1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Er balen anders best veel mensen dat ze dood zijn.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik bedoel de makkelijkste oplossing nu voor de politie/justitie.
     
  3. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik denk niet dat de overweging om ze neer te schieten was 'om de rest van de wereld die over de schouders meekijkt voldoening te gunnen' of omdat het 'de makkelijkste oplossing' was.
    Neerschieten moet een laatste optie zijn en ook in dit geval lijkt het me dat arrestatie eerst overwogen is. Maar in geval van gewapende en onvoorspelbare figuren weegt de veiligheid van politiepersoneel en gijzelaars wel erg zwaar natuurlijk.
     
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Niet de makkelijkste maar de enigste oplossing in deze situatie
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ging door over waar ik het gisteren over had. Kritisch denken. Ik stoor mij al tijden aan de beeldvorming van de media en daar stoorde ik mij hiermee ook aan. Ik weet niet of wat vrijgegeven is, al het bewijs is. Vast niet, maar met hoe weinig er is vrijgegeven vind ik het wel 'convenient' dat de verdachten dood zijn. Geen ellenlange processen ed.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Oh man oh man...gelijk weer conspiracy theories he.

    Iemand op Whatsapp stuurde me een hele lap tekst en ik vat het even kort samen.

    - Niemand op straat aanwezig, terwijl het er altijd wel druk is. Alleen toevallig die camera luitjes.
    - Een van de dudes steekt zijn hand op en wil duidelijk tonen dat dit in naam van Allah is, alleen vergeet hij hier even dat
    dit islamitische symbool door moslims met de rechterhand wordt gedaan, hij deed het per ongeluk met links.

    - Agent wordt meerdere keren geraakt. Verdachte schiet van nog geen 30cm agent door hoofd met een ak47, we zien geen enkel bloed. Nog gekker, we zien zelfs dat hij mis schiet.
    - Filmpjes hiervan worden constant van Youtube gehaald.
    - Ze vluchten in een citroen met opvallende buitenspiegels. Enkele uren later wordt de auto aangetroffen en zien we dat de spiegels ineens zwart zijn.
    - Toevallig vergeten/verliezen ze allemaal hun ID.
    - En ja hoor, de media is on it...uiteraard zijn het weer de moslims.

    Nou heb ik bij de media altijd zoiets van...keep an open mind en geloof dingen niet te snel, maar over dit alles had ik niet echt twijfels of wat dan ook. Ik heb de video zelf niet gezien van de schietpartij, dus kan daar ook niets over zeggen.

    Ik volg steeds minder het nieuws als ik eerlijk ben, aangezien je er gewoon echt niet bepaald vrolijker van wordt. Maar hier was niet aan te ontkomen. Maar goed....opmerkingen/mening hierover?
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2015
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Je kan altijd dingen vinden die apart zijn. Maar ik zou niet weten waarom je het gelijk aan een diepgaand complot moet linken. Sowieso zijn er waarschijnlijk wel een paar dingen die gespeeld hebben die in de media worden verborgen. Dat is helaas altijd zo. Ook in Westerse media.
     
  8. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Natuurlijk moet je kritisch zijn: de media is niet objectief en het is goed dat je daar van op de hoogte bent. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik jouw opmerking "Tja dood. Lekker makkelijk. Men wilt de daders pakken en dit is natuurlijk de makkelijkste manier om de wereld die over jouw schouder meekijkt voldoening te gunnen." nou niet echt betuigen van kritisch denken.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Haat en paniek zaaien zegt die persoon, dat is de reden. Hij beweert ook dat er in Duitsland nu een anti-Moslim groepering is opgestaan. Maar ben het verder met je eens man.
     
  10. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Heb als meder striptekenaar even een plaatje getekend. Staat symbool voor allerlei dingen (Te vinden in de spoiler).

    [​IMG]

    Uiteraard mag delen, liken, herplaatsen, gebruiken altijd! Al vraag ik daar normaal nooit om, vind dit echt een walgelijke gebeurtenis.

    Er zitten dus de nodige extra betekenissen in. Zo zijn een christen en moslim (Jezus/God en Mohammed/Allah als je wil)
    in de achtergrond aan het schaken. Dit om te laten zien dat het hier niet om geloof gaat, maar
    dat we samen vrijheid en vrede zouden moeten hebben, en dat alle geloven prima zonder ruzie en
    geweld naast elkaar zouden moeten kunnen leven.

    De 12 bloemen boven de poort staan symbool voor de eerste 12 slachtoffers van de aanslag.

    Uiteraard staat de potlood weer symbool voor Charlie Hebdo, en de drager voor de verdediging
    van onze vrijheid. Ik heb hem iets laten lijken op Renald Luzier, de overlevende, maar hij staat
    ook symbool voor de slachtoffers, vandaar de halo boven z'n hoofd.

    De 2 duiven op de poort zijn een symbool van vrijheid.

    Expres hebben de terroristen geen kleur gekregen, behalve hun 'duivelse' daden.
    Dit zullen we nooit vergeten.

    Last but not least, het hele plaatje is uiteraard ook een reverentie aan de hitfilm
    The Lord of the Rings the Fellowship of the Ring, naar een scene waarin de tovenaar Gandalf weigert
    een demonisch beest (Ook weer een betekenis naar terroristen en dergelijke) door te laten en zijn
    vrienden en metgezellen kwaad aan te doen.

    Doe er mee wat je wil.
     
    Alexknl, Mallakai en Yellow 13 vinden dit leuk.
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat kan :) het is ook wat vreemd verwoord misschien. Bedoel het meer als mijn laatste post en nee, ik zie nergens een complottheorie oid.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Suïcide by cop.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Zag dit net in de nieuws app van mijn Surface


    Charlie Hebdo: Al Qaeda Threatens More Attacks


    Zij hebben het weer van Sky News. We moeten maar geloven dat Al Qaeda dit echt gezegd heeft. Beter is het allemaal wel over nu.
     
  15. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    [​IMG]
     
    Head Ninja en Mallakai vinden dit leuk.
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Blijft ook bizar.

    "
    Het bloedbad dat Boko Haram heeft aangericht in het Nigeriaanse Baga is het ernstigste in de geschiedenis van de terreurbeweging. Dat zegt Amnesty International. De mensenrechtenorganisatie sluit niet uit dat er tweeduizend doden zijn gevallen. Het merendeel van de slachtoffers zou bestaan uit vrouwen, kinderen en bejaarden.

    Een burgermilitie die het in het getroffen gebied tegen Boko Haram opneemt zegt bij het tellen van de doden de tel kwijt te zijn geraakt. 'Niemand kon zich om de lijken en de zwaargewonden bekommeren, en die laatste zullen nu ook wel zijn overleden', aldus woordvoerder Muhammad Abba Gava van de burgerwacht.
    "

    "
    Voor de tweede achtereenvolgende dag zijn kinderen in het noordoosten van Nigeria gebruikt om een zelfmoordaanslag te plegen. Op een markt in de stad Potiskum brachten twee meisjes explosieven om hun lichaam tot ontploffing. Vijf mensen, onder wie de meisjes, kwamen volgens een getuige om, zeker 26 mensen raakten gewond.

    In Potiskum kwamen twee maanden geleden zeker 48 mensen, vooral studenten, om door een zelfmoordaanslag tijdens een bijeenkomst op een school. In dezelfde plaats bliezen twee mannen zich zaterdag op bij een politiebureau.

    Zaterdag pleegde eveneens een meisje van mogelijk nog geen tien jaar oud een zelfmoordaanslag op een markt in de stad Maiduguri. Daardoor verloren zeker twintig mensen het leven. In het noorden en oosten van Nigeria is de terreurgroep Boko Haram actief, die van het gebied een kalifaat wil maken waar de sharia, de islamitische wetgeving, geldt.
    "
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Triest.

    Diep en diep triest. Kan zo kwaad worden van onnodige geweld en dan helemaal met het misbruik van kinderen.

    Geloof, wat heb je eraan? Men vind hoop en steun in geloof terwijl 9/10 oorlogen gevoed worden door geloof.

    Triest.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Amerikaans defensie twitter acc gehackt door IS. Loool
     

Deel Deze Pagina