1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Eeh, random quotes? Jij haalt er een quote uit en sabelt die (mogelijk terecht) neer. Het gaat vooral om quotes die pleiten voor barmhartigheid en vreedzaamheid. For your information: de IS maakt alles kapot wat zich niet aan hun regels wenst te houden, ook moslims.

    En het counteren met quotes die wél agressie propageren is juist exact wat mijn punt onderschrijft: dat IS er slecht een interpretatie van de Islam op nahoudt, net zoals verreweg de meeste moslims er een vredelievende interpretatie op nahouden (en daar naar leven). 'De politieke Islam' is dus een term die nergens op slaat. Net als in de Bijbel (oude testament) staat er voldoende shit in de Koran, maar ook voldoende oproep tot vreedzaamheid. Nogmaals: dat onderschrijft mijn punt en jouw generaliseren.


    Waar ik om moet lachen is dat dit het enige is waar je op in gaat. De rest van mijn post was namelijk veel sterker. Dus ik schuif de emmer poep weer terug.


    Beschrijf met jouw enorme Korankennis eens hoe deze quotes aansluiten bij de ideologie van de IS, bijvoorbeeld:

    quote:
    "Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

    quote:
    "In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

    quote:
    "Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-2:cool:


    Die nieuwe forumlay-out is echt ontiegelijk onoverzichtelijk en lelijk trouwens.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2014
  2. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik had een moslim in mijn klas, en die legde die stellingen uit. De ongelovige krijgt één keer een "waarschuwing" van God om op het juiste pad te komen, (Meestal via een moslim,hij was dat voor mij, zei hij). Als je nog steeds voor het ongelovige pad koos, moet je daar de consequenties van dragen. IS gaf de christenen ook een waarschuwing, of de rest van hun acties overeenkomen met de koran kan ik niet met zekerheid zeggen.
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570



    18:29 En zeg: De waarheid is van uw Heer; daarom, laat hem die wil, geloven, en laat hem die wil, niet geloven; waarlijk, Wij hebben voor de onrechtvaardigen een vuur bereid, welks omheining hen zal omringen; en indien zij om water roepen, zal hun water worden gegeven als gesmolten koper, dat hun aangezichten zal schroeien; slechts is de drank en slechts is de rustplaats!

    2:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

    2:257. Allah is de Vriend dergenen, die geloven; Hij brengt hen uit de duisternis tot het licht. Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen, zij brengen hen uit het licht in de duisternis; dezen zijn de bewoners van het vuur, daarin zullen zij wonen.


    Klinkt erg goed idd:thumbs:
     
    Dedemsvaart en Kevf vinden dit leuk.
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mjah, toen ik het plaatste wist ik dat ik me op glad ijs begaf omdat het nooit teksten zijn die voor iedereen hetzelfde inhouden (wederom: dat onderschrijft precies mijn punt, maar dat ter zijde). Dit zijn inderdaad geen beste voorbeelden, dat is duidelijk.

    Jammer dat vooral Kevf nu een uitweg heeft om niet te reageren op de rest van mijn oorspronkelijke post. Dat vond ik namelijk exemplarisch voor de huidige situatie en voor hoe Kevf hier al tijden redeneert.
     
  5. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Kevf wordt gewoon een beetje gek gedraait door eenzijdige berichtgeving over de Islam. Verbaas me sowieso trouwens dat de berichtgeving ook over bijvoorbeeld Syrie-gangers zo negatief is.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Welke andere zijde moet ik precies bekijken dan? Het is toch bizar om te zien in hoeveel Islamitische landen er op dit moment oorlogen gaande zijn? Over de manier waarop ze gevoerd zijn maar te zwijgen. Nogmaals het gros van de Islamitische mensen zal geweld niet verheerlijken. Maar de Islamitische ideologie is er wel 1 van intollerantie naar anderen en verheerlijk geweld naar niet gelovigen.

    @Nerazurri: Wat ik zonde vind is dat je het steeds nodig vindt om enigszins minachtend/vanuit de hoogte op mensen te reageren. Dat doet de discussie geen goed. Daarnaast blijven we het toch oneens.

    Om nog even terug te komen op het eerste gedeelte van je post: Het is waar dat de kwestie in Syrië een stuk gevoeliger ligt en wat dat betreft ook een stuk minder transparant is qua wie de bad en wie de good guy is. Maar dan nog hebben we het over een groot gedeelte van de bevolking wat steun geeft aan onrechtmatig deelnemen aan een oorlog een oorlog waar zich de meest gruwelijke dingen afspelen. Feit is dat daar ook moslims elkaar afslachten en dat de problematiek, gezien de huidige steun hier in Nederland, zich dus ook deels naar ons land verplaatst.

    edit: Overigens laten ook de quotes van Mallakai weer duidelijk zien hoe een zuivere opvatting van de Islam totaal niet tollerant is en geweld verheerlijkt.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je moet genuanceerder kijken naar de situaties daar. De voedingsbodem voor de situaties daar is niet de Islam, maar de sociaal-economische situatie in die landen. De Islam speelt zeker een rol bij hoe daar mee wordt omgegaan en het wordt bovenal gebruikt als invloedsmiddel. Maar de kern van de problemen is in mijn optiek niet de Islam. Eén-op-één vergelijkingen zijn vaak niet sterk als het verschillende tijdperken en verschillende religies betreft, maar ik denk dat er genoeg parallellen zijn met de middeleeuwen in Europa: een roerige periode waarin om macht werd gestreden, waarin veel onzekerheid en weinig structuur was en waarin een letterlijke interpretatie van de Bijbel aanleiding leek voor veel heibel. Nu leven we nog altijd in een grotendeels Christelijk werelddeel, en toch is er niets over van die barbaarse gebruiken. Wat ik daaruit concludeer is dat de voedingsbodem voor dergelijke theocratiën er moet zijn en dat dán een religie haar klauwen in een maatschappij kan grijpen, maar dat niet per se die religie de voedingsbodem is. Het is slechts een middel. De intolerantie komt niet voort uit de Islam, maar uit de heersende onvrede en de onduidelijke sturing van die landen. De Islam wordt gebruikt/misbruikt in dat opzicht.

    Ik vind ook dat jij bijzonder minachtend staat tegenover een groot deel van de wereldbevolking, en bovendien op zeer ongeanuanceerde en ondoordachte wijze. Ik erger me dood aan je selectieve en eenzijdige manier van verslag doen van hoe jij de situatie ziet.

    Je kijkt er in mijn optiek veel te zwart-wit naar. Maargoed, dat heb ik inmiddels wel duidelijk gemaakt. Laten we het hier inderdaad maar bij laten verder.
     
    Weggooi32 vindt dit leuk.
  8. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Het groten deel dat steun geeft aan de opstand tegen Assad. De VS was hierin ook een grote voorstander voor het afzetten van Assad.

    Die cijfers van dat artikel geven geen actueel beeld van de IS aanhangers/steunbetuigers want dat is een totaal andere situatie.
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    IS een politieke uiting?! Hoeveel zetels in het Irakese parlement?

    En Islam een afbreuk aan onze democratie? Heb je 1 voorbeeld?

    Wel mooi dat je over democratie begint en dan boos wordt dat men de Grondwet niet wil overtreden om Syriegangers te weigeren. Dat komt dus door onze democratie :lol:.



    Ik denk dat je trouwens bedoelt dat de Islam een afbreuk doet aan onze maatschappij in de vorm van normen en waarden. Dat is een prima recht om te vinden (daar is de grondwet weer), maar nu ga je je in allerlei rare vormen bewegen om je punt ook wettelijk te toetsen. Dat gaat je niet lukken. Ikzelf ben ook niet blij met haatdragende personen in onze maatschappij die worden gedreven door paniekzaaiende media; echter kies ik ervoor om dat als gegeven te accepteren. Je kunt geen maatschappij sturen.

    Wel probeer ik zo nu en dan eens met zulke mensen op Xboxworld te discussieren. Dat helpt voor mij al wat.
     
  10. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ach Kevf, bekijk het van de zonnige kant: als straks in Nederland de Sharia wordt ingevoerd en we allemaal Arabisch spreken kun je mooi de hele dag 'قلت لك!' posten in het Nieuws topic.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoezo moeten ze in het parlement zitten? Het doel van IS is een staat stichten, niet zozeer het geloof verspreiden. In het stuk wat ze bezetten vind rechtspraak plaats, is politie aanwezig en wordt belasting geheven. Dat bedoel ik met een politieke uiting.

    Wat heeft de democratie te maken met het weigeren van Syriegangers en al helemaal de grondwet. Deze mensen mogen prima geweigerd worden:

    http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...onaliteit/verliezen-nederlandse-nationaliteit

    Beetje zonde dat er weer zo'n belerende smiley bij moet.

    Democratie betekent letterlijk 'volksheerschappij' waarbij vrijheid en gelijkheid voorop staan. Echter daarbij bijt democratie zichzelf ook direct in zijn eigen staart. Wat doe je wanneer een gedeelte van je bevolking een overtuiging of geloof er op na houdt die niet voor gelijkheid en vrijheid is. Je ontkomt er niet aan om ook binnen een democratie wel te sturen. Binnen de islam komt voor:

    - Zionisme
    - homohaat
    - ongelijkheid van vrouwen
    - minderwaardigheid van niet gelovigen

    Dat is behoorlijk strijdig met de beginselen van gelijkheid en vrijheid vind je niet?

    Verder onderhand wel een beetje klaar met de discussie. En niet in de laatste plaats vanwege de toon :)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Belerend smiley.. Gewoon een ': + D'. Dat moet toch kunnen, dat het nieuwe forum een andere smiley heeft is een ander punt. Voel je je aub niet persoonlijk aangevallen door een simpele smiley.
    Anyway, IS is gewoon een terreurorganisatie die hun eigen wetten doorvoert in gebieden die ze veroveren. Ik vind dat weinig met politiek te maken hebben, maar blijkbaar verschillen de meningen.

    Maar anyway, in Nederland (onze democratie) hoor ik echt amper geluiden waar men homohaat of ongelovigen/vrouwen onder de duim te houden. Dus nogmaals mijn vraag: in hoeverre beschadigen moslims in Nederland onze democratie? Sterker nog, we hebben gewoon wetten die dit allemaal verbieden.
    Van mij mogen moslims van bepaalde wetten een mening hebben en mogen ze van mij ook vinden dat dieven moeten worden gestenigd. Maar als ze de Nederlandse wet overtreden moeten ze ook zodaning worden bestraft. En volgens mij doet 99% van de Nederlandse moslims dat ook.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Legaal neerknuppelen.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat mag heulemaal nie!
     
    Kevf vindt dit leuk.
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klopt, smiley moet kunnen, my bad :)

    Hoor je die geluiden amper? Check filmpje van Hybrid, of google voor de gein eens op rapper Ismo en ook de integratie van de moslimvrouw is toch al vaak als probleem aangekaart.
    Niet? :+
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ja uitschot zit er overal.

    Zoals ik het zie, de Islam bestaat uit enorm veel subgroepen. Belangrijkste zijn: siejieten, soennieten en salafisten.
    Het leuke is dat deze 3 groepen elkaar al niet kunnen hebben en daarom elkaar al de hersens in slaan (in 1 jaar vermoorden moslims meer moslims dan USA sinds 1960 ofzo... En maar wijzen). In Nederland wonen voornamelijk, bijna alleen maar soennieten en sjieten, ik noem ze even oneerbieding 'huis-tuin-en-keuken' moslims. Deze gaan naar de moskee, bidden braaf een paar keer naar het oosten. De salafisten zijn echter de extreem-fundementalisten. Je raad het al, IS dus.

    Maar dat betekent dus wel dat je alle problemen met de IS niet kan weerspiegelen op de Nederlandse maatschappij. Ik geloof dat er maar 20 (?) gasten daadwerkelijk naar Syrië zijn afgereisd. Geradicaliseerden blijf je hebben, net zoals je tuig van alle soorten blijft houden. Een samenleving zonder gewelddadige of criminele personen is een utopie.

    Dat onderzoek van de Volkskrant is natuurlijk wel interessant. Belangrijkste gegeven: het is uit mei 2013. Toen wist niemand wat IS was (denk dat dat pas na de grote exodus en gifgas aanvallen in augustus is gaan spelen. Dus die 72% waren gewoon mensen die vonden dat alle moslims die naar Syrië gingen om te strijden tegen de dictatuur van Assad helden. TBF, ik vind dat niet heel schokkend. Sterker nog, die strijd is niet eens vanuit religieus oogpunt maar vanuit gerechtigheid. Nu, september 2014, haal je dat percentage natuurlijk nooit. CMO en 90% van de moslims keurt de gruweldaden van IS af. Dus ik denk dat we daar mee moeten stoppen om dat aan te halen.

    Heeft Nederland dan een moslimprobleem dat we ons zorgen moeten maken? Ik voel me iig veilig. Ik geloof in ons rechtssysteem, en dat systeem staat boven religie. Dus zolang het brave burgers zijn is het prima. Dat ze het niet altijd eens zijn met bepaalde normen en waarden van het Westen is juist de kern van democratie: hier mag dat. In Syrië zul je worden onthoofd als je het ergens niet eens mee bent. Hier ben je, binnen de grenzen van onze wet, vrij om te doen en denken wat je wilt. Zo ben ik ook niet eens met bepaalde belastingen, maar daarmee "beschadig" ik de democratie niet mee.
    Daarnaast denk ik niet dat de 'huis-tuin-en-keuken' moslim ideologiën zoals hier eerder voorbij kwamen (sharia etc) nastreeft in Nederland. Ook dat is behouden aan een klein percentage.

    We moeten wel opletten dat de kleine groep salafisten de milde moslims (vaak jonge gassies) niet meetrekken in hun gedachtegoed. Dus ja, gasten die anno zomer 2014 naar Syrië gaan, moet je veroordelen (gebeurt toch ook geloof ik?). Extremisme en anti-semitisme bestraffen (gebeurt ook geloof ik).
    Dus ik kan nog steeds weinig zaken bedenken die daadwerkelijk aantonen dat de Islam een voet aan de grond krijgt in het seculiere Nederland met normen en waarden gebaseerd op het Christendom.

    Al dat gedoe in Syrië zie ik met treurnis aan. Maar zoiets zie ik hier niet gebeuren.
     
    Juunanagou vindt dit leuk.
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit op mijn telefoon dus kan niet echt uitgebreid reageren maar de teller staat op minimaal 140 personen. Het zijn er was nog wel meer.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat was niet de strekking van de post eigenlijk. Al waren het er 300, het zegt niks over de overgrote moslim meerderheid van Nederland.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mocht ik nog achter een PC kruipen ;)
     

Deel Deze Pagina