1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456

    Overigens gooit Femke haar eigen glazen in:
    https://www.at5.nl/artikelen/202344...e-dam-geen-grond-om-demonstratie-te-ontbinden

    Ze geeft hier al aan als burgemeester dat deze demonstratie te belangrijk is om te gaan handhaven. Ze hangt dus daadwerkelijk een waarde aan een demonstratie op basis van haar ideologie. Het hele idee van de demonstratievrijheid is dat een ieder het gelijke recht heeft om zijn mening te demonstreren, mits deze niet in strijd is met de andere regels van het grondrecht. Als een burgemeester nu zegt dat ze een demonstratie ook nog eens te belangrijk vindt, dan is dit dus geen neutrale beslissing meer in de vorm van de demonstratievrijheid.
     
    RaouLioo en fredfenster vinden dit leuk.
  2. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wat wordt er dan geoogst? Volgens mij krijgen Amsterdammers wat de meerderheid heeft gekozen en Halsema's/gemeentelijk beleid is behalve "politiek correcte" standpunten niet veel linkser dan een willekeurige andere gemeente. Als er geen gekke dingen gebeuren en het lukt haar op tijd Amsterdam centrum te bevrijden van de toeristenboel wat het nu is, zal haar burgemeesterschap best heel positief herinnerd kunnen worden. Wat is er zo destructief links aan wat er is gezaaid dan?
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ze bedoelde hopelijk het fenomeen de demonstratie ;p

    Maar sad af natuurlijk, grove machtsmisbruik
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Nouja, dat valt natuurlijk nooit te bewijzen vanwege de mogelijke interpretaties van de woorden, maar in de context lijkt me dat onwaarschijnlijk. Vooral omdat ze het de zin ervoor nog heeft over de demonstratievrijheid.

    Al met al een aardige misser van Femke en de verantwoordelijken binnen de gemeente vandaag.
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    En over 2 weken weer allemaal netjes klappen voor de zorgmedewerkers...
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Of er gebeurt over 2 weken helemaal niets. Kan alles mooi weer maximaal open! :+
     
    Fiasco en Tim vinden dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527


    NEE HET KOMT TERUG
    #JENSEN
     
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wel mooie testcase voor besmettingen in dd buitenlucht dit. Verder schandalig van Halsema, ondanks dat ik pro-demonstratie ben.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Wat was de reden dat ze gingen chargen? Mss moesten ze gewoon naar binnen voor hun eigen veiligheid.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ja, anders werden ze neergeschoten door de politie.
     
    fredfenster en Reckuuza vinden dit leuk.
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Avondklok was de reden. Op de website van de staat stond alleen heel duidelijk dat je dan niet meer op openbare wegen mocht zijn, maar wel overal op je eigen erg inclusief je tuin en voordeur. Pure vrijheidsbeperking, normaal iets waar Amerikanen redelijk veel waarheid aan hechten (wanneer het ze uitkomt).
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Over demonstratie op de Dam: lastige kwestie, maar eigenlijk vind ik dit ook niet kunnen. Ja, het is verschrikkelijk wat er met George Floyd is gebeurd. Maar hoeveel mensen stonden er nu opeengepakt op de Dam? 2000? 3000? Halsema had eerder moeten ingrijpen, maar waarschijnlijk durfde ze niet. Of nog waarschijnlijker was ze al te laat. Want je stuurt natuurlijk niet zomaar 2000 protesters naar huis. Met het oog op de situatie in de VS, wat was de kans op een flinke rel in Amsterdam? Ik denk dus dat deze veiligheidsoverweging Halsema sterk heeft beïnvloedt. Maar de uitspraak van haar "Ik begrijp dat 1,5 meter afstand houden niet altijd in acht gehouden wordt, maar de demonstratievrijheid is een heel groot goed" vind ik ook erg gemakkelijk klinken. Nu maar hopen dat dit niet tot extra gezondheidsrisico's leidt. En: waar leg je nu de grens? Als we nu toch weer massaal mogen gaan demonstreren (wat uiteindelijk gewoon een evenement is), mag de rest dan ook weer?

    Een aantal kamerleden waren het overigens ook niet eens met de beslissing van Halsema:

    https://www.nu.nl/politiek/6055156/...treden-halsema-bij-protest-tegen-racisme.html

    Ik denk dat dit nog wel een staartje gaat krijgen.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Als je niet zag aankomen dat hier meer dan 500 man op af zouden komen snap je het uberhaupt niet.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Vandaag gaat BLM naar Den Haag. Ben benieuwd hoe die het aanpakken na Amsterdam gisteren.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Zolang het meer oplevert dan dat het kost denk ik. Ondanks dit soort gezeik.
     
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik begrijp niet dat de EU de afgelopen tien jaar maar uitgebreid blijft worden met corrupte, arme netto-ontvangers. Groter<>beter.

    FC Barcelona heeft mij ook niet toegevoegd aan hun selectie :p
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar zien de burgers van de Noordelijke staten dat ook?
    Ik denk dat de euroscepsis echt flink gaat toenemen komende 2-3 jaren.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja dat proces is even geleden al wel ingezet. Ik verwacht niet dat het instort, mits er tijdig iets aan good will wordt getoond en zo wat aan de publieke onvrede wordt gedaan. Zodra een relevante continentale staat eruit stapt, is het wel gedaan. En met alt right becoming mainstream zou dat niet heel verbazend zijn. Hm ja komende jaren kunnen best eens spannend worden.
     

Deel Deze Pagina