1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wat? 8)

    Edit: 77 doden inmiddels volgens RTL. :mad:

    Edit: 80 inmiddels, waaronder meerdere kinderen. Dodental bevestigd door zowel NU.nl, RTL en AD.

    Excuses, maar als het wat dichter bij huis is volg ik het gewoon op de voet. Het raakt me (logischerwijs) wat meer.

    En nee, ben nog steeds niet van plan om straks met de main stream mee te gaan op social media. :)
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2016
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ongelofelijk..
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mwoah vind ik wel meevallen. Ik kan het zelf bijzonder goed geloven. Ik merk aan mezelf dat ik er steeds minder van op kijk en ik zal niet de enige zijn. Het aantal gekleurde FB avatars is ongetwijfeld ook met de keer minder. Frankrijk kan dit ook niet zomaar oplossen. Dit zijn de excessen van een niet geïntegreerde, niet westerse, islamitische samenleving in de westerse maatschappij. Dit los je niet op door alleen de excessen aan te pakken want vanuit die laag er onder zullen er altijd weer nieuwe op poppen. Er moet mi worden ingezet op de-islamisering (of elk geloof wat mij betreft) van onze samenleving. En nee niet via mensen uitzetten of wat dan ook. Maar geen religieus onderwijs, geen aanbouw van nieuwe moskeeën, zorgen voor een betere verdeling van de samenleving etc.

    Dit los je helaas niet meer op door een maand de ME in te zetten.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Why?

    Ik denk serieus dat dit soort aanslagen steeds losser komen te staan van het IS in het Midden Oosten.
    Als ik Hollande was had ik maar ff gestopt met bombarderen en me geconcentreerd om mijn leger die banlieus even leeg te vegen. Daar zit het echte kwaad nu.

    Dat ongeloof heerst bij mij ook niet meer. Wordt er gewoon een beetje moe van. Nog even en zulke berichten hebben hetzelfde resultaat als een aanslag in de zandbak.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2016
  5. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Helaas zal het niet veel meer worden dan het typische praatje voor de camera. Daarna is het weer wachten op de volgende aanval. =(
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb een beetje hetzelfde. Ik bedoel het voelt zeker nog niet als "normaal"
    Maar merk wel dat ik steeds minder lees over alles als zoiets gebeurd. Ook om mijzelf te "beschermen" denk ik. Niet echt weer zin om een paar dagen lang alleen maar over dit te gaan lezen. Eerst keek ik ook altijd video's te opdoken maar heb daar eigenlijk geen behoefte aan meer.
     
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613


    Natuurlijk is het aan de orde van de dag maar het blijft ongelofelijk. Gewoon wordt het niet voor mij. Je went er aan dat er regelmatig aanslagen zijn en nog meer zullen volgen maar het ongeloof blijft.
     
  8. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoorde van een vriend dat het achteraf 1 man was die is doodgeschoten en er was geen tweede man die was gearresteerd in een restaurant. Ook die social media praatjes over een gijzeling in een hotel waren niet waar. Het is dus nog heel goed mogelijk dat we hier niet van een terrorist aanslag spreken maar wellicht een zwaar fucked up persoon zoals wij hier zelf hadden jaren geleden met Prinsjesdag?
     
    Zumpelvelder en L.A. vinden dit leuk.
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Probleem is dat ISIS het toch wel claimed, of het nou echt hun 'werk' is of niet, waardoor de angst vooral binnen Frankrijk nog verder wordt verspreid. Als iets relatief kleins als Nice zelfs al een target kan zijn kan het ovaral is iets wat dan in je kop rond spookt.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is zo man. Het is wellicht een kwestie van tijd voordat dat gebeurd.

    Bizar om die beelden te zien. Ik ben zelf meerdere keren in Nice geweest op vakantie en ook precies daar geweest. En dan vragen sommige mensen zich af waarom ik niet dagelijks een krant lees of het nieuws kijk. Je wordt er echt alles behalve gelukkiger van, wijzer? Sure...i guess.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558


    Zo komt wel dichtbij he?


    En IS claimt tegenwoordig al een ongeluk op een rotonde in Friesland, dat is nou niet echt van belang meer. Gaat om de ideologie.
     
    White Hawk en L.A. vinden dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    En het is de ideologie waar we van af moeten. Dat wordt voor het grootste gedeelte niet gewonnen met een wapenstrijd maar met een cultuuromslag.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is echt het enge ervan. Media en mensen helemaal in paniek wanneer zij die shit claimen terwijl de kans zeer groot is dat dit zo;n dude is vergelijkbaar met Prinsjesdag. Op verschillende fora zie ik al genoeg mensen de conclusie trekken dat het zeker weten een Moslim was en ongetwijfeld ISIS....tja.

    Ja man. Toen ik beelden zag van de afloop op die weg met al die lichamen...dan heb je echt even zoiets van...fuck man, daar heb ik meerdere keren gelopen. Ik herkende het allemaal. En uiteraard dingen zoals....ik had daar nu kunnen lopen. Dat is uiteraard geen realistische gedachte want ik zit hier, maar zo gaat dat nou eenmaal.
     
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Je vraagt je ook echt af waarom he. Als deze gast niet deel was van ISIS, waarom dan? Waarom deed die dude tijdens Prinsjesdag het eigenlijk. Heeft hij dat ooit bekend gemaakt?
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vroeg of laat, als deze zooi door blijft gaan, kijkt niemand er meer van op. Enige wat deze aanslagen (mits het een aanslag van een groepering is) doen is verdeeldheid en angst creëren. Precies wat de bedoeling is. Dat de dader in Nice banden heeft met IS (of handeld in naam van) zal de komende dagen wel duidelijk worden.

    @Kevf ... en hoe ga je een cultuur omslag realiseren? In de huidige tijd? Ga je de Islam verbieden? Ga je ze een eigen plekje geven in de samenleving? Denk niet dat dat zo 1-2-3- gebeurd.

    @BigKabuto ... deze mongool zal ongetwijfeld wel deel uitmaken van. Lijkt me duidelijk. Wat zet je anders toe tot het vermoorden van 80+ mensen? Je baan kwijt bij de McDonalds? Echter is de media wel snel in het roepen dat het een terrorist is van IS. Zolang we niets weten blijft het speculeren.

    Ik geloof dat die idioot die destijds een aanslag pleegde op Beatrix (en de rest) een statement wou maken omdat hij een "hekel" had aan het koningshuis.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558


    Dat is toch niet vreemd? Ik vermoed ook dat dit een islamitische terreuraanslag is hoor. Alles wijst er op...
     
  17. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat is het probleem. Als heel de wereld (incl alle media) conclusies trekt gebaseerd op het feit dat 'alles er op wijst' creëer je alleen maar foutieve feiten. Hell, deel van de economische crisis is ontstaan omdat de media geruchten en verwachtingen presenteerde als feiten, foutieve feiten. Maar het volk luistert er naar en de shitshow begint.

    Wat mij betreft is de wereld er een stuk beter vanaf als aanvallen als deze 95% minder aandacht krijgt van de media. Wat dat betreft is terreur een soort op hol geslagen aandachtshoer op het schoolplein, gevoed door de angst die op zijn beurt wordt gevoed door de overvloed aan aandacht van de media.
     
    Cyndris en L.A. vinden dit leuk.
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik las net dat de ID die ze gevonden hebben in de truck van een ''petty'' criminal was en niet bekend stond om terreur acties.

    Dat sluit uiteraard verder niets uit nog.
     
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Zulke terreur acties kun je meestal ook maar 1x uitvoeren he...
     
    Tyrant en Hybrid vinden dit leuk.
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ja maar als 1 iemand er 80 meeneemt gaat het wel snel natuurlijk.

    Elke aanslag is debiel, dat vindt meerderheid van de moslims ook.
    Als zo'n gek op een menigte inrijdt weet hij toch ook niet of daar niet toevallig ook een groep moslims loopt?
     

Deel Deze Pagina