1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Mocht zij president worden, waar het wel op gaat lijken, dan escaleert het hele Midden Oosten conflict weer, meer spanningen tussen VS en Rusland (en dus het Westen tegen Rusland), meer aanslagen in Europa...
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  2. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach, niemand is ooit kapotgegaan van een beetje oorlog.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Hoe je het ook wendt of keert, ik vind Putin een geniale geopoliticus. Daarnaast zit ik ook in de Lavrov fanclub.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Doe niet zo negatief. Trump wint met een Landslide! MAGA! Pepeeee!!!!

     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Laatst bewerkt: 11 okt 2016
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Vooral de E-nummers paniekmensen dan.

    Dat het zoutgehalte verlaagd wordt vind ik overigens best een goede zaak. Er zit sowieso vaak teveel onnodig suiker en zout in producten. Maar dat staat totaal los van E-nummers.
     
    Matrix vindt dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Zal me niks verbazen als er gewoon wat zout bijkomt.

    Koken uit pakjes :')
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Moeten ze geen TTIP gaan tekenen daar in Brussel.

    Voor de aardigheid een testje voor jullie: Glas water, Fles Amerikaanse BBQ saus, Fles Hollandse BBQ saus. Pot Hellman's Mayonaise, Pot Hollandse Mayo. En dat glas water is voor een eerlijke competitie.

    Echt die Amerikaanse rommel zit zo vol zout en suiker, dat verschil proef je al met bovenstaand testje en heb je niet eens een studie naar de ingrediënten voor nodig. Het is o.a. een reden dat ik niet wil dat ze TTIP tekenen en al die zout en zoet bende en XXXL gore over sausde pizzas hierheen komen. :)
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    In Amerika gebruiken ze vooral corn syrup i.p.v. suiker.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat klopt inderdaad, maar toch zou ik even dat testje doen wat ik eerder postte. Ik heb het zelf gedaan omdat het vorig jaar in mijn kerstpakket zat, de mayo altans. Werkelijk waar niet te vreten dat spul. En al zou corn syrup een natuurlijke smaakmaker zijn, dan nog doen Amerikanen overdreven veel van dit soort stoffen in hun producten en heb je ook nog eens met veel te grote porties te maken.

    Er is een reden dat veel te veel Amerikanen te dik zijn en overlijden aan suikerziekte of morbide obesitas en dat komt niet alleen door het grote aantal vetcellen in hun lichamen. De vetcellen bepalen namelijk hoe snel je in gewicht toeneemt. Hun producten, hoe je het ook went of keert, zijn lang niet zo gezond als wij hier in Europa gewend zijn, deels dankzij de EU.
     
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dood aan corn syrup dus.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat is toch het probleem helemaal niet? Wij eten dat sowieso niet...

    Het gaat erom dat er onwijs veel macht van van burgers naar bedrijven verschuift. En zelfs overheden, die kunnen nu worden aangeklaagd door bedrijven die in principe niets met je land te maken hebben.
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Het idee dat al het eten in Amerika gifslechte fabriekstroep is, is achterhaald. Don't get me wrong, je kunt er intens slecht eten. Maar tegelijkertijd is de hype voor "organic" veel groter dan in Europa en zijn er veel meer eetgelegenheden voor een snelle gezonde hap dan hier.

    En als dat al hier in de schappen komt, dan moet het
    a.) alsnog goedgekeurd worden door onze voedselkeuringsdiensten.
    b.) moet de consument het ook willen. Je kunt Amerikaanse producten ook in het schap laten liggen als dat je happy maakt.


    Dat is ook het enige dat mij zorgen baart over TTIP, maar ik geloof niet dat het zover komt. Die onderhandelingsrondes duren en duren maar, precies vanwege dit soort knelpunten. Ondertussen slaat de stemming in Europa behoorlijk om. Het zou mij verbazen als dit door de nationale parlementen heen komt. Daar komt nog eens bovenop dat zowel Trump als Clinton zich uitgelaten hebben tégen vrijhandelsverdragen. Dus dat wordt nog interessant.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik heb me te weinig in TTIP verdiept eigenlijk.
     
  15. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Hellmans mayo is getarget voor sandwiches en zal inderdaad minder lekker zijn bij jouw friet. Beetje krom sowieso om twee verschillende merken te vergelijken. Heinz ketchup bijv. is vele male lekkerder dan Remia ketchup imo. beter yet neem twee nederlandse mayo potten het verschil proef je dan al...
     
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Mayonaise is ook vetter dan fritessaus.

    Dus mensen die mayo eten krijgen diabetes en obesitas.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het is toch schattig dat Yellow tegen TTIP is omdat hij de Amerikaanse mayo niet lekker vind? Dood aan TTIP!
     
    Kimi NL en L.A. vinden dit leuk.
  18. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    In fritessaus zitten meer suikers tho.

    Dan heeft TTIP al gewonnen want Yellow's mayo ligt in de nederlandse schappen.

    http://www.ah.nl/producten/product/wi226246/hellmann-s-saus-pot-real
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    L.A. vindt dit leuk.
  20. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo, Kerry en Lavrov zitten weer eens te chillen in het Beau-Rivage Hotel hier bij mij om de hoek (vorig jaar ook al vanwege Iran). De universiteitsbibliotheek is ook weer hermetisch en militair afgesloten. Inmiddels is wel duidelijk dat daar de persconferenties gehouden zullen worden over het Syrië-overleg.
     

Deel Deze Pagina