1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Ik denk juist dat we dat binnen de komende 10 juist WEL duidelijker gaan merken. Voorheen was het voornamelijk gelimiteerd op resolutie icm frame-rate, en we hadden de bottleneck van HDD.

    Ik geloof dat we niet echt hoger dan 4K gaan op korte termijn, en ook FPS is op 120 meer dan voldoende, dus je zult nu zien dat steeds meer hardwarepower gebruikt zal/kan worden naar indrukwekkendere belichting, realistische haren, realistische NPCs, betere AI, wind-interactie met omgeving, betere watereffecten, HDR nog beter geimplementeerd, etc etc. Nu de technische beperkingen voor veel games verdwenen zullen zijn, kun je zien dat developers nog veel meer los kunnen gaan met hun fantasie om ons schitterende dingen voor te schotelen. Dan heb ik het dus niet over resolutie en frame-rate, maar over creatieve visie.
     
    Jorrie en Zifnap vinden dit leuk.
  2. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Ik vind je visie mooi, maar ik deel hem niet. De zaken die je benoemt zitten voornamelijk aan de softwarekant, ondergeschikt aan de vooruitgang in hardware en zijn daarom in de regel geen onderdeel van het 'next-gen' criterium. Daarbij zijn de technische beperkingen nog steeds even hard van kracht, maar zijn de grenzen wat verplaatst. Ik kan weinig positief zijn een industrie die het als een gezond business model ziet om licenties te verkopen op het aantal threads die je kunt draaien op je GPU's. Vrijwel ieder tech-bedrijf knijpt momenteel de laatste centjes uit zijn tech-producten en diensten. Ik vermoed dat we de komende tijd een tijd van versplintering in hardware en software gaan zien, doorontwikkeling van gesloten platformen en enorm stijgende kosten voor dezelfde content.

    Ten slotte zijn tekortkomingen, twijfel en beperking die leiden tot (echte) creativiteit en vernieuwing. De gezapige sterkte gameontwikkelaarscultuur "We doen alles op deze manier" in de vorm van mega-corporaties die enkel aan winstmaximalisering doen heeft ons de laatste jaren weinig vernieuwends/goeds gebracht. Wat dat betreft zouden (mijn) sombere vooruitzichten juist de noodzakelijke vernieuwingen kunnen triggeren :9
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    "De software kant is ondergeschikt aan de vooruitgang aan de hardware."

    Is dat zo?
     
    lwn vindt dit leuk.
  4. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Software heeft slechts 1 doel: Hardware besturen en is daar zodoende volledig van afhankelijk. Software kan overigens prima vernieuwd (doorontwikkeld) worden, zonder de hardware te vernieuwen, maar software kan nooit voorbij de capaciteit van de hardware waar het opdraait groeien. Daarbij is het ook waar dat vernieuwingen van software tot nieuwe aansturingsmogelijkheden van hardware kunnen leiden (waardoor er bijvoorbeeld meer capaciteit uit hardware gehaald kan worden)
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415
    Inderdaad spreken we dan van een wederzijdse afhankelijkheid. Maar ik zou software niet ondergeschikt zien aan hardware. Misschien ligt de nuancering in de woordkeuze; hardware legt wel potentieel hardere beperkingen op.
     
    Yi-Long en lwn vinden dit leuk.
  6. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Nou... strikt genomen kan software niet bestaan zonder hardware, maar hardware wel zonder software. Software maakt de operatie van hardware makkelijke en veelzijdig, maar is zeker niet noodzakelijk. Vergeet niet dat software niks anders is dan een instructieset om een bult registers aan te spreken van een processor. Op zichzelf heeft het geen bestaansrecht.
     
    FinalBob vindt dit leuk.
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Wat heb je aan de hardware wanneer er geen software is?
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Vraag dat maar aan je vriendin
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  9. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Als je hardware hebt (bare metal electronica met een microprocessor) dan kun je daar lekker zelf tegenaan programmeren. Maar goed, als we even kijken naar de praktijk dan heb je natuurlijk niet zoveel aan je PS5 als je daar geen software bij krijgt.

    Overigens kan dit alles ook op andere manieren opgelost worden. De software-industrie zoals we dat nu kennen heeft best wat nadelen namelijk. 'Updates' zijn een excuus voor bedrijven geworden om lekker incompetent halfbakken producten te lanceren. Je zou de 'software' (het logische gedeelte van een complex stuk hardware) prima (hardware) op een chip kunnen bakken om dat vervolgens te distribueren (zoals vroegere consoles dat deden), of de chip bijvoorbeeld bundelen met de PU en RAM die nodig om het programma te kunnen draaien. Stel je voor dat de nodige hardware-afhankelijkheden in een cassette worden gebundeld met je spel? Hoef je nooit meer je hardware te upgraden. Dat soort ideeën zijn geprobeerd in het verleden maar moeilijk schaalbaar te krijgen vanwege de redundantie in hardware.

    Commercie heeft ontdekt dat "updates" een gigantisch tof verdienmodel is. Waar updates eerst bedoelt waren om fouten te herstellen, wordt het inmiddels gebruikt om zogeheten dark-patterns te ondersteunen. Alles moet continue 'verbeterd' worden om het 'relevant' te houden. Updates worden vaak gedaan in gequantificeerde iteratieve (en vooral geplande) verbeteringen waardoor maximaal wordt verdient aan innovatie. Updates zorgen voor onveilige situaties, want je weet immers als consument of bedrijf niet meer of de spulletjes het volgend jaar nog wel doen. Wat je nu langzaam op ziet komen zijn abonnementen op hard en software (diensten), waardoor je ook in te toekomst zeker bent van de werking, -zolang je maar blijft betalen.-

    Het huidige 'systeem' brengt nogal veel 'waste' met zich mee, omdat vrijwel alles constant outdated raakt. De levensduur van hardwareinnen en software is erg kort door die incrementele ontwikkelingen. Daardoor moet hardware constant vervangen worden en software constant herschreven worden. Het houdt de mens mooi bezig. (Het is zelfs leuk om te doen.) Toch denk ik dat het niet zo handig is voor onze planeet dat we letterlijk elk stukje hardware met een microprocessor iedere 2-5 jaar in zijn volledigheid over de hele wereld vervangen. Ik kan me niet eens voorstellen hoe groot die berg met hardware is. Daarnaast vind ik raar dat we letterlijk mensenlevens verspillen aan het telkens 'opnieuw' produceren van reeds bestaande spullen, alleen maar om de zakken van een kleine groep met mensen te vullen. Gelukkig zijn we duurzaam bij XBW, want onze (eigen hardware) server draait al 11 jaar :9

    Wacht! De bel gaat. Volgens mij is m'n nieuwe mac binnen :+
     
    Nol vindt dit leuk.
  10. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Een nieuwe voetbal game, benieuwd wat dat te weeg gaat brengen...

     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415


    Saints Row: The Third - Remastered. Download it, keep it. Actie geldt tot a.s. donderdag. Bij onze goede vrind Epic.

    Nooit gespeeld. Is dit een leuke game om coop te spelen?
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2021
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Jorrie vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.443
    Leuk Bevonden:
    3.415


    A new hero emerges...
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nieuwe Elder Scrolls wordt toch een Xbox exclusive.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Whatever. die game komt pas uit in 2025 lol
     
  16. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Ben je dan dood?
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    hoe raad je het
     
  18. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    [​IMG]
     
    Burt Macklin vindt dit leuk.
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Hebben we Hitman 2 al niet eerder gehad op ps plus?
     
  20. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Dat was Hitman: The Complete First Season.
     

Deel Deze Pagina