1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik snap echt die heisa om de tevendeal echt niet, hebben ze niks beters in Den Haag te doen dan zich daar nog over druk maken? Man man man en deze mensen willen het land besturen.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Welk gedeelte snap je niet? De vraag is idd waarom ze niet gewoon vanaf de start eerlijk zijn geweest. De schrijver van het boek is hier ook vrij duidelijk 'normaal gesproken komen ze er mee weg'.

    Goed dat ie is opgestapt, vreemd dat de regering er nog zit, maar aan de andere kant helpt het ons land ook echt niet als we zo kort voor de verkiezingen de boel over een bult gooien.
     
  3. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ik snap niet waarom dat nu nog zo overdreven over gedebateerd moet worden. Wat hebben we er aan? Het gaat over iets dat zoveel jaar geleden gebeurd is nog voor dit kabinet met andere ministers lekker leuk en aardig maar echt waar ga ergens anders over discussieren in de tweede kamer. Dit is echt zon debat van kijk wij zijn de oppositie kijk hoe wij ons druk kunnen maken en ons stem laten horen voor de verkiezingen stem op ons. 8)
     
  4. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    *mompelt iets met over lijken*

    Dat ... en;

    *mompelt iets over de naai politiek*

    En ...

    *kijk ons eens goed bezig zijn met verdachte praktijken*
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    "Vijf Irakezen en een man uit Jemen zijn vandaag door EgyptAir geweigerd voor een vlucht van Caïro naar New York. Daarmee geeft de vliegmaatschappij gehoor aan Trumps reisverbod naar de Verenigde Staten uit zeven islamitische landen. Dat melden bronnen op de luchthaven van Caïro.

    De passagiers kwamen in Caïro aan via een transitvlucht en zouden doorreizen naar New York, maar werden teruggestuurd naar het land waar ze vandaan kwamen. Volgens de bronnen hadden de passagiers wel geldige visa voor de Verenigde Staten.

    Volgens een Amerikaanse-Arabisch comité dat strijd voert tegen discriminatie van moslims, zitten ook verscheidene mensen vast op Amerikaanse luchthavens. Woordvoerder Abed Ayoud zegt: ,,Sommigen kwamen de VS nog binnen nadat de president de beleidsmaatregel ondertekende. Anderen zijn nu gestrand in luchthavens overal in de Verenigde Staten.
    Kort na de landing zullen gestrande reizigers wellicht naar hun land van herkomst moeten terugkeren. De New York Daily News geeft aan dat de Amerikaanse autoriteiten niet konden niet zeggen om hoeveel reizigers het gaat en of mensen reeds zijn teruggestuurd. "
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Best bizar. Had nooit verwacht dat we zo snel zulke dingen zouden gaan merken van Trump
     
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nu dat Trump green card holders en andere legal residents toegang tot het land ontzegt, heeft hij zich écht ontpopt als fascist. Op welke manier gaat deze maatregel over vluchtelingen wanneer je wetenschappers, artiesten en studenten met visum plots wegstuurt? Om het geheel nog erger te maken, is er een uitzondering voor Christenen. Moet je dan je geloofsovertuiging bewijzen om nog terug naar huis te kunnen?
    Rillingen rollen over mijn rug bij deze maatregel en dat na twee weken.... wtf is hier gebeurd?
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja....like him or hate him, hij neemt wel meteen actie mbt zijn verkiezingsbeloften....juist die punten waarvan iedereen dacht 'dat kan ie toch niet doen'.

    De muur wordt al gebouwd, en nu dit. Dat vind ik toch knap.
     
  9. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Mexico zou voor de muur betalen, maar dat wordt de Amerikaanse belastingbetaler. En hij riep fier "drain the swamp", maar heeft enkel miljonairs en executives in hoge posities gezet. Dat staat haaks op zijn beloftes.
    Ondertussen weert hij legal residents met een moslim achtergrond (behalve uit landen met zakelijke belangen), zijn 'alternative facts' de norm, is die dubieuze abortus-maatregel gepasseerd, worden Native Americans geschoffeerd door de Dakota pipeline weer te ondernemen, zijn alle pagina's rondom klimaatverandering en LGBT-rechten verwijderd van whitehouse.gov en worden wetenschappelijke instituten gecensureerd. Dat allemaal dankzij "executive orders", waarmee de normale parlementaire democratie wordt omzeild. Toen Obama nog executive orders gebruikte omdat de Republikeinen alles dwarsboomde, vond Trump dat ondemocratisch en zwak. Nu doet hij zelf niets anders.



    Ik kan dat niet knap noemen.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2017
    L.A., Jorrie, Hybrid en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het was te verwachten dat hij milieu aan de kant zou zetten, een andere wind zou voeren voor wat betreft migratie-beleid en dat er een andere manier relatie met Mexico zou ontstaan. Echter de verwachting is dat een president beleid maakt en wat hij nu doet slaat werkelijk waar nergens op.

    En dat nog naast het feit dat ik mij al totaal niet kan vinden in zijn standpunten.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben het totaal niet eens met Trump zijn besluit voor wat betreft mensen die op dit moment Amerika niet worden toegelaten, maar de berichtgeving is ook wel om te huilen inclusief de massahysterie daar achter. Overal wordt gesproken over een moslim-ban. Terwijl het slechts 7 landen betreft waarbij Trump een verhoogd risico ziet. Waar bij een aanslag iedereen loopt te verkondigen dat je bij een aanslag niet mag spreken over een moslim-extremistische aanslag (want dat scheer je elke moslim over 1 kam) is het blijkbaar wel ok om in deze context te spreken over een 'moslim-ban'. Daarnaast wordt voor het gemak in veel berichtgeving het tijdelijke karakter van deze maatregel maar even weg gelaten. Ook in het 8 uur journaal van net werd het niet genoemd 'een verbod op inreizen van mensen uit 7 landen'. Het gaat hier om een maatregel van 90 dagen waarna Trump met een nieuw beleid komt. Een beleid wat naar alle waarschijnlijkheid 50.000 gaat toelaten. Als ik mij niet vergis precies net zoveel als onder Bush en in het begin onder Trump maar toen deed niemand zo spastisch. Terug naar het begin, ik ben het niet eens met deze maatregel met name voor de greencard houders en mensen met dubbele nationaliteit. Maar in de berichtgeving wordt net iets te gemakkelijk over de details van de deal heen gestapt. Overigens worden mensen uit Israël in 16 (!!!!) landen geweerd. De protesten tegen die maatregel heb ik even gemist....
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha wow dat moment dat Trump gewoon zn woorden nakomt en met dit komt.
    Het is echt hilarisch, ik vind het ook vrij bizar dat niemand in zn inner circle het lijkt te lukken om een beetje sense in zn eigen plannen te praten...

    Dit is echt geopolitiek van niveautje Erdogan. Hij heeft gewoon echt totaal niet nagedacht wat voor gevolgen deze regeling zou hebben. Dat het nu al versoepeld wordt zegt genoeg.
    Ook dat Saudi-Arabië er niet bijzit betekent gewoon dat ook een Trump niet de ballen heeft om een andere positie in te nemen tegen geld en zich dus net als alle andere elite laat verleiden door de dollars.

    Ben ook benieuwd hoe de situatie in Syrië zich gaat ontwikkelen aangezien Irak nu butthurt is. Die gaan ook steeds meer richting Rusland.
     
    L.A., Kevf en Matrix vinden dit leuk.
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    "Tu quoque"



    Overigens spreekt de NOS van "inreisverbod" en "immigratiestop", niet moslim-ban. Ik weet niet of ik het ermee eens ben dat de details worden verwaarloosd. De hele ophef gaat, wat mij betreft, juist over de excessen en niet de kern: moslim green card holders mogen niet binnen, maar Christenen vluchtelingen wel. WTF? Als Trump enkel visum-aanvragen voor vluchtelingen had afgeremd, dan was de ophef niet zo ontploft.

    Het is van de zotte dat een rechter eraan te pas moest komen om legal residents toe te laten.


    Mijn collega uit Iran zou over twee weken op conferentie gaan in San Diego. Nou dus niet. :x
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    mensen uit israël worden geweerd door staten die israël niet erkennen, is toch wat anders
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat van de green card gingen ze toch aanpassen? Dat die wel binnen mogen komen?

    PS:
    [​IMG]

    lol
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2017
    L.A., Cyndris, Matrix en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hahaha wtf @Tyrant, mooie plaat. @Matrix : het is idd het selectieve en de slechte uitvoering die deze chaos veroorzaakt. En dat is echt een slechte zaak, maar aan de andere kant van het verhaal, het zijn maar 90 dagen. Er gebeuren ergere dingen in de wereld en daar zie ik geen dagelijkse protesten voor. Kleine throwback naar een speech van Clinton:

     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wow, @Tyrant. Nou ben ik tegenwoordig wat terughoudend om onduidelijke JPEGs van het internet zomaar te vertrouwen, maar dit is wel echt treurig.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Captain preaching. :+

    [​IMG]
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Kijk, die muur, dat vind ik op zich geen waanzinnig slecht idee. Illegale immigratie is nu eenmaal een redelijk groot probleem en dat moet gestopt worden. Dat Mexico gaat betalen bedoelt Trump ook helemaal niet dat de rekening direct naar Mexico gaat, maar zal wel bedoelt worden via indirecte belasting.

    Het is alleen zo dat die muur weinig gaat helpen aangezien de meeste illegalen gewoon asiel aanvragen in USA en dan weigeren te vertrekken. Die houd je niet tegen met de muur.

    @Matrix: hier rapport: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2842277
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

Deel Deze Pagina