1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Lachertje. Had veel erger kunnen zijn. Ergens nog wel sympathiek van de rechter. Ik kan er eerlijk gezegd niet mee zitten. Van mij mogen ze het feest houden zoals het is. Beetje Friese nuchterheid kan geen kwaad. Had een klasgenoot die uit Sri Lanka kwam. Kon hem destijds gewoon Zwarte Piet noemen. Shit zeg: Dit is echt een Randstad issue. Ik kan je verzekeren dat het hier nauwelijks leeft, tot vorig jaar althans. Sorry, maar ik snap werkelijk waar de heisa rond het feest niet. |:-|:-
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hoezo snap je dat niet?
     
    L.A. en Cyndris vinden dit leuk.
  3. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Zo. Daar gaan we
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hier op xbw is die hele discussie aardig stilgevallen. Komt dat omdat we milder zijn geworden, omdat we moe zijn, of een combi?

    Voor mij geldt dat in de periode sinds hier soms felle discussies plaatsvonden en nu, mijn standpunten inhoudelijk ongewijzigd zijn, dito mijn argumenten. Toen dat debat losbarstte (niet per se piet, maar het hele sj debat) was ik zelf wel voorstander van de scherpte waarmee het werd gevoerd, omdat ik zag dat punten ter tafel kwamen die lang niet serieus besproken werden. Ik had wel gehoopt dat dat wat gerijpt was tegen deze tijd, maar de sensatiezucht van het publiek resulteert in media die de excessen binnen de verschillende kampen belichten. Zelfs wanneer wordt gepretendeerd partijen in dialoog te brengen, wordt voor kijkcijfers olie op het vuur gegooid (zo zwart-wit is het niet, maar de tendens is zeker zichtbaar in de media). Op die manier wordt het hele debat in de publieke opinie een grap. Dat kunnen we beter handlen dan gewoon samenleven met elkaar.
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik vind dit geen interessante discussie. Of mensen vinden het racisme of mensen vinden het geen racisme. Er zijn weinig argumenten te bedenken die iemand kan overtuigen lijkt me. Dus dan krijg je een eeuwig gesprek tussen mensen die alleen maar hun standpunt op verschillende manieren verwoorden. Ik ben van mening dat als een groep mensen dit als pijnlijk ervaart dat wat aanpassingen niet meer dan normaal is. Elke schijn van gelijkenis op slaven kan makkelijk worden voorkomen lijkt me. Is toch verder ook niet zo'n punt. Het kinderfeest wordt er niet minder op. Traditie is ook een non argument (omdat we het altijd zo doen, daarom).

    Helaas heb je dan wel twee kampen van randebielen die tegenover elkaar staan te schreeuwen. Beide niet om de ander te overtuigen maar om zoveel mogelijk gehoord te kunnen worden. Dat irriteert alleen maar. En de media zoekt dat inderdaad op.

    Mocht je een specifieke stelling willen bespreken, zet hem hier gerust neer. Misschien dat iemand reageert.
     
    L.A., Jorrie en Cyndris vinden dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Denk dat de discussie niet zo zeer gaat over of het wel of geen racisme is, maar hoe we daar als samenleving mee om kunnen gaan. Ben dan ook eens met:

    En dat is in mijn ogen zeker een relevante discussie.
     
    L.A. en ArtificialFaith vinden dit leuk.
  7. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Als het feest geen racisme is, wat mij zeer duidelijk lijkt; waarom zouden we het dan moeten aanpassen voor een zeer kleine groep gekwetsten? Ik zou ook 10.000 dingen kwetsend (zoals alle vormen van religie in de openbare ruimte) kunnen vinden voor onze open vrije samenleving maar daarvoor val ik toch ook geen kinderfeest lastig.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Omdat het aantal gekwetsten er helemaal niet toe doet.

    En omdat we vrijheid van religie en meningsuiting een belangrijk goed vinden. Alleen omdat je dat irritant vindt, en mag vinden, is niet hetzelfde als gekwetst worden. Als er zaken uit de religie wel kwetsend en daarmee schadelijk zijn, dan moeten we dat helder beschrijven en ervoor zorgen dat dat ook stopt.
     
    schijterwt vindt dit leuk.
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Neuh jij was er alleen niet. En das een perfecte vergelijking met de rest van NL waar maar een klein gedeelte zich hier druk over maakt. Ik denk dat iedereen de discussie wel een beetje moe is, welk standpunt ze dan ook hebben.
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Je laatste zin is niet logisch. Dat een kinderfeest wordt "lastiggevallen" (wat al een twijfelachtige uitspraak is), is omdat daar een racistisch element in wordt herkend. De brug die jij maakt van kinderfeest naar religie, is er helemaal niet.

    Nee een groot gedeelte maakt zich er druk over, zo druk dat demonstranten (democratisch recht) worden geblokkeerd. Onze maatschappij verwerpt de rechtsstaat als het aankomt op zwarte piet. Dus nee, zwakke analyse dit.
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Het is maar een kleine groep die een demonstratie blokkeert, hoe is dit volgens jou te linken met ''een groot gedeelte''?
     
  12. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ze zijn hier toch voor gestraft? De rechtsstaat staat het dan toch juist niet toe? Elke dag wordt de wet overtreden he, we houden onszelf niet in het gareel.

    Verder idd een zwakke analyse. Maar heb er gewoon niet echt zin in man... sorry
    Je merkt dat het niet meer echt gaat over zwarte piet an sich, maar om een groep die sterk zoekt naar erkenning en zich enorm achtergesteld voelt (al dan niet terecht), en een andere groep die totaal geen argumenten heeft voor een zwarte piet maar gewoon vindt 'dat het luie donkere' volk beter kan gaan werken ipv protesteren'. Zeer gechargeerd gesteld dan he. En dat is best treurig en een dieper achterliggend probleem. Ik laat deze verder maar even.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    De groep Kick Out Zwarte piet gaat ook protesteren bij de intocht van Sinterklaas op Curacao :lol:
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    #FREEMARIOH
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    D
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2018
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar het maatschappelijk draagvlak voor de daad was ook buiten degenen die veroordeeld zijn niet gering. Ik vind het zorgwekkend dat een 'aanzienlijk' deel van de etnische meerderheid van dit land begrip heeft voor het ontnemen van een grondrecht van een groep die opkomt voor en goeddeels bestaat uit een minderheid. Het hele debat en ook die snelwegactie is gewoon erg raciaal beladen, en dat in combinatie met het willen ontnemen van een vrijheid die essentieel os voor onze rechtsstaat, is gewoon weer on some 1930s shit, vind het enger dan een paar baarden maar ja, dat ben ik.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Waar baseer je het aanzienlijke deel op? Op de 0,00001% van de bevolking die de weg geblokkeerd hebben? Of op de 0,05% die gedoneerd hebben?

    Daarnaast lijk je ook niet daadwerkelijk de beweegredenen van de blokkeerfriezen te begrijpen. Dat was niet het ontnemen van een democratisch grondrecht.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    None of the above

    Hoe kom je erbij dat ik die niet begrijp? Die zijn niet relevant, die shit die ik noem is relevant. Dat jij maniertjes zoekt om daar omheen te draaien is apart man.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maar waar baseer je het op dan? Ik vind het namelijk meer dan terecht dat de blokkade is bestraft en ik word moe van de extremen in beide kampen en volgens mij is de absolute meerderheid van Nederland zwarte piet moe. Dat jij hier roept dat die Friezen het overgrote deel van de bevolking achter zich hebben staan lijkt me sterk, vandaar dat ik ook hardop afvraag hoe je daarbij komt.
     
    Jimmy J. vindt dit leuk.
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Overgroot? Aanzienlijk is een subjectief begrip, gezien de ernst van de kwestie vind ik 100 al aanzienlijk. En het zijn er meer dan 100.
     

Deel Deze Pagina