1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Daar zal Rutte het niet mee eens zijn want volgens hem waren de rapporten van Amnesty International "geruchten"

    https://www.nrc.nl/nieuws/2016/05/03/laat-bokito-buiten-de-mensenrechten-rutte-1616762-a1113668

    Maar goed niemand beweert hier dat Turkije het braafste jongetje van de klas is. Maar dat dat betekent dat Nederland zich ook nergens meer aan hoeft te houden is onzin.
    Dat is nou juist diplomatiek..
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik vind alleen de 1000 Nederturken die met een Turkse vlag over straat lopen imbeciel. Dat is superweinig: er is dus eigenlijk amper paniek alleen vanuit Turkije. Zowel Nederland als 99% van de Turken hier houdt het hoofd koel en blijft rustig. Hoe kom jij op 400.000 turken? Dat roep ik nergens. Er wonen 400.00 Turken in NL, 250.000 zijn stemgerechtigd, 30 % kwam opdagen en 70% daarvan stemde AKP. Daarvan stonden er een handjevol te protesteren. Tot zover de statistiekjes.

    Daarnaast gebruik ik 0 statistieken in mn post dus wat zijn de feitelijk onjuiste cijfers? Quote me dan ook ipv een algemene post waar je al mn punten negeert :)

    Ik heb echt in deze hele topicreeks nog nooit zo ver van iemands standpunt gestaan op ideologisch vlak.

    Dat is toch ook gebeurd?!
    Rutten wilde Erdogan de kans geven hier te komen praten (start van diplomatieke onderhandelingen) maar dat mocht alleen en enkel op de voorwaarden van Mr. Erdogan, er was helemaal geen diplomatieke oplossing mogelijk aangezien Turkije direct over facisten en nazi's begon. Dat is geen diplomatieke oplossing en dat weet jij zelf ook wel. Dat zijn precies die eisen die jij noemt.
    Dat vindt Duitsland. Dat vindt Oostenrijk. Dat vindt de EU. Dat vindt Stoltenberg. Dat vinden de meeste Nederturken die met afschuw reageren op de rellen. Maar jij vindt dat Nederland het diplomatiek niet slim aangepakt heeft. Ok man.

    Erdogan heeft juist aangestuurd op een escalatie omdat dat hem in de kaart speelt. Dat lijk je niet te beseffen.

    https://fd.nl/ondernemen/1192001/navo-blijft-turkije-nodig-hebben

    Maar waarom zouden ze dan wel na de verkiezingen mogen komen...? Nederland is altijd prima bondgenoot geweest hiervoor toch?

    En zelfs al waren ze oneens met de denkbeelden, dat is het goed recht van Nederland toch? Of bepaalt Turkije wie er wel en niet mogen spreken in Rotterdam?

    Gezien je hard gaat op feitjes, kun je even opzoeken welke landen in de top staan van meeste veroordelingen heeft?


    OK dus dit is een geval waar Rutte wél diplomatiek handelt en niet direct Turkije aanvalt op mensenrechten en dat is dus ook niet ok? Wat had Rutte hier moeten doen dan?
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
    Kevf en RaouLioo vinden dit leuk.
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Niet het braafste jongetje van de klas.... mensen worden gemarteld, zitten zonder proces vast in erbarmelijke toestanden en censuur is de standaard geworden. Dat noem ik niet 'niet het braafste jongetje van de klas'. Je mag als land in mijn beleving daar prima grote afstand van nemen en elke faciliteit die leidt tot vergroting van dit probleem ontnemen.
     
    Tim, Tyrant, RaouLioo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat mag zeker. Maar dat doet Rutte dus niet als het om mensenrechten gaat..maar wel als het gaat om een minister campagne laten voeren zo vlak voor de verkiezingen. (Waar zij het recht van vereniging heeft).

    Ik had die zaken liever andersom gezien ;).
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Een campagne dat voor minder mensenrechten staat, wellicht nog interessant om toe te voegen ;).

    Ook snap ik niet dat je het andersom wilt zien: de mensenrechten in Turkije is een Turkse aangelegenheid. Turkse ministers die in Rotterdam een dictatuur komen promoten is een Nederlandse aangelegenheid.
    Lijkt mij dat Rutte beter een stokje kan steken voor het 2e dan voor het 1e. Diplomatiek gezien dan hé.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    zou wel leuk zijn als een land daarin dan ook consequent is, nu is het gewoon een opportune bijkomstigheid
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Sommige posts die ik hier lees zouden zo afkomstig kunnen zijn van de internettrollen van DENK.
     
    bulletproof010 vindt dit leuk.
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    welke?
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    True, maar ach welk land is wel consequent? Alleen Noord-Korea gok ik :p.
    Consequent =/= diplomatiek.

    Neem bijv Rusland. Die kijkt gewoon per situatie welk standpunt ze innemen. Totaal inconsequent maar ik vind Lavrov de meest geniale politicus die er rondloopt.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
  10. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
  11. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Wat is dit voor een achterlijke pvv-logica?

    Hij mag toch een ander mening hebben of niet dan?
     
    L.A. en fredfenster vinden dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Heb je het over Raoul zelf?
     
    RaouLioo en Oujdi vinden dit leuk.
  13. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    hahah zegt de persoon die iedereen aan de PVV linkt met een ander gedachtegoed dan de zijne.
    Waar suggereer ik dan dat hij geen eigen mening mag hebben? Of reageer je altijd zo?
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Verder vind ik het bewonderenswaardig, doch hypocriet, dat een Erdogan fan opkomt voor mensen met een eigen mening. Gezien elke Gülenist in Turkije zonder baan zit :+
     
  15. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Waar baseer jij je dan op dat hij een 'denktrol' is? Omdat hij een andere kijk heeft op de wereld? Een ander mening? Of omdat zijn mening jouw niet aanstaat? :confused:

    L.A. zegt duidelijk als Nederland echt zo consequent was geweest, hadden zij ook de 'nee-campagnevoerders' niet moeten toelaten. Dit hebben zij wel dus gedaan waardoor de Turken boos zijn geworden. Als je de nee-campagnevoerders toelaat hun mening te verkondigen, moet dat ook voor de andere kant kunnen. Is toch duidelijk of niet? Maar dit is gewoon typisch Nederlands. Als de PKK-terroristen hun vrije gang krijgen om in dit land te demonstreren weet je al waar Nederland naar toe wilt....

    President Erdogan laat precies zien, waar de Westerse hypocrisie ligt met hun dubbele maatstaven en en hun dubbele agenda. Daarom respect voor Erdo. ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
    L.A. vindt dit leuk.
  16. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Wauw gast ga even aan je begrijpend lezen werken want het gaat niet helemaal lekker.

    Suggereer je nu dat Erdogan niet boos was geworden als nee-campagne er niet was geweest in Nederland? De rest van je post zoals ''typisch nederland'' en PKK-terroristen'' ga ik niet eens op in. Een normale discussie voeren met jou is total niet mogelijk.
     
    Xandorra vindt dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar dit geloof je zelf ook echt? Als de Turken boos waren dat er geen campagne mag worden gevoerd voor een nieuwe wet die rechts is (meer rechten voor president) en dat er wél campagne mag worden gevoerd om dit tegen te gaan, maakt dat het argument dat Nederland een facistisch regime is alleen nog maar onzinniger aangezien dat elkaar onwijs tegenspreekt, moet je toch ook met mee eens zijn.

    De nee-campagne voerders mochten hier komen spreken na onderhandelingen met de Nederlandse regering. Er mocht een oud vice-premier in een Rotterdamse moskee praten. Ik denk dat Rutte hier niet eens van op de hoogte was.
    Wie zegt dat het ja-kamp ook niet in een moskee mocht spreken? Maar nee, zij wilde in een publieke plek in Rotterdam campagne voeren en daar voelde de burgermeester weinig voor. Dat is toch consequent of niet?


    Er was geen ruimte om te onderhandelen aangezien Erdogan op escalatie uit was.


    PS het was nog beter geweest als het allebei was verboden uiteraard. Net zoals in de Turkse wet ook staat :)

    Weet jij wat de rechten van PKK aanhangers, Gülenisten en AK oppositielieden zijn in Turkije zelf? #askingforafriend.
    Een Marrokaan die klaagt dat voor- en tegenstanders in Nederland geen gelijke kansen krijgen om vervolgens respect voor Erdogan op te brengen is wel echt next-level.
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2017
    Kevf vindt dit leuk.
  18. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    De Gelijkenis is zeer treffend
    [​IMG]

    Ik snap sowieso niet als je zo Pro Edo bent en wil 'vechten' voor je oh zo mooie Turkije,wat doe je hier dan?

    verstuurd via Tapatalk
     
  19. CrazY

    CrazY Nimma City

    Berichten:
    852
    Leuk Bevonden:
    852
    Bel je vriend Erdo ff op dan.. Of hij nog een kamertje vrij heeft voor je.
    Kan je hem iedere dag onder z'n ballen kietelen.

    Man man man..
     
    Xandorra en Oujdi vinden dit leuk.
  20. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Arme Atatürk...
     
    Tim, Xandorra en Tyrant vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina