1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zo zwart/wit was het ook niet.

    Hij riep dat ie een gun had; ja het was een grap, maar dat wist alleen hij...verzet zich daarbij hevig als ze hem willen arresteren.....ja, dan weet je zeker dat het een grap is als agent zijnde.

    Goedpraten? Nee, het blijft een trieste zaak dat er iemand dood is, maar de politie heeft geen 100% schuld aan het hele incident imo.
     
    fredfenster, RaouLioo en Kimi NL vinden dit leuk.
  2. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Volgens mij is juist dat "tokkie" volk de gene die de handelingen van de politie goed praat.

    Dit is letterlijk wat ik mensen heb horen zeggen van dat tokkie volk dat jij nu beschrijft "moet die maar geen buitenlander zijn", "dat soort types (doelend op zijn afkomst) moeten ze allemaal zo aanpakken".

    Nou als ik dat soort opmerkingen hoor heb ik al gelijk helemaal gehad met die mensen.
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    In het voorval van Mitch inderdaad, maar dat heeft weinig te maken met hoe de politie optrad, maar meer met de vele voorkomende discriminatie in die bevolkingslagen.

    Als het een blanke jongen was geweest had je ze niet gehoord, of hadden ze er schande van gesproken.
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ja maarja hoeveel blanke jongens zijn gestorven nav een nekklem?
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Bijna.

    Hij greep naar zn kruis en riep ' hier is mijn wapen!'. Agentjes hebben zelf een heel klein wapen en besloten uit onzekerheid de man te martelen en van het leven te beroven.

    Ik heb geen flauw idee waarom je over de PVV en Geert Wilders begint maar whatever.

    Zou best kunnen dat de persoon niet met de politie meewerkt. Er zal zelfs sprake kunnen zijn van drank. Maar jij moet ook snappen dat pepperspray en een nekklem een arrestant niet kalmeert. Ik zie dit als uitlokking. Mitch Henriquez met opzet laten tegenstribbelen zodat er agressief op hem kan worden ingebeukt.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2016
    Sonny en fredfenster vinden dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    o ja gvd da's waar ook :mad:
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik gebruikte de PVV / Wilder als een bijvoeging om het type mens dat ik bedoelde, uit te leggen. (ik had ook "minder begaafd" kunnen gebruiken, maar dan stoot ik hier misschien weer mensen voor het spreekwoordelijke hoofd. En ik zit hier niet om de gebruikers hier uit te dagen, maar om mijn punt te maken. De zin gebruikte ik dan ook om die stereotype mens te portretteren die volgens mij iedereen wel op Facebook heeft. vandaar.

    Ik weet het echt niet, ben nooit in aanraking geweest met de politie en heb nog nooit een arrestatie van dichtbij gezien. Ik kan niet oordelen over een nekklem (ik dacht altijd dat het de houtgreep was) en of je er kalmer van wordt.

    Er zal ongetwijfeld iets gebeurd zijn dat niet door de beugel kan en als machtsvertoon van de politie kan worden gezien, anders worden er geen 2 agenten strafrechtelijk vervolgd.
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Bron? Hoor dit namelijk voor het eerst.
    Ja, nekklem, pepperspray in gezicht smeren en vooral niet direct ambulance inschakelen terwijl deze op het terrein aanwezig waren, maakt het dat twee agenten worden vervolgd.

    Arrestatie op zich misschien wel terecht, alleen de middelen die gebruikt zijn niet, al snap ik nog altijd niet wat mensen bezielt om je te verzetten tegen een arrestatie. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Op het moment dat je hardhandig wordt aangepakt is verzet een logische reactie. Denk dat weinig mensen kalm kunnen blijven bij zo'n buitensporig inzet.
     
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Is de vraag wat eerst kwam in deze zaak. Verzette hij zich en reageerde politie daarop buitensporig? Of was politie hardhandig en is hij zich daartegen gaan verzetten?

    Mijn laatste zin was echter in algemeenheid bedoeld. Zoveel mensen die zich verzetten tegen een arrestatie ook als de politie op een adequate manier reageert. Meer te maken met testosteron gehalte van bepaalde personen.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Over politie gesproken:

    http://nos.nl/artikel/2133791-amerikaanse-politie-schoot-dit-jaar-706-mensen-dood.html

    Hier worden toch totaal verkeerde groepen met elkaar vergeleken? Volgens mij moet je kijken naar de groepen die een strafbaar feit plegen waarbij geweld nodig is en dan kijken of er van die groepen een onevenredig aantal personen een bepaalde afkomst heeft.
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, met statistieken kunnen ze alles verdraaien om hun eigen standpunten meer aandacht te geven.

    Nou heb ik geen hoge pet op van de agenten daar, aangezien ze nogal graag naar hun pistool grijpen en het liefst met vijf man tegelijk onnodig op iemand schieten.

    Ze schrijven nu erg alsof er bijna enkel op zwarten geschoten wordt, maar in driekwart van de gevallen is dat dus niet zo. :+
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    America. The land of statistics for statistics of the statistics. Statiscally speaking.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het slaat inderdaad nergens op.
    Volgens mij was er juist al onderzocht dat er minder vaak op onschuldige zwarten wordt geschoten? En dat je als blanke meer kans hebt om door een zwarte agent te worden neergeschoten :+
     
    Kevf vindt dit leuk.
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    #whitelivesmatter
     
    L.A. vindt dit leuk.
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat de eventuele nood aan politiegeweld bij een aanhouding afhangt van het delict is volgens mij niet helemaal juist. Ik geloof dat het meer gaat om hoe de verdachte zich bij zijn aanhouding gedraagt, waarbij er bij sommige delicten een grotere kans zal zijn op agressie van de verdachte. Een andere factor zal zijn of sprake is van heterdaad (verdachte van gewapende overval die met een AR15 uit de 7/11 komt versus verdachte van gewapende overval omdat hij twee weken later gespot wordt als bestuurder van de destijds gebruikte vluchtauto).

    Verder eens dat de hier gepresenteerde cijfers niet tot juiste conclusies leiden. Zonder dat te willen verdedigen, moet je je er wel van bewust zijn dat zelfs als je de misdaadcijfers ernaast legt, je nog steeds geen steekhoudende conclusies kunt trekken. Dit gezien de invloed op die cijfers door racial profiling van opsporingsdiensten en racial bias in het strafrecht.

    Waar heb je dat gezien?
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    De Verenigde Staten is een gestoord land. Ze hebben allemaal wapens omdat het leuk speelgoed is. Dan lig ik niet wakker dat er regelmatig een Amerikaan wordt neergeschoten omdat de politie zich niet veilig voelt. De hele ras discussie is slechts een afleiding van het daadwerkelijke probleem. Het gezag(politie) heeft geen geweldsmonopolie meer en dan krijg je een onzekere situatie.

    Mooiste nieuwtje van de week <3



    Zie die jongen rennen hahahaha!
     
    MAD 1976, Kevf en WinterBase vinden dit leuk.
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Hoeveel niet blanken zijn er gestorven nav een nekklem? Ik ken er ook maar 1. Het maakt niet uit van welke afkomst het slachtoffer is, de politie heeft gewoon niet goed gehandeld. Maar het gaat in dit geval om een voorval en dan vind ik het raar oom dan meteen de racisme kaart te spelen of de hele politie er voor af te branden.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Er zijn meer landen met in verhouding hoog percentage wapens per x aantal inwoners, maar daar wordt bij lange na niet zoveel geschoten.
    Blijft een probleem daar, waar je niet makkelijk van af komt. De ghetto's los je daar niet 1,2,3 op. De mentaliteit en 'gewoontes' pas je ook niet makkelijk aan.

    Filmpje blijft echt kapot grappig trouwens. Gelijk ook al die videof*cks erop. :lol:
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha die treitervlogger wordt lastiggevallen op straat heeft de de politie gebeld. Had echt als politie zijnde gezegd. Ja doei haha.
     

Deel Deze Pagina