1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] PlayStation 4

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    HAHA, GEEN ANCHORS, NU MOET JE WEL HANDMATIG SCROLLEN!



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het is dan eindelijk zo ver. Na vele jaren wachten komt next-gen eraan. Op 21 februari 2013, om 00:00, is de Playstation 4 aangekondigd.

    3 weken lang werd een 'Playstation Meeting' geteased, 3 weken lang werd de hype opgebouwd. Overal ads, Sony wat ouderwets arrogant was, en in de dagen voor het event dagelijkse terugblikken op de geschiedenis van Playstation.

    Dit allemaal in aanloop naar de 21e. Waar een 2 uur durend event zou plaats vinden. De hype was ondraaglijk. Sommige mensen moesten al snel in een dwangbuis gestopt worden.

    Maar all was well, en het merendeel van de mensen was tevreden. Betere specs dan verwacht, controller redesign, OS ziet er anders uit en geen fitness game te zien op dit event.

    Wil je het terugkijken?
    Sure
    http://www.gametrailers.com/netstorage/psmeeting/index.html

    Skip naar een uur voor het begin van de show.


    ...En zo begon de legende van de Playstation 4.


    [​IMG]

    Dus, hoe ziet het er allemaal uit?
    Nou, over de looks van de PS4 zelf zal ik je nog in spanning moeten laten, want die hebben ze niet laten zien. Wel is de controller en de nieuwe PS Eye onthuld.

    Tadaa:

    De Console



    De Controller
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]

    De Playstation Eye

    [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]

    De Playstation Vita

    Hey, wat hebben we hier voor een sexy apparaat? Nog nooit gezien waarschijnlijk? Niemand heeft dat ding immers gekocht.
    Daar gaat Sony wat aan proberen te doen door dit ding ook wat PS4 functies te geven.

    Wat dan?

    Remote Play. Via Gaikai kun je alle (dat is iig het doel) PS4 games lekker spelen op je Vita.
    Denk aan Off Screen Play van dat mormelige apparaat genaamd Wii U.

    Heerlijk toch? Voetbal kijken én Watch Dogs spelen tegelijk? Paradijs.

    [​IMG]

    Je kunt dat ook doen met tablets en smartphones, maar dat is een uitermate minderwaardige ervaring. Waar zijn de knoppen op die apparaten? Pfft!

    [​IMG]

    Er zijn altijd mensen die willen weten wat er in die mooie doos verborgen zit. Wat voedt alle games?
    Gelukkig doet Sony (itt andere niet nader te noemen bedrijven) er niet moeilijk over. Hier heb je de spec sheets. Enjoy. Want ik snap er zelf niks van.

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Geen XMB meer! Het OS lijkt nu eigenlijk meer op het Xbox Dashboard, of Windows 8 door het gebruik van vele vierkanten met live updatende tiles.

    Het doel is geweest om alles zo snel, simpel en toegankelijk mogelijk te maken. Dit is eruit komen rollen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Share

    Een van de grootste innovaties wat de PS4 introduceert is de Share knop. En die knop werkt ook nog eens!

    Waarom zit die knop er? Toch zeker niet alleen om mooi te wezen? Nee hoor, bij de PS4 staat sharen centraal. Dit zijn de dingen die je via de Share knop kunt doen:

    Filmpjes uploaden Ja, de PS4 neemt constant gameplay op. Nooit meer hoef je te zeggen 'oh shit, had je maar gezien hoe ik n00bs aan het pwnzeren was'. Gewoon op die Share knop drukken en delen met je vrinden!

    Screenshots maken Spreekt voor zich. Hetzelfde als hierboven, maar dan stilstaande beelden ipv bewegende plaatjes. Druk op de Share knop en je kunt een moment opname van de game delen. Laat je artistieke kant zien!

    Streamen Sony werkt samen om Ustream en Gaikai om het mogelijk te maken te streamen. Geen capture card of andere dure hardware meer nodig, je kunt voor niks gratis streamen en dan de link delen met wie je maar wilt.

    BESPIONEER IEDEREEN Je kunt ten allen tijden een live feed bekijken via de PS4 van wat je vrienden op dat moment zijn het spelen. Je kunt ook comments posten, chatten etc. Denk aan uStream/Twitch maar dan geïntegreerd op je PS4.

    Ik-ben-een-watje-en-heb-help-nodig-mode Zit je vast? Roep een vrind wat online is om hulp. Via Gaikai (cloud technologie) kan hij je game overnemen en je door een lastig stuk helpen. Geen guides, geen youtube, gewoon iemand anders het werk laten doen.

    Kijk hier maar eens voor een wat nettere uitleg:



    [​IMG]

    Wat is een gamesconsole zonder games?
    Helemaal niks.



    Dus zoals je waarschijnlijk al verwachtte hebben ze wat games laten zien. En tech demo's, maar dat zijn geen games dus die negeer ik nu even.

    *tromgeroffel*

    MEDIA MOLECULE PROJECT


    WATCH_DOGS


    DRIVECLUB


    DEEP DOWN (working title)


    THE WITNESS


    KILLZONE SHADOWFALL


    KNACK


    INFAMOUS: SECOND SON


    DESTINY


    [​IMG]

    Je zou het bijna vergeten met al die nieuwe, shiny, games. Maar er was een tijd voor de PS4.
    Jaja, dat wordt niet voor niks naar BC afgekort. Alles voor de PS4 is echt zo oud of ouder als meneer C.

    Euhm, Backwards Compatibility dus. Daar is altijd veel over te doen. Hoe gaan ze het deze keer aanpakken?
    Nou.
    Gaikai.
    Wolken.

    Yup, Je kunt je oude games gaan streamen vanuit de cloud. In het begin nog niet alles, maar dat is uiteindelijk wel het doel. PSX, PS2 én PS3 games.



    Er is een apart Store topic, maar als je dit filmpje bekijkt hoor je gelijk wat interessants daarover. Wat dan?
    De nieuwe vorm van 'demo's'. Zie je iets wat je leuk lijkt? Speel maar. Direct. Zonder iets te downloaden. Wederom via de cloud.

    Serieus, hoe gemakkelijk wil je het krijgen? Nog even en je hoeft zelf geen games meer te spelen.

    Oh, wacht. Je kan inderdaad mensen je game over laten nemen, lol 8)

    All Hail Gaikai!

    [​IMG]

    LINKS LINKS LINKS NAAR LEUKE TOPICS DIE NUTTIG ZIJN TRALALALALA

    Vorige delen:

    Overige, Algemene topics

    Games







    Ik vertel niet uitvoerig alle details, maar dat hoeft imo ook niet voor een dergelijk topic. Dit is alleen de bedoeling om een basic overview te krijgen van het apparaat. Als ik nog langer doorga kan ik zelf hele presentaties gaan houden over de PS4 en moet Sony me gaan betalen.
    Mijn huiswerk was altijd nog korter dan dit. :+

    NEXT GEN EN JUSTIN BIEBER HERE WE COME!
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2013
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik ga weer terug naar het andere topic, vind dit handmatig scrollen maar niks
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    NEE LUIE DONDERS. SCROLLEN IS HET MINSTE WAT JE KUNT DOEN OM MIJN HARDE WERK TE WAARDEREN!

    Crap, de laatste dagen heb ik last van mijn vinger wat de hele tijd naar de Shift knop schiet. Het is de next-gen hype. :+
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Handmatig scrollen, pfff, next-gen shit alles.

    [​IMG]
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Wie is dat meisje?
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Arma 3? Zitten die devs niet nog steeds in de Griekse gevangenis? :+
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nope, maar moeten binnenkort wel weer terug
     
  9. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Altijd ook leuk trouwens wanneer devs zeggen "we can finally do what we always dreamt of, without any limits!" bij elke nieuwe generatie. :p
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Emma Watson denk ik. Ik moet eerlijk zeggen, ik vond langer haar beter staan
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Hanna Montana

    Mwah, boeiend? Heb tot op heden alleen Journey gekocht en wat savegames. Voor mensen met veel gekochte shit is het misschien vervelend, maar is altijd zo geweest.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb me nog nooooit druk gemaakt om BC. Misschien 2 keer gebruik van gemaakt. Maar als ik naar een nieuwe conole ga zeg ik meestal ook gelijk vaarwel aan de oude.
    Om dan weer precies dezelfde games uit te brengen als daarvoor. :+

    Don't get me wrong, gisteren zag er heel goed uit, maar alleen dat project van MM was echt uniek en had niet eerder gedaan kunnen worden.

    Domme PR gezever altijd. :p
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Molyneux was daar ook zo'n goed voorbeeld van en uiteindelijk was het toch altijd net niet zoals hij het vertelde. :+
     
  14. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Idd, zelfde gaat straks gebeuren met Kinect 2 :p

    Die kreeg dat idd bij elke game voor elkaar 8)
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Vind ik een beetje kut,..

    ik heb naast de crap die ik op PS+ heb gekregen ook qua gekochte PSN games volgens mij alleen Journey gekocht

    Maar als dit ook geld voor de nextbox,....

    Daar heb ik voor een vermogen aan XBLA games en DLC op gekocht

    als ik dat allemaal weg kan flikkeren ga ik de volgende keer wel serieus nadenken voor ik weer s een season pass of xbla game koop
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zou er eigenlijk een 'beperking' op dat sharen van je filmpjes zitten, ik bedoel kijk naar Forza of Dirt 3 daar kon je volgens mij maar een aantal seconden van de game opnemen (zonder duur capture-apparaat te hebben). Vond het daardoor ook niet echt een leuke optie, veel te beperkt.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    als het p2p streamen is zou dat niet hoeven toch

    is tenslotten alleen je eigen bandbreedte die je dan verbruikt

    moet Dulle alleen wel een dikke glasvezel lijn aan laten leggen als heel XBW met hem mee moet kijken :+

    edit:// voor dat uploaden van filmpjes e.d naar social media is vast wel een limiet

    maar dat geeft toch ook niet?
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaat gewoon zoals Onlive zijn. Daar kan je ook al gewoon meekijken.
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Je moet volgens mij ook wel een flinke glasvezel verbinding hebben voor al dat streamen, sharen, uploaden en meekijken :9
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nee geeft ook niet maar vond die 30 sec wel erg weinig, sowieso vind ik het een leuke optie. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina