1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    ik ben immers niet degene die de inhoud ontwijkt.

    maar nogmaals: dit gekanker heb ik geen zin in dus adios
     
    Rampage vindt dit leuk.
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Voor iemand die normaliter zichzelf nogal ingetogen uitdrukt door het chique gedeelte uit de van Dale aan te halen, flikker je nu behoorlijk door de mand. CTRL+C en CTRL+V werkte niet meer? Of had iemand op Facebook geen relaas meer staan wat je kon gebruiken?

    Heeft niks met inhoud ontwijken te maken maar met het respecteren van andermans mening. Iets wat jij klaarblijkelijk niet kan.
    Mensen geven hun mening, jij reageert door op met een poging deze mening onderuit te halen en te claimen dat het niet gebaseerd is op feiten. Lekker fair ook :)

    Maar, ciao!
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Fair enough, ik was van mening dat ik iets probeer te vertellen dat het Westen verdeeld is als het gaat om vrijheid van meningsuiting: een politicus heeft klaarblijkelijk andere rechten dan een cartoonist en dat vind ik hypocriet.

    Vervolgens pak jij daar 1 regeltje uit, zegt dat ik alle Westerlingen op een superieur voetstuk zet en als ik dan die zin terugneem ben ik een clown die moet gaan fietsen en jij degene die op inhoud discussieert. Hopelijk begrijp je dat mensen daar dan ook over kunnen vallen.
     
    Jorrie, Kimi NL, bulletproof010 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Er is maar 1 superieur ras en dat zijn de penguins. Vogels die eigenlijk niks kunnen en gewoon perfect functioneren. Kunnen westerlingen en moslims wat van leren. Proost.
     
    Scarlett, Matrix en AnubisNefer vinden dit leuk.
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Holy crap! Je bent een weekendje weg en shit escaleert volledig uit de hand!
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    En nu draait het eens niet om een post van mij.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Het is nooit zwart wit. Beide partijen hebben bloed aan hun handen. Al leeft in Nederland vooral het beeld dat Amerika altijd de good guys zijn.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nee, niet helemaal natuurlijk.

    Ik heb dat filmpje ook gekregen en dacht ook, zo eindelijk iemand die eens goed de waarheid vertelt!
    Echter, deze mevrouw werkt ook gewoon voor Russia Today (propaganda zender) en bijv. haar meningen over Israël vind ik ook misselijkmakend.

    Mijn mening is wel dat USA nooit de rebellen had moeten bewapenen. Deze soennitische rebellen zijn gewoon terroristen die mensen publiekelijk executeren op straat en een strenge sharia wet naleven. Helemaal typisch is bijv. de nieuwsberichten over de evacuaties uit Aleppo: volgens CNN heeft het Syrische leger de stad verovererd op de rebellen en pleegt nu massaal executies. Daar is helemaal geen bron van... Wel worden er propagande filmpjes uitgezonden van burgers die klagen over de bombardementen.

    Het werkelijk beeld is dat de mensen de straat op gaan om feest te vieren dat de rebellen weg zijn. Rusland heeft meerdere cease fires voorgesteld om de burgers een veilige aftocht te gunnen, maar de rebellen hielden dit altijd tegen. Zo werden mensen die probeerden te vluchten gewoon neergeknald door deze milities. Ook voedseldroppings hadden weinig zin aangezien de rebellen deze opeisten en niet naar de burgers stuurden. Helemaal typisch is nu Aleppo helemaal bevrijd is iedereen een vrije aftocht krijgt. Wat gebeurt er? De rebellen vallen de bussen aan gevuld met burgers die proberen te vluchten:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ze hebben bijv. de buschaffeur ter plekke geexecuteerd.

    En nog steeds lees je dat Assad de boze partij is in dit conflict en dat de rebellen opkomen voor een vrije democratie? Dat is gewoon onzin. Hoe kun je als rebel steeds blijven beweren dat je de burgers wilt beschermen tegen Assad als je een bus met vluchtelingen in de fik steekt? Echt beesten zijn het.

    Syrische volk leeft liever onder Assad waar je veel meer vrijheden hebt. In dit conflict hoop ik dan ook zeker dat de Syrische overheid en het Russische leger heel Syrië bevrijden, maar dat roep ik al jaren in dit topic :)


    Rusland doet meer goeds dan de USA ja.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2016
    Kevf en White Hawk vinden dit leuk.
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oh oh.

    "The Russian ambassador to Ankara, Andrei Karlov, has been shot and seriously injured while visiting an art gallery, Turkish media report.

    Several other people were reportedly also injured in the attack, a day after protests in Turkey over Russia's military intervention in Syria.
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  14. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    @Tyrant:
    Goed dat er hier niet alleen met een westerse bril wordt gekeken naar het conflict is Syrië. Toch wat nuance in je verhaal: 'de mensen gaan de straat op' nu het Syrische leger de controle heeft over Aleppo is deels waar. Maar de evacuaties zijn er natuurlijk niet voor niets. Dat zijn - zoals je zelf ook al aangeeft - niet alleen rebellen die vertrekken. Ik heb met meerdere mensen gesproken die wonen/woonden of werken/werkten in Syrie (m.n. Aleppo), die zijn gevlucht, etc., en wat steeds terug komt in de verhalen is de verwoesting door Syrische en Russische bombardementen en de (daardoor) aversie tegen hen. Dit is niet representatief voor iedereen natuurlijk, maar je opmerking dat 'het Syrische volk liever onder Assad leeft' is maar net afhankelijk van aan wie je het vraagt. Voor velen is 'Assad als good guy zien', zoals hierboven geformuleerd door Kevf, echt een paar flinke stappen te ver gezien wat hij allemaal op zijn kerfstok heeft. Daarnaast schaar je 'de rebellen' wel erg over één kam. 'De rebellen' zijn geen één factie. De bussen zijn geloof ik in de fik gestoken in gebied dat onder controle is van Jund al-Aqsa en Jabhat Fatah al-Sham. Dat zijn de extremistische jihadistische groeperingen onder de rebellen en aangenomen wordt dat die laatste daarvoor verantwoordelijk is. Maar er zijn voorbeelden van andere groepen die ook tot 'de rebellen' behoren die zich hiervan hebben gedistantieerd. Just sayin'.
     
    Gyrrack, Kevf, L.A. en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    100% waar!
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Sowieso 9 doden, godsamme. Toevallig was m'n vriendin samen met haar zus op de kerstmarkt in Dortmund en wilde eigenlijk naar Berlijn. Schrikken!
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Je hoeft ook niet eens meer te raden naar het motief. Alle rechtse partijen weer een paar stemmers er bij...
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Gisteren naar kerstmarkt in Aken geweest. Flink beveiligd ook en rustiger dan afgelopen jaren. Maar actie als dit valt bijna niet te beveiligen.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik was in Düsseldorf en ook in staat om een menigte omver te rijden hoor. Wat een hel die kerstmarkten.
     
    RemcoM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina