1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Flikker toch op zeg. Anderen betichten van bekrompenheid en dan zeggen dat het tegen geloofsovertuigingen ingaat. Geloof is het epitoom van bekrompenheid. Nee, niks is nodig en men moet vooral doen waar zij zich prettig bij voelen. Betekent echter niet dat je mee hoeft te gaan in het gedachtegoed erachter. Net zoals ik de redenatie van vele veganisten of gezondheidgoeroes onzinnig vind.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    als bekrompenheid van religieuzen ter discussie stond, had ik daar net zo makkelijk kritiek op gehad. maar daar gaat het nu juist helemaal niet over. uit je geëmotioneerde reactie maak ik wel je afkeer voor religie op, en blijkbaar voel je daardoor de drang om met een irrelevante en misplaatste jij-bak te komen. het slaat alleen helemaal nergens op. probeer in het vervolg je verstand te gebruiken, want je komt nu over als een domme prutser.
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Typisch. Begint wel een trend te zijn in jouw reacties hier he? Eerst tegen schenen schoppen en vervolgens ipv inhoudelijk te reageren probeer je het persoonlijk te maken. Fijne avond nog verder gozer ;)

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Helemaal mee eens dus waarom zouden we voor een minderheid onze tradities moeten aanpassen?
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    je vergist je. ik heb jouw reactie inhoudelijk bestreden (misplaatste jij-bak) en je gewezen op belabberde vorm (op de man/bozig).
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    waar heb je het over?
     
  7. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    huh waar baseer jij je aannames eigenlijk op? Wie heeft het over een verplichting om alle gebruiken over te nemen?
    Waar baseer je je laatste zin op?
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    dat is omdat ik je ken als een racist. dat bewijs je ook nu, door zeer selectief te citeren van die post op marokko.nl. door die context weg te nemen laat je het lijken op een xenofobe uitspraak van iemand die zich volledig wil onttrekken aan de samenleving. vervolgens vertaal je dat uit de context getrokken/vertekende citaat nog eens naar een nog xenofober bewoording (Stel je voor dat je kinderen iets leren over de maatschappij ja, schandalig!!)

    ik begrijp dat men over me zal vallen dat ik je racist noem, en dat jij dat ontkent. maar als je je in zulke bochten wringt en van zo'n misleiding moet bedienen om marokkanen/moslims te diskwalificeren, zullen alleen mede-racisten en dommen die ontkenning accepteren.
     
    Oujdi en L.A. vinden dit leuk.
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Tyrant en Matrix vinden dit leuk.
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Over dat jij het blijkbaar begrijpelik vindt dat men moederdag hier aan gaat onder hem mom van "zolang men toch een ander niet kwaad doet, is er helemaal niks aan de hand. waarom zo huiverig voor mensen die een andere kijk hebben over een paar feestdagen?"
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    dat men moederdag hier aan gaat? wat betekent dat? dat het afgeschaft wordt? waar maak je uit op dat ik dat begrijpelijk vind?
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Hahah sarcasme is voor jou moeilijk te begrijpen merk ik maar verder mooi verhaal fredje!
    Echter de grootste racist hier ben jij. Door iedereen die anders denkende is dan jij uit te maken voor racist en mensen persoonlijk probeert aan te vallen. "Kennen" doe jij namelijk niemand hier op het forum maar je hebt gewoon de neiging wat jou niet zint meteen een label op te plakken "dat is een racist" want ja is heel makkelijk die kaart en kun je je makkelijk achter verstoppen.

    Maar ach ga zo door kerel. Je Posts zijn altijd weer om te lachen.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    pardon? is de confrontatie met je racisme zo pijnlijk dat je je leugenachtig en huichelachtig verschuilt achter sarcasme, waar jouw reactie overduidelijk niets mee van doen had? je was gewoon serieus, lafaard. maar ik snap dat je schrikt van je spiegelbeeld hoor, xenofobie is nu eenmaal een afgrijselijk aangezicht. toch zou het goed zijn om eens goed naar jezelf te kijken, misschien dat je wat leert.

    dan hoef je ook niet mij proberen te framen met onzin die ieder doel mis. ja, je maakt jezelf ermee belachelijk, maar dat zal je doel niet zijn geweest (of was het weer sarcasme lmfao). de enigen die ik uitmaak voor racist, zijn degenen die zich racistisch uitlaten. ik hoef jou verder niet te kennen om op basis van jouw racistische uitspraken te concluderen dat je een racist bent. eenieder die zich racistisch uitlaat is een racist, omdat je je vanuit je witte privilege (of onder invloed daarvan) bedient van retoriek die de onderdrukte gekleurde minderheden denigreert. dat jij (net als al je laffe racistenbuddy's) je vervolgens verschuilt achter satire of sarcasme, of dat je "ook vrienden hebt die neger zijn" of dat vindt dat er "ook goede marokkanen zijn" doet daar niets aan af. jij bent een racist, zelfs al was je sarcastisch of satirisch. jij bent het probleem, want door jou bestaat de "blanke" (de standaard en maatstaf) en de vreemde ("neger", moslim, marokkaan, noem maar op). jij verdeelt de mensheid op basis van het onbelangrijke verschil van iemands huidskleur of etnische afstamming. ja, jij bent een racist. maar zoek vooral je toevlucht tot ontkenning om de werkelijkheid niet onder ogen te hoeven komen, om te volharden in je dwaling, om je witte privilege te verdedigen. je bent om te janken.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    @fredfenster

    Ik begrijp je frustratie volkomen, maar als je draagvlak wil creëren en meer begrepen worden (wat natuurlijk krom is), lijkt het mij handiger om op bepaalde vlakken je meer volwassen op te stellen. Wat ik hiermee bedoel is je woordkeuze en vooral toon (hoe moeilijk dat ook is, dit geldt uiteraard voor iedereen).

    Dit zijn gevoelige onderwerpen en op deze manier gooi je als het ware alleen maar meer olie op het vuur, wat tegenstrijdig is met je uiteindelijk doel. Het lijkt mij niet de bedoeling dat jij jouw zienswijze verder wilt distantieren van de rest, maar juist graag zou willen dat andere jou begrijpen en hopelijk ook je mening dan delen. Dat is jouw doel en dus niet de kloof groter maken.
     
    Racerblade01, Yellow 13 en fredfenster vinden dit leuk.
  15. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    L.A. en fredfenster vinden dit leuk.
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    bedankt voor je constructieve en terechte feedback
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  17. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Sorry hoor, maar ik zie die mooie intentie dus echt niet terugkomen in die posts hier. Het is of een comedian of een zieke jongen. Ik weet dat ik eigenlijk beter niet kan reageren, want het gaat uiteindelijk toch niets opleveren. Ik vind die post echter haatzaaiender met de grootst mogelijk denkende slachtofferrol, wat maakt dat ik jouw post niet echt begrijp.

    Ik denk ook niet dan men snel een mening deelt met een post over vingers wijzen ;) ontzettend triest en net zo haatzaaiend als een Wilders.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
    RaouLioo vindt dit leuk.
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    slachtoffer? ik ben een witte heteroman, oftewel ik hoor in de huidige wereld tot de uitverkorenen. verschil is dat ik me dat realiseer, het onrechtvaardig vind en het benoem. maar volgens jouw redenatie mag niemand iets over racisme zeggen (want dat is vinger wijzen), dan zal verandering enkel plaatsvinden in de vorm van een wonder. daar ga ik niet op wachten hoor, sorry not sorry.

    dus misschien schreeuw ik, zou ook liever het gesprek minder confronterend aangaan hoor. maar de zachte aanpak is de afgelopen decennia totaal ineffectief gebleken. pas toen er werd geschreeuwd door gario of simons etc. is het debat op gang gekomen. het is geen fraai debat (qua vorm), maar dat is nog altijd ontelbaar veel beter dan zwijgen en negeren, en het is ook ontelbaar veel beter dan de zachte aanpak waar nooit iemand naar heeft geluisterd. dus wen er maar aan, want ik zwijg pas als racisme en xenofobie is uitgeroeid.
     
    L.A. en Oujdi vinden dit leuk.
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    opvallend dat de haatzaaierij van xenofoben wordt bedekt onder de mantel der liefde (of eigenlijk: white privilege), en dat degenen die het wel aanvallen worden beschimpt. denk daar maar eens over na.
     
    Oujdi vindt dit leuk.
  20. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Goed gesproken bro! Er lopen hier 'helaas' teveel racisten rond. Dit is zeer zorgelijk en schrikbarend.
     
    L.A. en fredfenster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina