1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    To live and die in Sneek
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja zo werkt dat als de koers stijgt.
     
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Goh, genius. Het gaat er meer om dat een grote groep zelf voor die stijging heeft gezorgd.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Ja dat is het nieuws inderdaad.
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Lekker gesprek tussen jullie zo.
     
    Killamonkey en Tim vinden dit leuk.
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Het gaat er natuurlijk vooral om dat ze het t/m vrijdag volhouden om het hedge fund van (volgens mij) 16 miljard kapot te maken dat op 140% (dat is uberhaupt al knap) van de aandelen een short heeft gezet.
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja Reckuuza heeft denk ik zoveel tijd over dat hij al het nieuws leest als het uitkomt en dat alles een uur later voor hem al oud nieuws is ook al willen mensen dit soort berichten in een nieuwstopic delen.

    Zal ook een duit in het zakje doen. Als straks iedereennis ingeënt is zal er groepsimmuniteit in Nederland zijn. Want zo gaat dat met inenten. Dan kunnen we wellicht weer naar het oude normaal. Onbelangrijk nieuws want zo werkt dat nou eenmaal.
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Ja t regent best veel
     
    Killamonkey, Fiasco, tim91 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja, die slecht geklede weermannen en weervrouwen geven ook een heel eenzijdig beeld!
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ben je salty dat je crypto niet stijgt ofzo
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Sinds gisteren kan je Gamestop ook niet meer verhandelen op Robinhood en wat andere traders.Dit gaat denk ik echt nog wel grote gevolgen hebben:lol:
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    @fredfenster heb je the Great Reset gelezen al? Wat vond jij daar van?
     
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Niet gelezen. Jij? Vond je het wat?
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.515
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dit is hoe Lilianne Ploumen (PvdA) een eind wil maken aan de loonkloof - NPO Radio 1

    Gelijke beloning voor gelijk werk bij bedrijven >50 werknemers... Het klinkt zo simpel, maar ik vraag me af hoe dat gaat werken...

    Twee simpele scenario's
    1) Er zijn best veel sectoren waar je beloning sterk afhangt van je beoordeling: heb je 2 jaar een 'zeer goed' dan loop je financieel redelijk voor op die collega die 2 jaar een 'voldoende' had... Maar onder aan de streep doe je hetzelfde werk nog in dezelfde functie (de een schijnbaar alleen beter dan de ander). Ambieert PVDA-en-co dat deze salarissen dan in de toekomst alsnog gelijk getrokken worden (wanneer gemiddeld gezien dames een beetje achterlopen op mannen of vice versa? Of is dan het argument 'jaaah ze hebben dezelfde functie, ze doen technisch gezien hetzelfde werk, ze hebben dezelfde functieomvang, maar poppetje A heeft betere beoordelingen dus doet meer/beter werk dan poppetje B'. NB: het verschil in beloning zit hier in het verschil in beoordeling, uiteraard moeten heren en dames voor gelijke prestaties een gelijke beoordeling krijgen.. Maar het kan voorkomen, zeker bij bedrijven met een heel kleine populatie van net 50 werknemers (waarbij er dus ongeveer 2-3 werknemers telkens hetzelfde werk doen) dat de man (of vrouw) toevallig net beter presteert en daardoor een betere beoordeling krijgt dan de vrouw (man) en dus wat voorloopt op de ander. Bij een bedrijf met een grotere populatie, zeg 10.000 mensen, mag je verwachten dat verschillen tussen mannen/vrouwen gemiddeld gezien kleiner zijn.

    2) Poppetje A zit op de administratie voor al 30 jaar. Hangt al 5 jaar in z'n schaalmaximum en verdient best prima. Doet eigenlijk al 30 jaar hetzelfde trucje. Poppetje B is vers in dienst, doet precies hetzelfde werk, maar zit helemaal onderaan de schaal. Moeten die salarissen gelijk getrokken worden?? Moeten die salarissen alleen gelijk getrokken worden als poppetje B geen piemel heeft en poppetje A wel...? Vragen vragen...
    Als dat inderdaad gelijk moet worden getrokken als A een piemel heeft en B niet, dan maakt dit het ZEER onaantrekkelijk om als je wilt uitbreiden van 1 naar 2 FTE voor de tweede FTE iemand te zoeken van het andere geslacht als de eerste FTE.... Bij hetzelfde geslacht is een verschil geen probleem... bij verschillende geslachten wel. Waarom zou je (als poppetje A piemel heeft) dan ooit een vrouw kiezen om uit te breiden (of vice versa).

    Sidethought 1:
    Waarom moet het bij bedrijf A dadelijk wel rechtgetrokken worden....
    m Jan 4.000
    m Piet 4.400
    v Jannie 3.000
    v Pieternella 3.400

    ... en bij bedrijf B niet (mensen met en zonder piemel verdienen daar gemiddeld evenveel).
    v Jannie 4.000
    m Piet 4.400
    m Jan 3.000
    v Pieternella 3.400

    Sidethought 2:
    Die huidige trend waarbij men zich niet meer identificeert als wat je bent (trollol) maar als wat anders... Moet de wet dadelijk ook gaan faciliteren naar al die andere mogelijke afkortingen voor wat betreft geslacht? Als ik de enige ben die zich identificeert als yoghurtpak, moet mijn salaris dan gelijk getrokken worden aan dat van de mannen... Kan een interessante route tot een snelle salarisverhoging zijn, als ik een beetje achterloop op m'n peers.

    Mijn visie: Bovenstaand proefballonnetje is zeer ondoordacht, dom en populistisch en maakt, als het wordt geimplementeerd zoals voorgseteld, veel meer kapot dan dat het repareert. Het proefballonnetje is alleen opgelaten omdat het lekker bekt voor mensen die niet doordenken, en om Ploumen een beetje airtime te geven.
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2021
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mwah zou dit niet direct afschieten.
    Ik weet niet welke parameters (wellicht werkt beoordeling ook gewoon mee, hoe lang je er werkt ook) er in IJsland gebruikt worden maar daar gaat niets kapot toch? Dus in dat geval is het niet enkel een proefballonnetje.
    Jij doet nu alsof alle personen in jouw scenario's evenveel moeten gaan verdienen, dat is volgens mij in IJsland ook niet zo.
     

Deel Deze Pagina