1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Als ik naar de wc moet bij de V&D houd ik het liever op daar zit altijd zo'n oud omaatje te bietsen voor geld.

    En to be fair ze hadden beter Israël ergens anders op de wereld kunnen vestigen na WW2. Dan hadden we wss veel minder Joden haat. Want alles komt steeds weer neer op Israëls vs Palestine. Maar goed wie vond het ooit een goed idee om de Joden een stukje land te geven in een Moslim gebied. Then again niemand van de Westerse wereld zou land aan hen hebben afgestaan.
     
  2. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Dat is het beloofde land, het gaat specifiek om die plek.
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Als je op MBO zit en je noemt leraar nog 'meester' dan zou ik je meteen naar huis sturen.
    Dat houdt op op de basischool daarna ben je oud genoeg om meneer te zeggen. Tenzij je je graag laat vastbinden in een leren pakje.
     
    White Hawk vindt dit leuk.
  4. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Goh, als je beelden ziet van de bombardementen op Gaza (Palestina), ga je ook anders over zionisten denken. Niet dat ik jodenhaat goed praat maar je begrijpt wat ik bedoel.
     
  5. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Niet echt eigenlijk. Mocht het waar zijn wat L.A. zegt, vind ik het nogal apart dat moslims in de Westerse wereld zich zó betrokken voelen bij een conflict in het Midden-Oosten dat ze hun kinderen op jonge leeftijd haat voor een gehele bevolkingsgroep aanpraten, die op hun beurt weer totaal niks te maken hebben met dat hele conflict.
     
  6. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Beelden op tv spreken voor zich. Heeft niets met aanpraten van haat jegens een bevolking te maken. Palestijnen worden systematisch onderdrukt en leven jarenlang in een openluchtgevangenis door dezelfde volk die de Holocaust heeft meegemaakt.
     
  7. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    En daarom moeten knulletjes van 12 hier joden in Nederland haten?

    Weet niet precies wat voor nuancering je hier probeert te maken.
     
    Dedemsvaart vindt dit leuk.
  8. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik vind het ook niet vreemd dat het voorkomt, wij doen precies het zelfde met onze kinderen, wijs maken dat bepaalde bevolkings groepen/landen slecht zijn. In de wake van WW2 waren alle Duitsers moffen, na 9/11 waren alle moslims terroristen en atm zijn de russen weer de slechterikken.

    En het probleem is dat kinderen alles veel te makkelijk op nemen zonder de context te hoeven weten. Je hoeft alleen maar te zeggen Israel bombadeerd de Gaza, stomme Joden, en een kind pakt dit zo op als alle Joden zijn slecht. Die zegt dit de volgende dag tegen zijn vriendjes en voila zij hebben er ook een hekel aan.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
    Fiasco en Oujdi vinden dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.049
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Iets waarvoor Mandela al één van zijn beroemdste uitspraken deed. Over het leren van haat aan kinderen.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Alleen al het feit dat je praat over 'onze' kinderen laat al precies zien waar het probleem zit.

    Dat wij hetzelfde zouden doen met onze kinderen tov Russen is ook gewoon niet waar. In Nederlandse gezinnen worden de kinderen echt niet geleerd Russen te haten.
     
  11. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Gozert, dat zijn jouw woorden.

    Het gebeurd andersom ook. Moslims worden in Nederland ook gehaat omdat sommige dudes als de ISIS misdaden plegen elders in de wereld. Reden om de Moslims hier te haten?
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  12. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Niet alleen vanwege IS hoor. Ook omdat ze je hier in mekaar slaan. En beroven enzo
     
  13. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Maar wat is je punt dan? Of was het gewoon meer een algmene opmerking dat 'de joden' ook stoute dingen doen?
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat zijn zijn woorden ja, maar daar ging het toch ook om? Ik vind het persoonlijk heel opvallend dat hele jonge kinderen al zo fel zijn tegenover joden. Dat heeft niets met de beelden en Palestina te maken, want daar krijgen ze hier niets van mee en ik vraag me af of je er op zo'n jonge leeftijd veel van snapt.
    Ik vind het heel gevaarlijk en vervelend als door wat er ergens anders op de wereld gebeurt (wat verschrikkelijk is) mensen hier gehaat worden terwijl ze daar niets mee te maken hebben of iets aan kunnen doen.

    Ik weet trouwens ook niet of moslims zo gehaat worden? Denk dat heel veel Nederlanders prima onderscheid kunnen maken tussen wat IS doet (en zichzelf moslim noemen) en de "echte" moslims. Ik geloof in ieder geval niet dat nederlandse kinderen hier op jonge leeftijd geleerd wordt dat ze moslims moeten haten..
    Denk wel dat veel mensen klaar zijn met vervelende dingen die er gebeuren.

    Zelf woon ik in een buurt met heel veel moslims. Nooit problemen mee, sterker nog vind ze juist heel vriendelijk. Ik vind het alleen jammer dat we met z'n allen niet wat meer integreren.. en schrik er van als ik hoor of lees dat er blijkbaar zoveel haat is tegenover een groep. Denk dat het heel veel zou schelen als we elkaar een beetje beter zouden begrijpen.
     
    Distoration vindt dit leuk.
  15. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Toen Pim Fortuyn vermoord was, was het bij ons ineens hip om een moslim hater te zijn op het schoolplein. Iets wat bij een aantal van die mensen nog steeds is blijven zitten.

    Ohja? En Nederlandse (christelijke, joodse) hier doen dat niet dan? Want die zijn oh zo braaf? Ik heb vaker met hen problemen gehad omdat we een menings geschil hadden, dan dat ik dat met moslims gehad hebt, want dat zijn de gene die altijd voor me opkwamen.

    En niet omdat ik zelf moslim ben, ik heb gewoon respect voor iedereen en ik ga niet iemand als minderwaardig beschouwen omdat iemand anders die het het zelfde geloof het verkeerde dingen doet.

    Maar goed je hebt wel gelijk dat de Nederlandse ouders die onzin bij hun kroost in brengen.

    Generalisatie is eigenlijk iets waar we kinderen al vroeg af aan moeten afleren. Zodat ze begrijpen dat een paar individuen niet gerand staan voor een hele groep mensen, en dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Ik denk als we daar meer aandacht aan besteden op de basisschool een heel stuk beter af zijn als deze kinderen later groot zijn.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Uiteraard niet, je hebt overal klootzakken. In elk land, elk ras elk geloof etc.

    Ok, dus het zijn volgens jou juist meer de joden en christenen? En je gelooft serieus dat zij niet voor je opkomen omdat je moslim bent? Ik denk dat de statistieken je tegenspreken, zeker gezien de aantallen van de verschillende groepen in Nederland. In ieder geval: ik deel je mening niet.

    Je mening dat we nooit 'Israël een stukje land in moslimgebied hadden moeten geven' getuigt overigens ook niet echt van kennis en/of inlevingsvermogen.


    Ik heb ook gewoon respect voor iedereen hoor. Ik denk dat ik een slimme, rustige en aardige jongen ben die nooit 1 klap heeft uitgedeeld. Heb ook helemaal geen hekel aan Moslims an sich. Joden ook niet. Andere geloven ook niet, dat interesseert me namelijk niet zoveel. Alleen ik vertik het gewoon meer om te ontkennen dat 90% van alle probleemgevallen/gevechten en andere shitzooi die ik in mijn jeugd (en daarna) heb gezien Marokkanen betrof. Das al. Je moet een sterk mens zijn om niet een bepaalde afkeer tegen een volk of ras te creëren. Wanneer mensen dit niet kunnen krijg je dat wijzen naar religie, wat eigenlijk weer een andere discussie is.

    Mensen zullen altijd naar andere landen, andere culturen, andere rassen en zelfs andere steden blijven wijzen. Misschien zijn we er wel helemaal niet voor gemaakt om naast elkaar te leven.
     
  17. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik ben geen Moslim nee.
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752
    Dan heb ik je zin verkeerd opgevat, en deel ik je mening gewoon niet.
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Het boeit niet welke kleur/geloof/religie.. het is gewoon altijd verkeerd om 1 groep te haten puur om het feit dat ze bij die groep horen.
     
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    8.752

Deel Deze Pagina