1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ben ik het niet mee eens.
    Dat dieren geslacht worden voor vlees voor onze consumptie is 1 ding. Er zijn echter richtlijnen waar men zich aan moet houden om het leed "zoveel mogelijk te beperken". Om de dieren dan nog eens onnodig te mishandelen heeft niks met het slachtproces te maken.
    In ieder geval goed om te lezen dat de vergunning van deze slachterij is ingetrokken en de grootste afnemer zich heeft terug getrokken.
     
    L.A., Alexknl, Daz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ik ben een echte vlees-eet-liefhebber maar ik vind het echt tegen elke fatsoensnormen ingaan onder welke armzalige omstandigheden kipper,varkens etc worden gehouden in Europa. En vervolgens krijgen die ook nog eens een "beter leven" keurmerk.

    Maarja, wat doe ik er tegen.
     
    L.A. vindt dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    dikke worsten boohhh
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Eens met Yellow.
    Of zijn jullie echt verontwaardigd over deze beelden?
     
    Yellow 13 en Rampage vinden dit leuk.
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Eh.

    Wat?

    Maargoed, ontopic; dood = dood. Ongeacht hoe het gebeurd.
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nou, stress voor de slacht schijnt de smaak toch te beïnvloeden?
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dit soort filmpjes verschijnen aan de lopende band. Snap de ophef niet echt.
     
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Komt dat de smaak ten goede? :eek:
    Er zijn ergere dingen dan je druk maken om een stel dieren die hiervoor gefokt worden. Dat het misschien niet humaan gebeurd? Tja. Het dier gaat dood. Dood = dood.

    Ik ook niet.
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Damn jullie zijn wel hard zeg. Hebben jullie zelf geen dieren? Dat dier hoeft toch niet zo te lijden alvorens de dood? En die idioten hoeven toch niet zo om te gaan met die dieren? Die mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd..
     
    AnubisNefer en L.A. vinden dit leuk.
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik weet niet precies wie je bedoelt met 'jullie', ik roep alleen dat dit gewoon vaste kost is de laatste 40 jaar.
    Over een halfjaartje duikt er weer een filmpje op, roepen we schand en sluiten we het slachthuis. In de tussentijd kopen we wel onze kipfiletjes voor een asociaal lage prijs.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Een huisdier of een dier wat voor consumptie gefokt wordt is toch wel een groot verschil
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Nee ik bedoel maar. Heb effe mijn kat geknuffeld na het zien van dat filmpje.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    En nu? Maakt je een betere omnivoor?
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    we zijn zelf ook dieren natuurlijk. ik geloof dat de beelden shocking zijn (heb het zelf niet bekeken), maar het is marginaal leed vergeleken met wat de bio-industrie doet.

    ik vind de verontwaardigde reacties wat naïef. volgens mij weet iedere mens (die niet heel bewust consumeert danwel heel dom is) best dat aan zijn aankopen leed kleeft. waar is de verontwaardiging over het eigen gedrag, en de verantwoordelijkheid die je als consument draagt?

    voor mij is het simpel. ik vind het een groot falen dat wij als mensheid niet in staat zijn om op een leedvrije manier in onze behoeften te voorzien. sterker nog, we lijken onze eigen leefwereld steeds onleefbaarder te maken, voor shit die we niet echt nodig hebben. lappen vlees, nieuwe iphones, meer pixels, 30 collecties in de winkels (voorheen enkel ss en aw). maar ondanks dat besef heb ik schijt en ga ik gewoon voor gemakkelijk en lekker, en als ik extra knaken uitgeef is dat misschien voor smaak (eten) of status (kleding), maar niet voor welzijn van andere wezens.

    ik denk dat cruelty free consumeren een collectieve ethische plicht is, maar door consumptiekapitalisme en een niet erg gecontroleerde markt wordt er te grote verantwoordelijkheid bij de individuele consument gelegd.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    meen je die?
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ik zei toch nog dat jullie op Partij vd dieren moesten stemmen.

    Verdomme.
     
    fredfenster en Alexknl vinden dit leuk.
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Was niet serieus man..
    Dus jij vind het niet erg dat die dieren flink lijden voordat ze dood gaan i.p.v. meteen in 1 klap dood voordat het slachtproces begint?
    Ik heb wel eens filmpjes gezien van kuikens op de lopende band die worden rondgeslingerd en shit, maar dat echte zeer onnodige lijden wat die zieke gasten in die filmpjes doen daar stoor ik me aan. Lijkt wel alsof ze er ook nog plezier aan beleven.
     
    Lethal AK47 en L.A. vinden dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Er zit toch wel verschil in tussen onnodig die varkens kapotmeppen voor een tijdje voordat ze worden geslacht ipv in 1x worden geslacht, 'pijnloos'. Dood=dood uitspraken zijn dan wel een beetje sad.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2017
    MightyMikeDX, RaouLioo, Lethal AK47 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat zeg ik nergens.
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dit dus.
     
    AnubisNefer en L.A. vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina