1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Heb je weer zin in een discussie met je NOS achtige headlines?

    Hoogleraar zegt dat die inperkingen prima waren vanwege ernstige omstandigheden maar dat die omstandigheden nu niet meer ernstig zijn. Vanwege dat laatste moeten de noodverordeningen tegen het licht worden gehouden. Naar mijn mening zijn de omstandigheden helemaal niet genoeg verminderd om die regels aan te passen. Dus niks aan de hand.
     
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Bootlicker ;s
     
  3. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    jeetje wat een grove schendingen
     
  4. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Naja die grondwet is er niet voor niks. Als die dan met voeten wordt getreden zijn dat inderdaad al snel grove schendingen. Als het publiek hier dan een beetje bagatelliserend en laconiek over gaat doen, is dat des te zorgelijk.
     
    lwn vindt dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Die grondwet is er niet voor niets en die 'schendingen' zijn er ook niet voor niets.
    Enige wat jij nu doet is laconiek doen over t virus.
    Of moeten ze het hele samenscholingsverbod opheffen??
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Waarom aanhalingstekens?

    Wat is dit? De jij-bak stroman speciaal? Nee, dank je. Ik heb alleen gezegd dat de grondwet gevolgd moet worden, maar blijkbaar maakt me dat weer controversieel.
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Er is momenteel wel een situatie die dergelijke grove schendingen wel rechtvaardigt toch? Dan kan VV Middelburg 4 over een paar maanden weer biertjes drinken met een BBQ en Pegida dan weer protesteren. En om de zoveel tijd zal inderdaad geevalueerd moeten worden wat belangrijker is, de noodsituatie of de BBQ van VV Middelburg 4. Momenteel nog Corona denk ik, maar misschien volgende week wel de BBQ. Zo werkt dat met noodsituaties. Nood breekt wet zeggen ze dan.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Nee dat maakt je in dit geval een beetje ondoordacht. Als iemand een misdrijf pleegt kun je hem ook in de gevangenis stoppen. Is een ook inbreuk op je grondrecht. Je mag niet zomaar een inbreuk maken op grondrechten en de ernstige omstandigheden van het virus maken dat het niet zomaar is. Hoe lang het nog ernstig blijft is de vraag.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Er zijn goede redenen dat het samenscholingsverbod wordt gehandhaafd toch? Of vind jij van niet en moeten we lekker alles open gooien?
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik vind dat niet gerechtvaardigd. Ik snap dat in deze situatie spelregels verschuiven, maar niet dat overheden dat als een carte blanche inzetten om de grondwet - het enige beschermmiddel van het volk tegen de overheid - in te zetten zoals het uitkomt. (Ook in reply @Tyrant) Bijvoorbeeld dat demonstratierecht waar Pegida geen gebruik heeft mogen maken, terwijl die prima Corona proof kon worden georganiseerd. Er zijn geen goede redenen om dat te verbieden.

    En @Tyrant ik heb niet gezegd dat alles open moet. Afgelopen discussies kom je iedere keer met van die stromannen. Ik moet ervan zuchten. Snap je niet dat het de discussie niet helpt? Dat het ieders tijd verspilt als ik dit soort zeurderige shit moet typen? Of is dat je bedoeling? Wel classic drogreden motivatie natuurlijk... Ik ga proberen er geen tijd meer aan verspillen.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Dus je komt even zeggen dat je het schandalig vind dat de grondwet wordt geschonden maar als we je vragen om over de oorzaken te praten is het allemaal gezucht en gesteun en klagen over drogredenen en stromannen.



    Eh wat dacht je van de reden dat het vrij aanneembaar is dat die 1.5 meter niet gaat werken met een protest? Vind ik een zeer legitieme reden en die geeft de burgermeester ook:hij gebruikt daarvoor gewoon de wet Openbare manisfestaties.

    Dus wat is je punt? Dit is gewoon legaal en de grondwet wordt niet eens overtreden.
     
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Deze weergave correspondeert 3% met de werkelijkheid. Ik begin nu echt te twijfelen. Is hij zo goed in doen alsof hij het niet snap? Of is ie gewoon echt een beetje dom.

    Dus... handhaving 1,5m gaat vrij aanneembaar niet werken, vindt expert Tyrant even uit de losse pols om zijn argumentje te kunnen maken, en daarom is het legitiem om het demonstratierecht op te heffen. Ga heen man :') Kom terug met iets beters.

    (E: typo)
     
    Laatst bewerkt: 24 apr 2020
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nee, Tyrant beslist dat niet, maar politie, GGD en de rechter oordelen dit:
    Voor mijn losse pols heb ik iig 1 Google search gedaan naar het wetboek:
    https://wetten.overheid.nl/BWBR0004318/2010-10-10

    Ter bescherming van de volksgezondheid is dit compleet legitiem. De burgermeester kan vanuit zijn expertise niet oordelen over de volksgezondheid dus heeft de GGD gevraagd.

    Verder:

    Vervolgens de mother of all drogreden:
    ehh
     
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    linkdump, yawn
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Naast dat dat inderdaad niet gaat werken, heeft de politie niet de mankracht om daar ook nog extra aan te werken. Extra risico's. Als je alles afweegt lijkt het mij zeer verdedigbaar dat die demonstratie even kan wachten.
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Alleen zeggen dat iets niet werkt is bij mij niet genoeg om grondrechten overboord te gooien.

    Heb je hiervoor een bron? Of verzin je dit omdat het jouw standpunt ondersteunt?

    De enige afweging die ik zie is "de overheid en de ggd en de politie hebben dat bepaald, en dat in twijfel trekken is onnodig want het is crisis en dit hebben ze bepaald". Misschien kijk ik een beetje te flauw naar de noodsituatie, maar ik vind in de afweging van de voorstanders in de discussie hier dat ze volledig wegkijken van de ernst van deze inperkingen van onze grondrechten.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Maar waarom trek jij de expertise van de overheid en de GGD dan in twijfel? Op welke gegevens baseer je je?
    Je noemde mij een expert dus ben benieuwd naar jouw losse pols.

    En er worden geen grondrechten geschonden, het staat letterlijk zo beschreven in de wet.
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Iedereen moet thuis werken. Politie moet in het hele land voor veiligheid zorgen dan is het het risico van het inzetten van agenten voor een demonstratie teveel risico voor die agenten.
     
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ik baseer me op een echte expert, die kerel uit dat artikeltje.

    Wat heb jij dan gelezen in de wet dat die expert over het hoofd ziet?
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dus dit is de overweging geweest? Of vul jij dat in? In het eerste geval ben ik benieuwd naar de cijfers en overwegingen die jou tot die uitspraak leiden. En in het tweede geval is het giswerk waar de discussie niet mee is geholpen.
     

Deel Deze Pagina