1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Waarom loopt zo'n papi dan ook naar die popo toe dan?
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat was niet handig nee, maar om na die pepperspray zo in te grijpen is toch van de zotte.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ik weet niet, weet niet wat er voor is gebeurd, wat er uberhaubt wordt geluld, hoe zijn gezichtdrukking was geweest, whatever. Heb het idee dat nu elke vorm van geweld door de popo nu door een megavergrootglas wordt gelegd. Volgens mij moet je gewoon ten alle tijde luisteren naar de popo en al helemaal niet richting een rij van 20 agenten lopen die een straat afzet.
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Lees eerst mijn posts eens die hieraan vooraf gaan pik ... voordat je met je vingertje gaat wijzen.. rare reactie dit.
    Iemand op een post aanspreken, betichten van het niet erkennen van een probleem en vervolgens dit zelf doen ...

    Als je denkt dat de protesten/rellen die nu gaande zijn de boel gaan veranderen? Nee, dat gaat niet gebeuren. Over 2 weken is de boel weer rustig en is het wachten op een volgend slachtoffer. Politie geweld in Amerika, mensen die elkaar overhoop schieten (want de wapens liggen naast de kaas), school shootings ... noem het maar op. Dat land is rot ... dat land moet veranderen maar dat gaat never nooit niet gebeuren.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ah je bedoelt deze parel?

    Waar erken ik het probleem niet?
    Of bedoel je die sarcastische 'paar maandjes' post?


    En ja ik denk/hoop dat dit massale protest wel iets degelijks gaat veranderen en dat meer mensen het gaan inzien.
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    In 68 zeiden ze hetzelfde als jij nu zegt, rampage. Gelukkig hebben ze niet geluisterd, dan was de segregatie nu nog steeds openlijk en keihard geïnstitutionaliseerd.
     
    Fiasco vindt dit leuk.
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Wat is dit voor onzinnig onderscheid dan? Of het klopt weet ik niet, maar het onderscheid alleen al is vrij dubieus.
    Politie hier is veel softer inderdaad. Ben ik heel blij mee maar heeft ook nadelen (gevoel van ontbrekende vergelding bijvoorbeeld).
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    trias politica toch
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Laat Amerika maar branden ja ... of het daar beter van word zet ik mijn vraagtekens bij.
    Ik hoop het van harte natuurlijk ... maar de boel afbranden/rellen/looten is niet de juiste manier lijkt mij. Over een aantal weken is het : "Poah ... wat een ding was dat toen he?"

    Je bedoeld de rellen na de moord op MLK? Wat is er precies veranderd na 52 jaar dan? Want geloof dat diezelfde groep nog steeds dezelfde ellende ondervind.
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ja natuurlijk, maar een hard optreden van de politie voelt fijner in sommige gevallen dan een zachte hand met een goed gesprek.
     
  12. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Wat praat ik goed? En wat ontken ik?

    Er is ontzettend veel racisme in Amerika overal ter wereld. Alle richtingen op trouwens. Kan ik meer doen anders dan erkennen, niet discrimineren en mijn naaste die dat wel doen er op aanspreken? Ben ik schuldig in wat er 'daar' gebeurd als ik me er niet druk om maak?
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Op dit moment, vooral op social media, lijkt het wel alsof je je mening klaar moet hebben ... anders ben je ook een racist.
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vind relativering geen geschikte aanpak, maar dat is mijn persoonlijke mening.
     
  15. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Tja scroll maar even door die wiki. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Civil_Rights_Act_of_1968

    Moet er niet aan denken hoe de zwarte bevolking nu had geleefd als toen die protesten niet doorgezet waren.

    Mensen die dat willen zijn maatschappelijke kanker.
     
    Taab vindt dit leuk.
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Oke, maar wat zou ik dan moeten doen in jouw ogen?

    Naar de Dam hutje mutje gaan staan?
    Positief discrimineren?
    Iets op mijn Twitter zetten?

    Ik zie niet in hoe ik een positieve bijdrage kan leveren aan iets wat 'ver van mijn bed' gebeurt. Ik kan heel snel relativeren als mijn energie 0,0 verandering teweeg kan brengen. Vind ik het erg wat er gebeurt? Ja. Bizar ook vooral. Maar that's about it. En puntje 2 wat ik hierboven noem vind ik zelf ook een negatief effect hebben.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Je kunt iets op je twitter zetten!! Dat doen alle grote bedrijven ook namelijk.
     
  18. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Maar dat wordt ook niet gewaardeerd.
     
    WorkingTitle, Jimmy J. en Reckuuza vinden dit leuk.
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ok Mr Zwart-Wit. Maar het is ook geheel natuurlijk heftige wraakgevoelens te koesteren bij onrecht. Het is niet voor niks dat we de vergelding aan de rechter over laten. Die heeft een wat objectievere blik op het geheel. Als de politie de jongeman die je zusje heeft verkracht een paar flinke tikken verkoopt dan voelt dat best fijn, denk ik. Aan die gevoelens tegemoet komen is een van de weinige positieve effecten van hard politie optreden. Desalniettemin valt dat in het niet bij de positieve effecten van de zachtere hand. Dus daar ben ik ook geheel voorstander van.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Niet relativeren?
    Gewoon eens constateren dat er een grote bevolkingsgroep als anders wordt gezien? Heus niet alleen ver van je bed.

    Je hoeft van mij niet op de Dam te gaan staan, ik roep nergens op om te gaan Twitteren.
    Maar het zou wel fijn zijn als je dan ook niet de moeite neemt om wél online te gaan roepen dat het een ver van je bed show is of dat er overal groepen worden achtergesteld. Daar vraagt namelijk al helemaal niemand om.



    God ja echt verschrikkelijk dat grote bedrijven het opnemen voor groepen die worden achter gesteld!




    En nu heb ik ook geen zin meer om hier over door te emmeren, om het nog te moeten verdedigen. Maar laat ook duidelijk zijn, ik heb ook geen idee hoe het beter moet en beweer niet dat ik het beter doe dan jullie he.
     
    Cyndris en Fiasco vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina