1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Hoe de fuck kom je er uberhaupt bij dat je inspraak hebt in een ander land. Alsof wilders wel naar turkije mag om daar een anti erdogan bijeenkomst te organiseren.

    Thick in the head Erdogan. Get fucked.
    Hij is zelf de nazi hier.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    dat is niet echt een goede vergelijking.
     
    RaouLioo en Racerblade01 vinden dit leuk.
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat boeit niet. Het is toch raar van hem.
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    wat precies?

    ik zelf heb nog niet echt een mening over de situatie. waarom mogen regeringsleden van buitenlandse staten niet hier campagne voeren onder (door dubbele nationaliteit) kiesgerechtigden?
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nederland geeft niet aan dat het niet mag, maar dat Turkije niet instemde met de voorgeschreven regels. Tel daarbij dat Erdogan naar mijn ''humble'' mening streeft naar een dictatuurschap. De geschiedenis heeft dat al bewezen.

    Dubbele nationaliteit, okay, ik geef je daar gelijk in, maar hoe Erdogan regeert is echt niet democratisch te noemen en hij zal alleen maar voor ellende zorgen hier. Sociale controle is al vrij hoog bij de ''oude-generatie'' Turkse gemeenschappen hier in Nederland, uithuwelijking gebeurt nog steeds, etc, terwijl de 3e generatie van oorspronkelijke Turkse Nederlanders westerse maatstaffen ambieert en er naar leeft.

    Dat is gewoon gevaarlijk.
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Vooral dit. Turkse ministers willen in Europa stemmen winnen om te zorgen voor wetgeving die binnen Europese landen niet echt lekker ligt (nog verder vergroten inspraak Erdogan --> dictatuur).
    Nederland, Duitsland, Oostenrijk etc. Hebben niet echt zin dat om daar aan mee te werken.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het valt me op dat Turkije echt een te grote bek heeft, eerst met dat dreigen met die vluchtelingen, nu weer dat ze willen optreden voor de verkiezingen.. beetje dat macho gedrag.
    Maar toen Putin boos was op Turkije, ging Erdogan met zijn reet omhoog voor Putin.
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    maar het werd dacht ik wel meteen (en nog steeds) afgekeurd. even los van welke regering zo'n campagne wil voeren, ben ik het daar niet zomaar mee eens (of oneens). dan moet ik er eerst beter over nadenken.

    iig vind ik dat als er zo'n regel is, die zou moeten gelden ongeacht het thema van de campagnevoerders of de natie die zij vertegenwoordigen. natuurlijk kunnen er uitzonderingen zijn, maar we hebben het nu over een bevriende staat en bondgenoot.
     
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Bijna 30k kijkers op die stream. Vroegah las je het de volgende dag in de krant....
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zit hier met een bak popcorn haha. Nu is er ook al het arrestatieteam. Al weet ik niet waarom die er zijn.
     
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Rotterdam lijkt wel een Turkse nederzetting op dit moment, absurd dit. Precies wat Erdogan wilt.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Begint redelijk op een internationale crisis te lijken dit.
    Het waren uiteindelijk 1000 man, dus dat valt dan ook wel weer een beetje mee. Maar wat een ongelooflijk vies spelletje is Turkije aan het spelen, echt ongelooflijk. Tienduizenden mensen zonder proces opsluiten, de media voor 90% overnemen, mensen martelen en dan een grondwetwijziging om Erdogan nog meer naar het dictatorschap te leiden...vervolgens de confrontatie opzoeken via list en bedrog en dan wanneer er weerstand is Nederland een ondemocratisch nazistisch land noemen.....

    Aboutaleb legt hier nog het 1 en ander uit

    http://nos.nl/artikel/2162700-minister-kaya-uitgezet-als-ongewenst-vreemdeling.html
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Zoals Rutte het vanmorgen verwoorde:
    "Turkse regering heeft het steeds over Turkse staatsburgers in Nederland. Het zijn echter Nederlandse staatsburgers."
    Lastige is dat die 1000 mensen die daar de hele nacht met Turkse vlaggen staan en boos zijn op Nederland zich meer Turks dan Nederlands staatsburger voelen.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    wat boeit dat staatsburgerschap?
     
  17. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Alle Turken die ik ken zijn Pro-Erdogan. En terecht. Ik als Marokkaanse Nederlander ben ook trots op Erdogan. :)


     
    L.A. vindt dit leuk.
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Peter R de Vries moet je sowieso negeren.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Wow.

    Echt wow. Lever ajb je paspoort in en ga terug.
     
  20. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Hoezo? Ben geboren en getogen in Nederland. Ik lever niks in. ;-)
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina