1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Haha Jensen gaat morgen zo los op die appshit im tellin ya
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Gaat wel lekker he die quarantine?

    Tyfusdruk buiten, plantsoen voor me afgeladen, Erasmuspark volledig afgeladen.

    Niemand gaat dit volhouden ook.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Gaat wel lekker he die quarantine?

    Tyfusdruk buiten, plantsoen voor me afgeladen, Erasmuspark volledig afgeladen.

    Niemand gaat dit volhouden ook.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Gaat wel lekker he die quarantine?

    Tyfusdruk buiten, plantsoen voor me afgeladen, Erasmuspark volledig afgeladen.

    Niemand gaat dit volhouden ook.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Hjb fix je internet ofzo
     
    Nerrion, Yellow 13, Zeepsop en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Denk aan je bundel gek
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Vinden jullie eigenlijk het half platleggen van de economie door de lockdowns e.d. gegrond als het merendeel van de sterftegevallen enkel oudere mensen zijn?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Defineer 'ouderen' Jort Kelder.

    [​IMG]

    Daarnaast denk ik niet dat de economie nou zo enorm te lijden heeft dankzij de lockdown in Nederland. Maar er komt gewoon een enorme zware crisis aan in Eurogebied dankzij Italië. Dat wordt vele malen heftiger dan Griekenland natuurlijk. Daar vrees ik echt veel meer voor.
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Nagenoeg alle sterfgevallen zijn 65+. Dus dat deel van zijn vraag blijft.

    Ik denk dat winkels en horeca best veel te lijden kunnen hebben hierdoor. Met name dan die niet aan thuis bezorgen/ internet doen. In hoeverre dat effect heeft op onze economie weet ik ook niet zeker.

    Denk je niet dat de steunmaatregelen die we aan het zuiden geven voldoende zijn om de crisis niet te diep te laten gaan? Nav Griekenland 10 jaar geleden zijn er wel wat maatregelen getroffen. Hoop dat dat voldoende is om het allemaal een beetje behapbaar te houden.
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Sterfgevallen zijn nooit de #1 issue geweest. Overbelasting van het zorgsysteem is dat wel. En als dat plaatsvindt krijg je automatisch meer sterfgevallen over alle leeftijdsgroepen.
     
    Cyndris en Jorrie vinden dit leuk.
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    @Tyrant definitie van ouderen heb je zelf al gegeven n.a.v. je tabel.

    Economie lijdt niet? Horeca is kapot aan het gaan, helft van flexwerkers baan kwijt, zzp'ers onder druk. Dan om verder maar te zwijgen idd over de economische problematiek van de andere landen. Waarom geen lockdoen puur voor de ouderen?
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ok, dan blijft het wel de vraag of 65 al 'oud' is. Dat zijn onze ouders ook. In een welvaartsland als Nederland vind ik dat we die wel dienen te redden. En voor een plek op de IC worden sowieso wel bepaalde eisen genomen, de meeste echte ouderen (80+) komen daar niet. Die ligt vol met 65+ ers.
    Dus je wilt die mensen gewoon kunnen helpen door genoeg capaciteit in de ziekenhuizen te hebben.


    Nee denk ik absoluut niet.
    De crisis in Italië (en dus in de EU en dus in NL) gaat helemaal niet over Corona. Corona laat nu opeens de pijn zien lijkt het omdat Italië nu weer eens aan de bel trekt.
    De zuidelijke staten zijn gewoon een economische puinhoop. Ik bedoel, ik ben een EU voorstander omdat we anders geen blok kunnen vormen tegen China/US/Rusland, maar wat er nu gebeurt is gewoon echt niet houdbaar (ik denk dat een splitsing onhoudbaar is, of dat we de euro een fiscale unie moeten maken met centraal beleid), Frankrijk, Spanje en Italië zijn enorm gevaarlijk bezig en ik zie dit echt als een inleiding voor de val van de euro. Italië is de 4e grootste schuldenaar van de wereld geloof ik.
    Nogmaals, dit zijn economieën die natuurlijk niet vergelijkbaar zijn met Griekenland, dus de ECB gaat er echt alles aan doen om de boel daar staande te houden. Er worden echt massa's en massa's in de Europese economiën gepompt zonder enige limiet. Dat betekent gewoon dat onze rijkdom waar wij als Nederland de laatste 8 jaar mee bezig zijn geweest voor de zon verdwijnt. Samen met het verlies van productiecapaciteit heb je al direct de juiste ingrediënten voor inflatie. Daarom denk ik dat je nu echt goed moet nadenken wat je financieel gaat doen, beetje sparen gaat het niet doen. Het zegt ook al genoeg dat Nederland verdomme wordt aangesproken op het feit dat ze landen oproepen om hun financiën op orde te hebben. Dat is echt helemaal van de gekke.


    De situatie in Nederland is even afhankelijk van de werkloosheid die kan ontstaan als er echt veel bedrijven omvallen. Daar moet de overheid ingrijpen, maar bijvoorbeeld alleen al de steun aan KLM kostte de overheid een half miljard (!!) euro afgelopen weken. Dus we vangen best veel op met TOZO NOW, maar dat is niet eindeloos houdbaar. Die regeling die banken bieden om gene rente en aflossingen op je rekening te betalen is leuk, maar die moeten gewoon aan het einde van het jaar worden betaald. Die pijn blijft ook. Dus daarom denk ik wel dat in mei/juli we wat gaan versoepelen, sowieso basisscholen open.

    Tbh vind ik dat we nu nou nog niet echt grote schade aan onze economie zien als we kijken naar interne struggles. Ja we krijgen een knauw, er vallen wat horeca bedrijfjes om, en wat zwakke ZZP'ers die de staat toch alleen maar geld kostte ben ik ook liever kwijt dan rijk. Nederland houdt voorlopig nog prima stand, maar wij zijn gewoon enorm afhankelijk van de economische situatie in andere landen. En daar maak ik me meer zorgen om.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2020
    Reckuuza en Taab vinden dit leuk.
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Die zou dan wel absoluut moeten zijn, anders heb je er nog niks aan. Dat betekent dat ze het huis absoluut niet uit mogen.

    Ja dat is zeker erg zorgwekkend. Zolang de mensen in Italië alleen maar stemmen op politici die beloven daar niks aan te doen, zal het vrij lastig worden economische/financiële saneringen door te voeren.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Daarom denk ik dat die corona crisis nog wel een opening kan bieden. Italië is al 30 jaar aan het kutten. Ze zien dat het Noorden vrij rijk is dus daar kloppen ze ook jaarlijks aan, met woorden als solidariteit etc. Maar nu corona crisis onze economiën ook aantast, zal de EU hopelijk eerder besluiten ipv bij NL/DE meer geld op te halen, bijvoorbeeld de agrarische subsidies van een Frankrijk eens wat in te perken. Het probleem met de euro is dat de noordelijke staten vrij eenzaam zijn tegen het Mediteranese blok. Als Frankrijk ook inziet dat hun eigen economie het zwaar krijgt te verduren dankzij het corrupte gekloot van Italië etc, zullen de kaarten wellicht wat anders worden geschud. Maar vrees dat dit een beethe hypothetisch wishful thinking is eigenlijk dus negeer maar wat ik heb gezegd.
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ey dat heb ik niet gezegd lul
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Wut? ... er zijn nu al tig bedrijven begonnen met het werken aan een vaccin. Sterker nog, de eerste testen op mensen zijn al gestart :+
    In ander nieuws; van mij mag deze "intelligtente" lockdown nog wel even duren. Zolang we het besmettingsgevaar de kop indrukken (wat aardig lukt) en de ziekenhuizen ontzien ben ik tevreden.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    [​IMG]
    [/qpoiler]
    [​IMG]
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ik moet ook maar bij een veilingsbedrijf gaan werken zodat ik filmpjes kan checken van 40min
     
    Daz vindt dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Sorry we zoeken geen mensen met een onzinnige pretopleiding.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina