1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Jup, klopt! Soms heb je weleens zo'n aparte zware penetrante, soort zeiklucht noem ik het maar, bij varkensvlees tijdens het bakken. Dat is puur stress.
    Klieren scheiden dat af bij stress en trekt er dan in.

    Het grootste probleem is gewoon dat het helaas tegenwoordig alleen nog maar om geld draait en dieren worden niet meer als dieren gezien. Triest.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2017
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Nouja iets bewuster omgaan met wat je eet, koopt, draagt helpt natuurlijk veel. Gelukkig komen steeds meer mensen erachter hoe slecht het is voor niet alleen dierenwelzijn maar ook volksgezondheid en milieu. Als iedereen 1 dag in de week minder vlees zou eten scheelt dat al zoveel. Maargoed buiten dat ligt er ook een schone taak voor de politiek om hier wat aan te doen.

    Het is wrang dat dit soort filmpjes "helpen".

    Verontwaardigd niet, maar dat maakt het niet minder schokkend toch?


    First off vind ik dat een beetje een dwaze opmerking. Omdat iets vaak gebeurt is het minder erg? Nee. Deze misstanden gebeuren achter gesloten deuren en zouden nog veel vaker mogen verschijnen tot dit niet meer voorkomt. Buiten dat, er is nog zoooo veel niet bekend bij de gewone burger over hoe en onder welke omstandigheden dieren geslacht worden.
    Als je het echt wilt weten kun je erachter komen..maar daar denkt de meerderheid echt niet over na in de albert heijn tenzij het herhaaldelijk aan het licht wordt gebracht.

    Waarom maakt dat het oke om een onschuldig weerloos dier pijn te doen?

    Wat is het verschil dan precies? Waarom is een kat of hond meer waard in jouw ogen dan een varken of kip?

    Eens. Voor mij is het geen verontwaardiging, maar het blijft schokkend om naar te kijken. Het is ook een gevolg van massaconsumptie, maar juist daarom is het heel goed dat dit onder de aandacht wordt gebracht en daar ligt ook verantwoordelijkheid voor de politiek. Het enge hieraan is dat ook veel politici maar minimaal op de hoogte zijn van deze misstanden, en er ook enorm veel geld omgaat in de lobby van de vleesindustrie om dit niet bij de grote massa bekend te laten worden. Puur omdat er heel veel geld in omgaat.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2017
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wellicht moet er eens gekeken worden naar de oorzaken van dit dierenleed, namelijk de prijzen voor vlees in de supers?
    Het is juist onwijs erg dat het zo vaak gebeurt maar ondertussen vreten we nog steeds kilo's en kilo's vlees per persoon?

    Ik vind het dwazer om je walging te uiten over dit filmpje en dan je huisdier te knuffelen en door te gaan met je normale consumptiepatroon dan dat het dwaas is om het dierenleed in het algeheel te relativeren. Maar dat zal ik dan wel weer zijn.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    fredfenster en Tyrant vinden dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Weet jij wat L.A. eet dan?
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Dat ben ik helemaal met je eens. De prijzen die gevraagd worden voor vlees zijn niet realistisch en draagt eraan bij dat er juist meer megastallen komen..wat weer een grotere kans heeft op dit soort misstanden.

    Maargoed wat mij betreft mag de prijs van vlees dan ook flink omhoog. Of geef boeren subsidies als ze duurzamer, kleiner en diervriendelijker werken of juist over willen gaan op een andere tak.

    Je dier knuffelen doe je waarschijnlijk omdat je je realiseert dat er geen verschil is tussen je kat en het varken op de beelden. Dus het grijpt je aan..Dat je vervolgens wel naar de supermarket rent om een grote biefstuk en een pond half om half te halen is natuurlijk ook walgelijk. Maar net zo dwaas als het niet zo erg vinden omdat het toch al vaker gebeurt..

    Met de rest van je post ben ik het eigenlijk helemaal met je eens :)

    Ik eet plantaardig en grotendeels starch based :).

    Wat niet wil zeggen dat ik nooit een foutje maak, maar ik doe mijn best.
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    @L.a Laat ik vooropstellen dat ik ook tegen dierenleed ben maar die verontwaardiging elke keer weer begrijp ik niet altijd even.We weten allemaal dat het gebeurt toch kopen (de meeste van ons) gewoon hun vlees in de aanbieding bij de supermarkt

    En ja voor mij is het een wezenlijk verschil of het mijn huisdier is (welk dier dan ook) of een willekeurig dier wat voor de slacht is gfokt
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Varkensvlees eet ik sowieso niet. Wel clean gainen kils
     
    fredfenster, Fiasco en L.A. vinden dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Was niet specifiek op LA gericht maar meer op mn omgeving. Ik zie zoveel schijnfatsoen om me heen. Je koopt het vlees in dezelfde supermarkt maar omdat sommige mensen walgen van deze beelden vinden en ik niet ben ik dan een ongevoelige klootzak (discussie wel eens gehad met iemand). Dat vind ik raar.

    En btw zoals je kunt lezen zijn LA en ik het met elkaar eens dus houd je er buiten!
     
    Reckuuza, L.A. en Tim vinden dit leuk.
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ik vrees overigens dat ik het ook met je eens ben hoor, daar niet van..
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zo goedkoop is het tegenwoordig niet meer hoor in de supers, los van aanbiedingen. Het is flink omhoog gegaan de laatste tijd, maar grote vuilakken zijn ook bijv. meneertjes AH. Ze gooien de prijs omhoog, maar er verandert ondertussen geen reet en lekker meer winst. Vorige keer met die plofkip discussie hebben ze er lekker van geprofiteerd. Prijs omhoog, alles is nu goed met onze kip. Sure! Geld verdienen staat op nr.1.

    Geen idee hoe het er bij een poelier aan toe gaat die op de markt staat, maar het is 1) goedkoper en 2) smaakt het veel beter dan die smaakloze, taaie, droge, met zoutoplossing ingespoten kip van AH. Wat een troep!
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ey ik werkte op klantenservice appie kil. Onze kip is sowieso lit
     
    Tim, Tyrant, Alexknl en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Komt omdat wij twee andere rollen vervullen/aannemen buiten en binnen de supermarkt. Van buitenaf vinden wij er van alles en nog wat van, eenmaal in de winkel verandert onze blik volledig. Gedragswetenschappers maken al jaren gebruik/misbruik van dit gedachtegoed in hun marketing.

    Wat ik hypocriet vind. Er zou geen wezenlijk verschil moeten zijn tussen mens, dier en (als wij op dat punt komen) zelfbewuste robots. Ik denk alleen dat wij als mensheid nog niet in staat zijn om zo ruimdenkend te zijn.
     
    fredfenster en L.A. vinden dit leuk.
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Neem even aan dat je dan doelt op de mensen die geschokt zijn maar morgen weer naar een all you can eat steakhouse gaan? Want ik voel me niet aangesproken door hypocrisie :+

    Waar zit dat verschil in dan? Snap nog steeds niet waarom een kat van de overbuurman meer 'waard' is dan een koe of varken in een stal? Omdat het voor de slacht is, is geen antwoord. Als ze in China kat en die kat willen slachten for food is het dus ook oke toch?

    Overigens vind ik het ook voor vleeseters nog wel een wezenlijk verschil of een dier mishandeld wordt of nog wel enigzins een leven heeft. Dat is lastig want er zijn geen vrije koeien/varkens in Nederland..maar zeker ook als je een dier gaat slachten is het misselijkmakend om het nog te laten lijden.
     
    fredfenster en Alexknl vinden dit leuk.
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Voel me 'n beetje aangesproken maar neem aan dat je hier ook je omgeving bedoeld, want dit geldt dus niet voor mij.
    Ben het voor de rest wel eens met je punten en van LA.
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Door de band die je met een eigen dier opbouwd is het voor mij dus een wezenlijk verschil. Hoewel ik het zelf niet zou eten heb ik er ook geen probleem mee dat ze in China honden of katten eten.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dan heb je het over de band, en niet over het dier zelf.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Een kat wel eens bezig gezien met een gevangen muis?? Die (huis)dieren blijven nog uit 'plezier' verder spelen met hun prooi terwijl de ingewanden er al lang en breed uithangen, vaak terwijl het diertje ook nog gewoon in leven is. 8) Wat doe je dan met zo'n situatie als dierenliefhebber? Toch ook onnodig dierenleed. :whistle:

    En we zullen dan nog maar helemaal niet beginnen over de slachtpartijen van dieren onder elkaar in het wild...

    Niet dat ik dat gedrag van die slagers nou goed keur, wij mensen zouden ondertussen toch wel beter moeten weten, maar blijf het toch altijd beetje dubbel vinden dit soort discussies.
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Gewoon in het algemeen. Zoals ik daarna ook zei, gedragswetenschappers weten dit al heel wat jaartjes en maken maar al te graag gebruik van die hypocriete denkwijze die veel mensen hebben.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hahahahah zou je denken :+? De mens is echt een achterlijk wezen joh. Wij denken zo slim te zijn, maar ondertussen.. Dat is ook het hele probleem in dit soort kwesties. Alle zaken over goed en slecht zijn aangeleerd en door de mens bepaald. In de natuur bestaat er geen goed en slecht. Alleen balans. Dat wij vinden dat wij het goed doen, zegt vrij weinig. Het meest schrijnende vind ik dat wij in ethische en morale kwesties alsnog zonder blikken of blozen onderscheid maken tussen het ene levende wezen en het andere.
     
    fredfenster, RaouLioo en L.A. vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina