1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Volgens het RIVM is er geen sprake meer van een ongecontroleerde uitbraak. Goed nieuws ... Nu is het een kwestie van uitzitten; iets wat waarschijnlijk tot oktober gaat duren. Zolang deze maatregelen gehandhaafd kunnen worden zeg ik ... lekker blijven doen.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Man, man, man... Ga je even boodschappen doen, dan merk je wel weer hoe het met het land gesteld is.

    Talloze mensen die hun kinderen toch meenemen naar de supermarkt, oudere paren die met z'n tweeën gaan.
    Er staat een enorm bord dat je verplicht een winkelwagen moet pakken vanwege simpele tellingen van de aantallen in de winkel. Mensen zonder wagentje staren ernaar alsof ze water zien branden en proberen toch de winkel in te lopen, om vervolgens boos te worden als ze tegengehouden worden door een medewerker.
    De winkelvloer is helemaal afgetaped en lijkt wel een soort racebaan, maar mensen snappen nog niet de enige simpele grote regel die men op moet volgen: 1,5 meter houden. Hoe moeilijk moet het zijn? De afstanden staan zelfs overal op de vloer afgetaped! Ik heb medelijden met de werknemer die dat allemaal voor niets heeft moeten doen.

    Ik denk dat ik maar eens een enorme salarisverhoging ga eisen bij mijn baas, want volgens mij is de talentenpool niet zo groot. Het lijkt er sterk op dat de helft van Nederlandse bevolking het IQ van een zwaar geestelijk gehandicapte heeft.
     
    Gyrrack, Alexknl, Cyndris en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het is inderdaad vrij triest gesteld met de samenleving blijkt op momenten als deze...

    Enge gedachte... Neem iemand van gemiddelde intelligentie in gedachte, en bedenk je vervolgens dat ongeveer de helft van de bevolking minder intelligent is dan deze persoon :eek:
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Volledig mee eens.

    Ik begin gewoon aan mijzelf te twijfelen of ik mijzelf niet altijd tekort heb gedaan, blijkbaar ben ik echt bovengemiddeld intelligent.
     
    B Tender en Reckuuza vinden dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Maar dat is toch ook zo. Slechts een klein aantal procent zijn hoogopgeleide G's
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik weet niet. Ik denk dat het er meer zijn. Maar intelligentie of gebrek daaraan bepaalt niet iemands sociale vaardigheden en empathie, behalve wellicht aan de polen van het intelligentiespectrum.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Vind ik heel menselijk hoor, anders zou je nooit kunnen slapen. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat er weinig is veranderd in de wereld. Het enige verschil is dat er een pandemie op de deur van NL heeft aangeklopt, terwijl over het algemeen ons land wordt overgeslagen als het om oorlogen en epidemieën gaat. Blijkbaar is ons paradijs toch niet helemaal immuun tegen alle negatieve invloeden van buitenaf. Welkom in de echte wereld.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Het is ook veel onwennigheid. Mensen kijken veel gedrag van elkaar af en baseren zelfs hun oordeel op het gedrag van een ander. Daar komt ook nog een keer bovenop dat ons rationele verstand over het algemeen niet de snelste beslissingen maakt (daarvoor moeten we actief gaan nadenken), dus we laten het vaak afhangen van ons impuls/intuïtieve denk systeem. Dat kost ons minder energie en is sneller. Dit systeem doet veel meer aannames en beoordeelt reguliere situaties meestal goed, maar je raad het al: wanneer in Nederland ineens andere sociale gedragsregels worden opgesteld raakt dit systeem in de war en geeft het ons foutieve instructies. Mensen weten dan niet hoe ze zich moeten gedragen en ja: dat geldt ook voor de zogenaamde "slimme" mensen onder ons.

    Ontzettend interessant boek en een aanrader: Thinking, fast and slow. Auteur: Daniel Kahneman

    Het verklaart veel gedrag dat je in deze periode ziet.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2020
    fredfenster vindt dit leuk.
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dat was wel eye opening idd.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    B Tender, Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Die verdienen een fucking nekschot. Net als die idioten die in Spanje ziekenhuizen hacken en om losgeld vragen... Ga alsjeblieft langzaam dood aan kanker please!
     
    Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ok guys wat is jullie verwachting? Na 6 april nog steeds thuiswerken, horeca dicht en gyms dicht?
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Verwacht maar op zijn minst tot eind april / begin mei.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Misschien is dat ook nog wel te zacht uitgedrukt. Hopelijk krijg je wel gelijk.
     
  17. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ik denk oktober
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Hmm denk het niet.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Waarom dan? Nou? Er is zoveel wetenschappelijk onderzoek dat dit niet snel stopt! Ik ga je straks 10 links sturen.
     
    Kimi NL en Taab vinden dit leuk.
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303

Deel Deze Pagina