1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben benieuwd wat ze gaan doen om ervoor te zorgen dat evenementen weer kunnen voordat er een vaccin is. Als dat namelijk nog zeker een jaar duurt, dan is de hele evenementenbranche failliet + een deel van de professionele voetbalclubs.
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Grenzen opengooien en vier wel fissa in buitenland
     
  3. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Misschien wel niets. Voetbalclubs gaan weer voetballen zonder publiek, misschien meer sociale verdeling TV gelden. Ajax heeft toch ook tegenstanders nodig.

    Het is enorm sneu en ik zeg ook niet dat het moet, maar het kán natuurlijk wel, dat een groot gedeelte van de branche failliet gaat. Post-corona zullen er dan weer partijen opstaan.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Op zich wel eens. We moeten ook geen zaakjes in leven houden om het in leven te houden.
    Anderzijds ben ik wel benieuwd of juist dan de grote franchises en globalisten overblijven of in de gaten springen.. Vind dat ze t straatbeeld echt wel domineren en dat vind ik jammer, ga echt liever eten bij een gezellige ondernemer dan een franchise, maar helaas denken mijn medelanders daar te vaak anders over.

    Oja en snap ook niet echt waarom sportscholen nog niet open zijn.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Hoe staat het er nu voor in China?

    Daar is alles toch weer al opgepakt?
     
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ga je toch lekker daar wakker lopen leggen wezen.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Alles is weer opgepakt daar ja.

    Alleen de gyms zijn nog dicht.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    je bent zo vervelend
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik ben er ook bang voor, maar ik hoop dat ze wel alles eraan doen om dit scenario te voorkomen als we in die controlefase zitten.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vraag me af hoe massale evenementen komend jaar kunnen gaan plaatsvinden. Het wordt heel lastig denk ik.
    Ik zat eerst te denken aan 'festivals gaan door, maar je mag alleen naar binnen als je met een recente testuitslag kunt laten zien dat je geen Covid19 hebt', maar daar zitten behoorlijk wat haken en ogen aan. Allereerst schaarste aan betrouwbare testen, thuistesten kun je mee sjoemelen, dokters hebben denk ik wel wat beters te doen dan mensen gezond-verklaren voor festivals, en een test-in-de-wachtrij lijkt me een logistieke onmogelijkheid, zeker als je daar nog 1,5m afstand zou willen houden.
    De vloer verdelen in vakken van 1,5m... Dan krimpt je capaciteit drastisch en wordt het denk ik heel lastig om rendabel te draaien, en het is toch 'anders' wanneer je daar zo staat in een soort vacuum.
    Wordt lastig denk ik, grotere evenementen organiseren op een rendabele manier komend jaar.

    Ik hoop in het verlengde hiervan dat áls er steun voor de cultuur- en evenementensector komt, dit wat eerlijker wordt verdeeld dan gebruikelijk lijkt in de sector (hogere cultuur krijgt bakken geld toegeschoven want hogere cultuur, en commerciële evenementen krijgen geen geld want commercieel en marktwerking). De ogenschijnlijke willekeur daarin is mijzelf al langer een doorn in het oog. :)

    Waar een club als Stichting Concertgebouworkest jaar in jaar uit 100% afhankelijk is van subsidies...
    [​IMG]

    ... mag een club als LiveStyle International (zit achter ID&T) het jaar in jaar uit in grote lijnen allemaal zelf regelen.
    [​IMG]
    (overigens 100% openbare informatie, hierboven).

    Vind ik krom.
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Taab en Modder-Eter vinden dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Is dat het jaarverslag van Stichting Concertgebouworkest??
    Waar komt dat vandaan want die krijgen niet zoveel subsidie, en wat ze krijgen (5%) van de inkomen is van de gemeente, en dat is totaal logisch verklaarbaar in mijn ogen.

    Op de website zelf vind ik een iets moderner pdfje:
    https://www.concertgebouworkest.nl/nl/rco-foundation

    Daar staat gewoon dat ze dikke 8 mil ophalen bij particulieren en bedrijven..
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het PDF-je waar je naar refereert is op het eerste gezicht niet van Stichting Koninklijk Concertgebouworkest, maar van een Foundation die geld verzamelt vóór Stichting Koninklijk Concertgebouworkest (donaties van particulieren en bedrijven, bestemd voor skc). Heel veel moderner is dat PDF-je niet trouwens, wel heel veel duurder :).


    [​IMG]

    Mijn screenshotje komt van Company-info/kvk af, van entiteit Stichting Koninklijk Concertgebouworkest.
    EDIT: alles bij elkaar opgeteld 2,402mio (199+886+660+139+518) aan kosten om 8,6mio te werven. Vrij veel als je het mij vraagt.


    Die subsidiebate waar ik het over had valt ter info overigens verder uiteen in:

    [​IMG]

    Géén idee trouwens waar die steun van de foundation van 7,779mio terug te vinden is in de W/V-rekening van Stichting Koninklijk Concertgebouworkest over 2018, zoals hierboven te zien is in ieder geval niet onder het kopje 'subsidie'. Ik kan die jaarrekening wel in wetransfer mikken als ik er iemand gelukkig mee kan maken (openbare informatie).
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2020
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Jep de verhouding is idioot, bedrijf waar ik werk valt ook onder Livestyle. Ze zijn nu ook bezig met een lobby om het belang van de commerciele cultuur te vertegenwoordigen, momenteel heerst er in Den Haag helaas nog het sentiment dat het gemis van evenementen enkel en alleen vervelend is voor de (veelal drugsconsumerende) jongeren.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Some elitist bullshit.
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gevonden:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Wel een redelijk gat... 7,7mio in de fancy-pdf als gegeven bijdrage volgens de Foundation aan de Stichting, en 2,8mio ontvangen van de Foundation volgens de Stichting zelf. Frappant :)

    De waarheid zal wel in het midden liggen. Het ene verslag is misschien wat meer cash-based en de ander accrual-based. De Foundation heeft belang bij een vermelding van een hoog bedrag aan aan de stichting overgemaakte gelden (zodat de verhouding kosten fondsenwerving tov omvang weggegeven gelden gunstig blijft en ze niet overkomen als geldverbrander naar donateurs) en de stichting concertgebouworkost bij waar mogelijk binnen subisidedoelstellingen een láge post 'overige opbrengsten' om aanspraak te blijven maken op subsidies.

    EDIT:
    De foundation lijkt een bredere doelstelling te hebben dan sec geld overmaken aan het stichting concertgebouworkest. Vandaar:)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2020
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Oprecht succes gewenst hiermee. Fan van jullie werk:D
     
    Dyonko vindt dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Subsidie voor cultuur is nooit eerlijk te verdelen en is elk jaar gezeik.
    Ik snap echter wel dat er wordt gekozen om 7 miljoen naar het beste orkest ter wereld te gooien en niet naar een bedrijf wat 120 miljoen euro omzet.

    Haha 'coronadoorbraak'. Klinkt nogal aangedikt.
     
  19. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
  20. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Geen verstand van orkesten maar beste orkest van de wereld?
     

Deel Deze Pagina