1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Oh ja aanzienlijk is wel dusdanig ambigu dat het in deze context een verwarrende term is, my bad.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    100 man op een bevolking van 17 miljoen is aanzienlijk? Aanzienlijk is geen subjectief begrip:

    aanzienlijk (bn):
    aanmerkelijk, aardig, beduidend, belangrijk, considerabel, enorm, flink, groot, hoog, merkbaar, merkelijk, noemenswaard, omvangrijk, opmerkelijk, reusachtig, ruim, veel


    Dan maak je je vast veel zorgen om 'aanzienlijke' deel van de bevolking die geloven in UFO's, voorstander zijn van Nexit, belastingen willen verbieden, vlees willen verbieden weet ik veel wat voor obscure meningen ik kan verzinnen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Daar was ik mooi op tijd :cool:
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    :lol:

    Het was gewoon een ernstig misdrijf die blokkeeractie; en daar zijn ze terecht voor bestraft.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Gefeliciteerd, je mening volgt de algemene consensus!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.703
    Zo helder eens met Tyrant nu. Je mening volgt de algemene consensus, precies waar een onafhankelijk uitspraak niet om zou mogen draaien. Blokkeer Friezen hebben evenzogoed een punt, maar de algemene consensus rond de anti pieten is heersend en oordelend tegenover de voorstanders, wat de uitspraak van de rechter niet geheel onafhankelijk maakt in mijn ogen.
     
    Peter Bijl vindt dit leuk.
  7. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    De uitspraak van de rechter is gewoon het gevolg van de wetgeving. Als de algemene consensus overeenkomt met die uitspraak is dat natuurlijk fijn, maar dat betekent toch niet meteen dat die rechtspraak ineens 'niet onafhankelijk' is? Of begrijp ik je nu verkeerd?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik weet ook niet wat Yellow bedoelt maar ik distantieer me er iig voor de zekerheid van.
     
  9. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Waarom wordt ik daarmee gefeliciteerd?

    Nee. Ze hebben geen 'punt'. En zeker niet om de wet te overtreden met een ernstig misdrijf omdat je het niet eens bent met een demonstratie; wat een recht is.
    De rechter is niet onafhankelijk omdat hij niet oordeelt volgens jouw mening?
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, een weg blokkeren is een 'ernstig' misdrijf?8)
     
  11. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ja :) Het versperren van een openbare weg kan volgens artikel 162 worden opgevat als een ernstig misdrijf.
    Dat is niet mijn mening, dat zegt het OM zelf. Er kunnen in theorie zelfs lange celstraffen op staan, alleen worden die in de praktijk vrijwel nooit gegeven. Een snelweg afzetten is levensgevaarlijk, dus het is nog een geluk dat het "goed" is afgelopen; al zijn er diverse kop-staart botsingen geweest en is een chauffeur met zijn hoofd tegen de voorruit gekomen.
    Het zal je maar gebeuren dat je aan het rijden bent en voor je rijdt een groep auto's die allemaal op de rem gaan staan..

    Maar buiten de levensgevaarlijke situatie vind ik eigenlijk het verhinderen van het recht op demonstratie nog veel erger.
     
  12. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Als je benieuwd bent en er zo veel voorbeelden zijn, kun je makkelijk rechtspraak vergelijken, die is namelijk openbaar.
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Moet er wel vervolging plaats hebben gevonden, dat is het hem juist.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Komt misschien ook omdat er bijzonderheden zijn aan de zaak over die demonstratieblokkade welke voor de voorbeelden die jij aanhaalt niet gelden. Als je de overwegingen van de rechter leest, waar door de media over is bericht, kom je daar snel achter
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Word moe van ZP, zullen we het weer over moslims hebben:

    [​IMG]

    Ook weer iets belachelijks hahah
     
  17. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Die christenen stemmen natuurlijk allemaal voor haha. Wat een onzinmotie
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het is nogal logisch dat je hiervoor stemt, je zou dan nog eerder verwachten dat christenen tegen religie kritiek zijn en daarom tegen stemmen.
    Dat Groenlinks bv tegen stemt vind ik schandalig.
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Moeten we dan ook moties gaan maken voor Christendomkritiek, Jodendomkritiek, Hinduismekritiek?

    Vrijheid van meningsuiting is volgens mij al redelijk dekkend. Bovendien kan ik niet zien wat de reden is dat partijen tegen hebt gestemd, maar kan me voorstellen dat het hiermee te maken heeft. Het lijkt een vrijbrief om nog even extra haat te zaaien over de Islam. Het überhaupt aanvragen van deze motie is ridicuul.

    Of twijfelt men aan de vrijheid van meningsuiting?
     
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Gezien de rechtzaken van de afgelopen jaar omtrent/ gerelateerd aan de vrijheid van meningsuiting blijkbaar wel.
     

Deel Deze Pagina