1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570

    Dat kan nu ook al, maar een ruime meerderheid van Nederland heeft dat niet gedaan.
    Deze wet is er gewoon puur gericht op mensen die NIET de tijd/moeite nemen om zich actief uit te schrijven. Vervolgens mogen de artsen de nabestaanden gaan vertellen dat persoon X zich niet heeft uitgeschreven en of het daarom akkoord is dat hij of zij nog even wordt opengesneden. Dat lijkt Dijkstra niet echt in te zien...

    Van mij mag er een grote campagne worden opgezet waardoor iedereen een keuze gaat maken en niet zoals nu dat 76% geen keuze heeft gemaakt. Maar dit is moreel gewoon verwerpelijk. Deze wet gaat vooral mensen treffen die er niet zoals jij en ik echt over na willen denken. Dat weet de D66 dondersgoed.


    En mensen die niets aan KWF doneren mogen ook niet de nieuwste chemotherapiën krijgen?
    etc etc


    Nogmaals, verkeerde plek, maar het hele idee achter donorregistratie is niet quid pro quo. Dan is het einde zoek.
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Je weet dat hiervoor al een campagne was om meer mensen bewust te laten nadenken dat niet het gewenste succes had? Misschien dat dit wat meer aanspoort om erover na te denken. Ben het er wel mee eens dat die vraag uiteindelijk niet bij naasten moet komen te liggen.

    Gelukkig heb ik vorige week nog 5 euro gedoneerd dan ;) maar tis duidelijk dat je niet begrijpt dat ik met die stelling meer de keuze om geen donor aan de tand wilde voelen. Ik streef juist naar meer gelijkwaardigheid en zou het mooi vinden als er door deze wet meer levens gered kunnen worden.
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Enkel wat tv spotjes en wat abri bushok pamfletjes noem ik nou niet echt een succesvolle campagne. Als ze serieus meer mensen keuze willen laten maken, waarom niet iedereen in Nederland doelgericht een brief thuis sturen met een oproep om in te schrijven voor de donor registratie, betere voorlichtingen geven, etc etc

    Vorige keer was ook al discussie aangehaald op tv over het doneren van stamcellen, bijna niemand weet dat, dat 1 van de meest makkelijke dingen is om te doneren maar wordt niet gedaan omdat iedereen denkt dat het een enorme ingreep is.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570


    Ook met deze wet kunnen nabestaanden altijd nog overrulen.
    Sterker nog, als hij er uberhaupt doorkomt gaat er echt geen enkele arts zonder akkoord van de nabestaanden de organen veilig stellen...
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.542
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik zie er geen kut van wie nou tegen wie vecht. En geen bloed.

    2 reeten
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    VVS

    1 reet.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ziet er eerder uit als een turkse bruiloft..
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  9. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Wie the fuck is ISmail ILgun, klinkt als een ISIL schuilnaam.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Klinkt meer als een jood.
     
  11. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Zo hard is de waarheid toch niet. Je hebt alleen maar zwakke argumenten. Zolang je niet principieel tegen het doneren van organen bent bestaat ook geen enkel argument voor om je organen niet af te staan want je bent op dat moment dood.

    Of je doet mee met iedereen en je geeft en krijgt of je doet niet mee. Maar dan moet je ook even aan je familie doorgeven dat jij te goed bent voor een nier van een of andere pedofiel/ crackverslaafde /be zopen doodrijder. ( De gehele bevolking volgens Tyrant)
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Organen doneren is best shit though. Je komt als het ware in een slachthuis voor mensen terecht. Niet dat het mij iets boeit als ik dood ben naar voor nabestaande kan het erg zijn.

    Dat het niet netjes is dat het doneren van organen via de wet is geregeld ipv van individueel ben ik wel mee eens met Tyrant. Maar ik denk dat het redden van levens toch net iets zwaarder weegt. Echter ben ik wel van mening dat familie bezwaar mag maken of een overledenen donor is of niet en daar is momenteel voor zover ik weet nog geen sprake van.

    edit:

    Oh nevermind dan! Vind helemaal mooi.

    Heerlijk hoe hij gepakt wordt door de bevolking en overheid. Hij en z'n matties hadden het eerst zo mooi! Burgermeester van Zaandam was bereid alles in de doofpot te stoppen maar Ismail kwam op het geniale idee om het te gaan filmen en op youtube te zetten. Ja dan ben je niet zo slim Ismail en wordt je afgemaakt.

    Ik hoop dat er meer van dit soort hoodvloggers komen.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2016
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    misschien dat iedereen die tongdiep in de politie z'n kontje zat toen mitch henriquez van zijn leven werd beroofd voortaan iets kritischer kan zijn naar autoriteiten
     
    Oujdi, Juunanagou en L.A. vinden dit leuk.
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    ohja natuurlijk want in Nederland gaat het bij 1 op de 10.000 arrestaties niet 100% volgens het boekje. Wat een faalinstantie die politie hier...
     
    Tim vindt dit leuk.
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    wat is dit voor stroman? ik heb niks gezegd over de politie als instantie, ik spreek alleen degenen aan die destijds heilig vertrouwden in het politieoptreden: dat vertrouwen was ongegrond.

    en niet 100% volgens het boekje? man, er is gvd een onschuldig mens gedood door degenen die daartegen moeten beschermen
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Het is natuurlijk een trieste zaak dat zoiets gebeurt, maar vergissingen komen voor helaas. Ook de politie zijn maar mensen. En mensen maken fouten.

    Nu kan de politie het ook niet vaak goed doen; als ze wel ingrijpen gaat het vaak fout, als ze niets doen/te soft ingrijpen is het ook knudde.......
     
  17. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Vergissingen komen voor maar politieagenten die fout na fout na fout maken is niet wat je wilt hebben als autoritaire functie.

    Want dat deden ze elke fout die ze konden maken hebben ze gemaakt. Dat was toen al te zien maar de helft van Nederland wou dit niet toegeven, nu is het eindelijk bevestigd door twee onafhankelijke organisaties. Dat de hele arrestatie gewoon een opstappeling was van onkunde en acties die niet volgens het boekje gaan.

    En politieagent die pepperspray op zijn hand spuit en vervolgens in de ogen van de verdachte legt, die al in een houdgreep op de grond ligt dat is gewoon pure marteling.
     
    Sonny, Oujdi en fredfenster vinden dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Interessant onderwerp, de politie van Nederland.

    Ik denk niet dat er een arbeidersgroep in Nederland is die zo getreiterd en gekleineerd wordt, als de Nederlandse politie. Lange dagen, gewoon kut betaald krijgen, wisselende en onregelmatige uren en alles, maar dan ook alles, wat je doet tijdens je werk wordt altijd door iedereen in twijfel getrokken en op internet gegooid in een kwalitatief filmpje waarin zorgvuldig geknipt en geplakt is zodat de politie "uit het niets" iemand oppakt.

    Vervolgens gaat de hele beerput aan commentaar weer over die video's, denkt SBS6 er een verhaal van te kunnen maken en gaan al die tokkiekoppen op facebook (je weet wel, die mensen die zorgvuldig met "me" ipv "mijn" typen, alles van facebookgroep "Nederland mijn vaderland" delen en elke 4 jaar trots vertellen dat ze PVV stemmen want Geert Wilders durft tenminste te zeggen waar het op staat!!!) daar weer op reageren etc.. (deze situatie is lichtelijk gedramatiseerd)

    Tuurlijk zijn er fouten gemaakt (helemaal in bovengenoemde situatie), en dat wil ik absoluut niet goed praten. Maar als een burger, die gearresteerd wordt niet mee wil werken, mag de politie hard optreden vind ik. Er is een reden dat je gearresteerd/opgepakt wordt, werk dan gewoon mee. Net alsof de politie denkt: "Deze man stribbelt zo fel tegen, die is vast onschuldig". De reden dat die politieagent hem dan ook pepperspray in de ogen heeft geduwd is omdat de verdachte enorm fel tegenwerkte. En als je hem in de ogen spuit, heb je kans je collega's te raken.

    Mede door de enorme werkdruk van agenten (het werk groeit terwijl er juist agenten worden ontslagen), denk ik dat zeker in noodsituaties het overzien van de gebeurtenis en het correct handelen enorm op de proef gesteld wordt. Stress is iets dat enorm veel politieagenten hebben en hierdoor zullen zij situaties weer lastiger inschatten.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    zeggen dat je iets niet goed wil praten om het vervolgens goed te praten.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    #wantikbenzo
     

Deel Deze Pagina