1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Achteraf is het wel heel makkelijk zeggen dat ze Carnaval hadden moeten aflassen. Tevens hadden ze dan alle wintersporters ook thuis moeten laten en had Schiphol al vanaf December gesloten moeten zijn.

    Wat vind jij de Nederlandse regering verwijtbaar in de huidige crisis dan? Oprecht benieuwd.
    Vind zelf namelijk dat de regering op dit moment vooral veel daadkracht uitstraalt en oprecht bezig is met het varen van een unieke koers in de huidige crisis. Het gedeeltelijk openhouden van de economie en niet voor een volledige lockdown gaan vind ik een gedurft initiatief. Ze leggen verantwoordelijkheid bij de burgers, komen snel met hulpmaatregelen voor ondernemers en de belastingdienst is nog nooit zo snel/meewerkend geweest als in deze crisis.

    Hoewel er natuurlijk ook wel missers tussen zitten (uitspraak Wiebes over ZZP-ers), vind ik het onjuist om deze regering te verwijten dat ze niet genoeg doen.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tijdens carnaval hadden we nog niets een 1 besmetting :')

    Maar goed achteraf is wel makkelijk praten natuurlijk :p.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Er is ook nog iets van een incubatietijd en het feit dat het virus ook ongemerkt doorgegeven kan worden.
     
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    23 Januari werd in Wuhan de lockdown van kracht. Waarom zouden wij dan 2-3 weken later hier alles al plat moeten gooien, zonder aanleiding en/of daadwerkelijke besmettingen?
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Maar op basis van wat hadden wij carnaval moeten aflasten? Er was toen dus nog niet bekend dat het in Nederland was...
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Hoe bedoel je? Dit gebeurt toch altijd ongemerkt?
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Met die argumentatie kunnen we bij elk virus alles wel alvast dicht gooien. Ik vind de aanpak van het kabinet ook gedurfd, maar ben wel benieuwd hoelang we dit aan kunnen. Ik hoor mensen om mij heen nu al klagen dat het te lang duurt, maar 28 april gaan echt niet alle remmen eraf. Stapsgewijs, maar als je een vinger geeft (bijv horeca deels open) kun je donder op zeggen dat terrassen vol zitten. Dus benieuwd hoever die eigen verantwoordelijkheid in mei gaat.
     
    Daz vindt dit leuk.
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Zal denk ik wel meevallen. Bij jouw voorbeeld van terrassen zullen uitbaters gewoon rekening moeten houden met de richtlijnen, met dus uitgedunde aantallen zitplaatsen op dezelfde m2's. Waarom zou 100% maatregelen (aannemend dat het huidige de piek is) beter nageleefd worden dan 80%?
     
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    is geen gigantische kapitale misser man, was supergezellig
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Dat is waar. Ik vraag me af of de verantwoordelijkheid blijft. Nu we een tijd netjes de maatregelen hebben opgevolgd en of iedereen dit nog een tijd volhoudt. Als de rem er af gaat, dan zal dat vast aangepakt worden. Ongetwijfeld een reden om de rem er heel langzaam af te halen.
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik vraag me echt af wat het plan nu is na 28 april / 1 juni.

    28 april, alle scholen open. 1 besmet persoon er tussen en je begint van voor af aan. Je hebt, helaas, nog steeds van die idioten die ziek naar school gaan.
    1 juni, alle horeca open. Tig personen hutje-mutje op elkaar ... iemand blaft volle bak in je gezicht (nee @Reckuuza ) en je bent weer terug bij af.

    Is het nou echt zo dat, als de besmettingsgraad daalt (en dat doet 'ie) ... dat het virus vanzelf "stopt"? Stiekem hoop ik op een SARS scenario waarbij het gewoon verdwijnt.
     
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben geen viroloog, maar ik denk dat op het moment dat alles weer 'normaal' wordt qua lockdown, en iedereen weer hutje-mutje is, we weer enorme pieken krijgen en dat het eigenlijk inderdaad weer van voor af aan begint (maar dan met enkele tienduizenden die met wat geluk al immuun zijn doordat ze het de afgelopen maanden hebben gehad, maar dat is maar een druppel op de gloeiende plaat).
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    We hebben nu bijna 20.000 officiele besmettingen. Toen we er net een paar duizend hadden gaf de GGD al aan dat er wellicht al 100.000~150.000 met COVID-19 in Nederland zouden kunnen zijn. Er zijn een heleboel mensen die dit virus dragen en er niet ziek van worden of hele milde symptomen vertonen.

    Zie @Tyrant en @Reckuuza bijvoorbeeld. Zou zomaar kunnen dat zij het al hebben gehad. Ik heb een paar weken geleden hetzelfde gehad, naar hoestje, kriebel in mijn strot die je niet weg gehoest krijgt, verkouden, snotteren (geen loopneus). Smaak en geur een tijdje weg .. geen koorts. Test heb ik nooit gehad ... maar 'et zou zomaar kunnen.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    kap met mij taggen verdomme
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Verwissel je tampon even voordat je met 'n ontstoken kut rondloopt
     
    Kimi NL en Reckuuza vinden dit leuk.
  16. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Jij en ik hadden weinig informatie maar ik mag toch aannemen dat het RIVM en andere inlichtingendiensten gelijk al in half november zijn gaan uitzoeken wat er allemaal in Wuhan gebeurde. Er waren toen al geluiden van een nieuw virus wat talloze mensenlevens eiste en zich heel snel verspreidde. Vervolgens verspreidde het virus zich naar heel veel landen zonder dat er directe links waren naar besmette personen en naar mijn mening hadden er dus toen al maatregelen genomen kunnen worden zoals het stoppen van het carnaval of bijvoorbeeld preventief mondkapjes inkopen.

    En niet alleen in Nederland maar nagenoeg alle landen hebben de kop in het zand gestoken. Iedereen heeft gereageerd ipv pro actief naar het probleem gekeken en dat mag je van bepaalde diensten zeker wel nalatig noemen.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Veel vragen over de potentiele invoering van de landelijke "gezondheidsapp". Daarbij gaat het steeds vooral om "wordt onze privacy niet aangetast?". Gemiste kans van de journalisten wat mij betreft. Natuurlijk dienen de risico's van technologie in kaart te worden gebracht, maar kijk ook naar wat het ons oplevert i.p.v. gelijk te suggereren dat we hiervoor potentieel onze liberale vrijheid opgeven.

    Als die er al was. ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2020
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    https://www.ft.com/content/19d90308-6858-11ea-a3c9-1fe6fedcca75

    Leuk stuk over privacy vs 'gezondheid'
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Lol gevatte vragen van journalisten?

    U got covid bru?
     

Deel Deze Pagina