1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Wat een ramp weer dit...
     
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Gast, nee, echt nee. Je laat je meeslepen door emotie. Vluchtelingen hebben hier niets mee te maken.
    Waarom zou een terrorist zich verstoppen onder vluchtelingen? Dan moet hij zich registreren, vingerafdrukken afgeven, tig gesprekken aangaan met de autoriteiten, etc. Dat is noodzakelijk voor vluchtelingen, die papieren nodig hebben. Maar voor een terrorist, die zichzelf toch gaat opblazen, is dat oliedom. Die steekt net zo goed ergens stiekem de grens over en stapt vervolgens in de auto van een mattie. Die hou je niet tegen als je de grenzen dichthoudt, want dichte grenzen bestaan alleen op papier.
    Nee, die terroristen zijn geen vluchtelingen, maar geradicaliseerde Europeanen, wat nog véél angstaanjagender is...


    Ik schrik er echt van. Nu ook alweer twee metro stations aangevallen. En die waanzin in Istanbul. Bah.
     
    fredfenster, Zeepsop, Juunanagou en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    We roepen het toch dan ook over ons zelf af.
    De meest gezochte man gaat gewoon terug naar huis
    Nee dat betuigd van goede inlichtingen.
    Zolang de grenzen wagenwijd open zijn komt iedereen maar binnen.
     
  4. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    [​IMG]

    Wakker worden met zijn allen.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik weet niet of het vluchtelingen zijn of niet (vorige keer iig deels) en Matrix maakt een paar terechte punten. Echter geradicaliseerde Europeanen? Dit zijn zo goed als zeker geradicaliseerde moslims en het zoveelste bewijs dat integratie heel hard is mislukt met deze excessen als gevold. Wat er nu gebeurt is echt ontzettend erg en echt ontzettend wat ik ook had verwacht.
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Mee eens! Ik schrik hier niet eens meer van, het is gewoon te verwachten en is nog maar topje van de ijsberg...
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Laten we het er op houden dat 99% van de vluchtelingen ook echt daadwerkelijk een vluchteling is. Echter is het zo verrekte makkelijker voor een geradicaliseerde dweil om zo het land in te komen. In Parijs kwamen er ook 2 uit Syrië als zijnde "vluchteling". Volk beraamd daar hun aanslagen om ze hier uit te voeren. Sure, je hebt goede punten ... en het is inderdaad makkelijk zeggen dat we de grenzen dicht moeten houden maar op deze manier is het dweilen met de kraan open.

    Ik vrees voor Brussel dat dit nog niet voorbij is. Nu ze Abdeslam te pakken hebben zullen ze nog wel meer verdelgingsacties gaan uit voeren. Dit is, voor terroristen standaard, nog te "weinig". Ik hoop zo dat het voorbij is maar iets in me zegt dat er nog meer staat te gebeuren :mad:
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daarnaast is het mi ook juist gevaarlijk om te suggereren dat slechts een paar mensen geradicaliseerd zijn. Dit is niet een 'aan-uitknop', maar een continuüm. Dossier Abdeslam is hier een goed voorbeeld van. Die man heeft alleen zo lang ondergedoken kunnen blijven omdat een hele gemeente bereid is geweest hem te helpen. Je bent blind als je denkt dat dit zich beperkt tot Molenbeek.
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar dat is het dus niet Het is helemaal niet makkelijk om tussen de vluchtelingen het land binnen te komen.
    Je moet je voorstellen dat Europa een enorm lange buitengrens heeft met duizenden onbewaakte kilometers bos, water en bergen. En dan her en der staan grensposten met enorm veel bewaking, soldaten, politie, entry-gesprekken en registratie.
    Waarom zou een terrorist door die bewaakte voordeur gaan, als hij ook een paar kilometer verderop door een bos kan lopen? Een vluchteling gebruikt die route niet, want die wil niet in de illegaliteit belanden. Een vluchteling wil die voordeur, omdat hij na registratie een toekomst heeft en zijn familie over kan laten komen. Voor een terrorist is die vluchtelingenstroom echter een enorm risico, want wat als de autoriteiten doorhebben dat hij niet kosjer is?

    Hetgeen waar wij écht voor moeten waken is niet de mensen die binnenkomen, maar de ideeën die overwaaien. Polarisatie in de samenleving leidt ertoe dat sommige mensen zich meer identificeren met het kalifaat. IS zet het breekijzer in onze samenleving door die polarisatie aan te wakkeren; dáár moeten wij ons tegen verzetten.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2016
    Gyrrack, Dr0kz, pimmos87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hadden ze wel kunnen zeggen denk ik dan. Voordat ze dat deden.
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat hebben ze gezegd, maar alles gaat momenteel zo snel dat mensen al Twitteren voordat ze het hadden vernomen.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Oh shit komt langzaam deze kant op :eek:

    Ach ja gelukkig woon ik niet in A'dam.
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je weet het nooit. Maar zal wel niks zijn. Gebeurd meestal als er zoiets aan de hand is. Dan is ieder ding iets verdacht.
     
  17. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Het nadeel is wel dat iedereen nu met een schuin oog (als dat nog niet het geval was) naar de Moslims kijken. Angst begint te overheersen ... zoals ik al eerder zei, ik vrees dat dit nog lang niet voorbij is.

    EDIT
    Zoals te verwachten. ISIS claimt de aanvallen. Ook geeft een tv-zender aan dat het "nog niet voorbij is"
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nog meer aanslagen [​IMG]

    IS pls... Nobody cares!

    edit:

    In iedergeval ik dan. Heb de Islam angst en haat nooit goed begrepen. Alsof de meeste mensen niet snappen dat IS juist wilt dat we bang zijn. Meer moslimhaat in het Westen geeft groepen zoals IS juist meer macht.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2016
    Matrix vindt dit leuk.
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Het is "makkelijk" om afstand te nemen van iets wat ver-van-je-bed-show is (kan je het nog zo noemen?). Als dit op Schiphol gebeurd zou zijn zou ik er denk toch iets anders over denken. Het is gewoon verschrikkelijk.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Tuurlijk is het verschrikkelijk. Ik weiger gewoon bang te zijn voor dit soort dingen. Misschien is het een ego ding... Weet ik veel. Als je gaat relativeren dan kan je je eigen ook beter druk maken over het verkeer dan over boze moslim mannen die zich opblazen. De situatie in Europa is ook nog steeds een grap met wat het Westen heeft aangericht in Afghanistan/Irak waar bloedige aanslagen bijna dagelijks zijn.

    Ik erger me een beetje aan de hele media circus eromheen. Vooral op social media.

    Next month ga ik gewoon naar Schiphol, ga ik chillen op Kuta Bali(waar de bomaanslag in 2002 is geweest) daarna Jakarta waar in Januari nog een aanslag is geweest en ik ga naar andere steden op Java. En ik maak me meer zorgen over zakrollers en overvallers dan aanslagen hoor.
     
    Davey666 en Fiasco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina