1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Er gaat iets veranderen als al die boze mensen ook allemaal gaan stemmen voor iemand die echte verandering wil bewerkstelligen. Zo werkt zo'n beweging. Als je die actie niet om kan zetten, dan verandert er inderdaad weinig, behalve dat mensen steeds bozer worden....
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Ik doel er meer op dat er, in mijn optiek, echt geen reet is veranderd t.o.v 1968 man. De zwarte medemens leeft daar nog steeds in angst, word constant benadeeld ...
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Als je die vraag beantwoord wil, zou je niet Tyrant moeten raadplegen, die zelf ook al aangeeft het lastig te vinden om er vanuit zijn positie wat zinvols over te bedenken. Je zou degenen moeten raadplegen die medestanders met hun protesten willen helpen. En daarvoor kun je met wat googelen al een heel eind komen.
     
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Dit gebeurde tot 1968 heel veel en daarna een stuk minder:
    • Refusal to sell or rent a dwelling to any person because of his/her race, color, religion or national origin. People with disabilities and families with children were added to the list of protected classes by the Fair Housing Amendments Act of 1988; gender was added in 1974 (see below).
    • Discrimination against a person in the terms, conditions or privilege of the sale or rental of a dwelling.
    • Advertising the sale or rental of a dwelling indicating preference of discrimination based on race, color, religion or national origin (amended by Congress as part of the Housing and Community Development Act of 1974 to include sex[23] and, as of 1988, people with disabilities and families with children.)
    • Coercing, threatening, intimidating, or interfering with a person's enjoyment or exercise of housing rights based on discriminatory reasons or retaliating against a person or organization that aids or encourages the exercise or enjoyment of [fair housing] rights.
    • Neglecting maintenance and repairs of the units rented by people based on race, religion, gender, or any other discriminatory demographic.
    • Restricting access to services and amenities on the basis of the renter's race, gender, religion, or nationality.
    De stapjes vooruit zijn te klein geweest in die 52 jaar, maar dat is met name omdat het allemaal subtieler gaat en dat er een veel individualistischere (wtf is dit woord) maatschappij is ontstaan, waardoor de groepen minder impact hebben op het beleid.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Het betekende dus o.a. het einde van institutionele apartheid, ik vind het nogal wat. De situatie is nog steeds erbarmelijk, maar als er al die tijd nooit een haan naar had gekraaid, was die situatie nu nog vele malen ernstiger geweest.
     
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja, maar als je om die reden wilt dat politie harder optreedt, als in gewelddadiger, dan is er echt iets mis. Van degene met verkracht zusje snap ik het, maar dat is hopelijk een kleine minderheid. De rest zou toch moeten snappen dat die vergelding bij rechterlijke macht wordt bepaald en dat het verplaatsen daarvan naar politie (die geen vonnis heeft en dus potentieel onschuldigen treft) onwenselijk is.
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Heb je ook weer gelijk in

    <3
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar nogmaals, op die ideeën maak ik mezelf ook schuldig dus hoop niet dat het teveel als een waarde oordeel overkwam.
     
  10. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Zou toch moeten snappen....mensen kunnen geen objectieve afstand nemen en het grote plaatje overzien. Mensen pikken details uit alles wat er gebeurt en spinnen daar hun werkelijkheid om. Dat maakt het zo ingewikkeld. Tenminste, zo lang iedereens mening ertoe doet. Ben ik ook geen voorstander van. Het is alleen lastig om een alternatief eerlijk systeem te bedenken.
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Shit is niet alleen ver van je bed, in minder mate is het ook hier. En dat is waar vele gister op de Dam ook voor aanwezig waren, constateren van algemene racisme naar iedereen die niet wit is. Dat de meerderheid zich nu richt op BlackLivesMatter is logisch en goed omdat we daarmee dat probleem alleen maar meer aankaarten en laten inzien. Niemand zegt dat Amerika gaat veranderen door deze opstand, of de volgende, of die daarop. Dat kost vele generaties en zal waarschijnlijk nooit veranderen hoe iedereen het wil. Maar mensen zijn wel moe en laten hun stem (en woede) alleen maar meer horen. Can't blame them en same voor hier in Nederland of waar dan ook in de wereld. Gemeente Amsterdam was inderdaad dom om te denken dat er 2/300 mensen zouden verschijnen. 85% droeg een mondkapje en vele in mijn omgeving gaan hier vrijwillig voor in quarra voor twee weken.

    Zeggen dat er geen of weinig racisme is in NL is natuurlijk bullshit, scroll nu even door de comments van een NOS of Telegraaf (al die zwarte piet opmerkingen, damn) en je weet genoeg. We groeien op met ingewortelde neerkijkende racisme naar Aziaten, algemene racisme naar Arabieren en over black people weten we al genoeg. Mensen die je vragen om shit te reposten, mee te doen omdat je anders bevoorrecht bent, let them be. Constateer na al het nieuws gewoon dat de wereld en mensheid fucked is en neem dit mee naar de toekomst en volgende generaties. Ik zou willen dat ik destijds als klein jongen mijn moeder kon aanspreken op het feit dat ze mij niet moest vertellen dat de de buurvrouw uit Ghana een zwarte aap was. Wetende dat mijn vader uit Noord-Afrika net zo donker is en ik zelf ook multicultureel ben.

    Vooral 'na' COVID, waarin iedereen zogenaamd een nieuwe start gaat maken in het leven en nooit meer kan zijn zoals hoe het ooit was is dit juist een goede timing. Leer wat wij fout doen, wat we goed doen en help je eigen omgeving daarin waar kan, that's it in Nederland en dat is al goed genoeg. En anders niet right, zeg het is wat het is, ga zeiken op iedereen en ga als hyenas direct bieries en wijntjes klappen om 12:00 op een terrasje en blij doen omdat je de zogenaamde 1.5 meter samenleving aanhoud en daarin braaf bent.
     
    Cyndris, Reckuuza en fredfenster vinden dit leuk.
  12. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Because live doesn't matter?
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    quarra



    @Jimmy J.
     
    fredfenster en Fiasco vinden dit leuk.
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    allow gewoon weer festivals met mondkapjes en daarna 2 weken in quarra

    na t goed poppen festivals lig je sowieso 2 weken quarra

     
    Fiasco vindt dit leuk.
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Quarra 'n chill
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Mensen met dit IQ ga je nooit kunnen aanpakken. Nooit. Ook niet als daar meerdere generaties en 100.000.000 BLM demonstraties overheen gaan.
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Is te gemakkelijk om dit op intelligentie te schuiven. FVD zijn echt niet alleen maar in denkvermogen achtergebleven figuren bijvoorbeeld.

    Denk verder dat het ook wel weg kan als de omstandigheden oké zijn, maar we leven in een wereld die ieder onderscheid systematisch tot barrière maakt en waarin "kleine" saamhorigheid (nationalisme, specifieke relaties binnen het menselijke ras) wordt aangemoedigd en als noodzakelijk wordt beschouwd om bullshit redenen (power en money, min of meer).
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Mensen, ik moet wat met jullie delen.



    Ik ben nu dus een racist omdat ik het falende besluit van de burgemeester niet goedkeurde. Het is maar dat jullie het weten, zodat je met een een grote boog van schaamte om mijn posts heen kan lopen.

    Dit soort emotionele chantage vind ik dus om te kotsen en zou er eigenlijk voor moeten zorgen dat degene die dergelijke teksten de wereld in slingert niet meer in de discussie mee mag doen.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2020
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Well besluit precies? Vooraf, om het te laten doorgaan (inschattingsfout gemaakt met de gedachte goede sier te maken in en als Amsterdam)? Of tijdens, om niet politie in te zetten (wat Halsema's politieke zelfmoord was geweest natuurlijk). Niet dat het de logica toevoegt die zijn post ontbeert.
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ik heb het misschien wat ongelukkig verwoord, maar de serie feiten die aan deze fout voorafgaan zijn aan de burgemeester en de gemeente aan te rekenen. Vervolgens gaat de burgemeester er ook nog eens doodleuk tussen staan zonder mondkapje om even door omstanders goed op de foto gezet te worden in de vorm van goede PR (Kijk mij eens leuk tussen het volk staan!). Om vervolgens achteraf in Op1 met hele zwakke argumenten te komen waarom de gemeente de beslissingen heeft genomen. Dat staat noem ik geen moedige burgemeester, ik noem dat gewoon een falende burgemeester, alsmede andere verantwoordelijken. Er had door de gemeente veel beter geanticipeerd moeten worden.

    Vervolgens gaat iemand met een voorbeeldfunctie nu doodleuk mensen die kritisch kijken naar de fouten die de gemeente hier maakte uitmaken voor racist. Dit werkt vervolgens enkel tegen een organisatie die er juist op uit is om de gelijkheid tussen mensen te verbeteren.
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2020

Deel Deze Pagina