1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.057
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Het meest bizarre wat ik rond dit onderwerp gehoord heb is dat oud buren van mij allebei geholpen waren en toch weer zwanger werden. Kind is inmiddels een jaar of 12. Ze waren ook niet zo blij in het ziekenhuis met hun eigen manier van werken toen. Altijd oppassen dat het wel echt goed gedaan wordt. :+
     
  2. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ik vind het geen goed idee om de beschikking over mijn eigen lijf, mijn soevereiniteit, in te leveren bij de staat. Het valt me op dat er sinds een tijdje allerlei van dit soort proefballonetjes worden opgelaten, waarbij er een schrijnende situatie wordt (mis)bruikt als reden om als volk collectief je soevereiniteit over boord te gooien. (Verplichte vaccins, verplichte mondkapjes, besluiten over je privé-leven, het verplichte opt-in donor-codicil)
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Zwaar onderwerp waar moeilijk over te oordelen valt. Er zijn beweegredenen die ik begrijp en er zijn beweegredenen waar ik absoluut niet in mee kan (zoals die hierboven gemaakt door @lwn. Ik heb dit gesprek weleens over een ander onderwerp: stemrecht. Vervang ongeschikt met laag IQ en gedwongen anticonceptie met stemrecht en je hebt een discussie waar ik dezelfde beweegredenen voel.
     
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Het gaat in dit geval alleen niet over jouw eigen lijf, maar ook over die van je nog ongeboren kind waar je niet voor kan zorgen.
     
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
  6. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Als wij de staat het recht geven om te beoordelen of jij en ik 'geschikt' zijn om een kind te krijgen en die beslissing af te dwingen met anti-conceptie, dan gaat dat wel degelijk over mijn lijf. (En dat van mij ongeboren kind). De staat dergelijk macht geven is in mijn ogen heel gevaarlijk.
     
  7. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Jezus. Wat een gekut blijft dat toch.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    stem pvv
     
  11. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
  12. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Mag sowieso
     
  13. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    https://nos.nl/artikel/2354411-tabaksfabrikanten-sluizen-miljarden-door-nederland.html

    Vraag me af of degenen die zo bezorgd zijn om gederfde belastinginkomsten door straatcriminaliteit van kutmarokkanen zich om deze onschuldige levens verslindende industrie net zo opwinden. Niet te vergeten hun eigen verantwoordelijkheid aangezien zij de staat faciliteren als aanhangers van de parlementaire democratie waarin nederland tot belastingparadijs heeft kunnen verworden.
     
    lwn vindt dit leuk.
  14. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.723
    Whataboutism, zou Fred zeggen.
     
    B Tender en Tyrant vinden dit leuk.
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Oe nice
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Nee, ik vraag me gewoon af hoe dat werkt met shit waar sommige mensen zich wel of niet druk om maken. Whataboutism zou zijn als ik kritiek op A vanwege gedrag X zou wegwuiven omdat B ook gedrag X vertoont. Dat is niet het geval. Dus nice try.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    En wie wuift dit weg?
     
    Garrett vindt dit leuk.
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Moet je aan Jimmy vragen die begint over whataboutism.
     
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.761
    Je kunt je nog steeds drukmaken over A terwijl je je niet druk maakt over B he Fred
     
    Reckuuza, Jorrie en B Tender vinden dit leuk.
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Enerzijds zijn we (althans, het linkse deel) heel hard bezig met in Nederland gevestigde bedrijven wegjagen omdat men vindt dat ze te weinig belasting betalen, we hebben liever geen belastinginkomsten dan een beetje (is wat voor te zeggen).. Anderzijds kijken we pickachu-amazed op als ze werkelijk weggaan naar een land met een gunstiger vestigingsklimaat, waarna we ze gijzelen om ze hier te houden... Make up your mind links Nederland.

    Vind 't trouwens een vrij schandalig wetsvoorstel (helemaal omdat hij een soort terugwerkende kracht clausule lijkt te hebben wat het toonbeeld van rechtsonzekerheid is imho) dat alleen maar uit de koker van clubs als GL kan ontstaan

    https://www.volkskrant.nl/cs-baa6bea5

    ‘Unilever-wet’ GroenLinks niet kansloos ondanks dodelijk oordeel Raad van State
    De Raad van State velt een dodelijk oordeel over de spoedwet die het hoofdkantoor van Unilever in Nederland moet houden. Desondanks lijkt het wetsvoorstel van GroenLinks allerminst kansloos. Twee coalitiepartijen, D66 en de ChristenUnie, staan er nog steeds positief tegenover en overwegen het te steunen. Ook het CDA sluit dat niet op voorhand uit.
     

Deel Deze Pagina