Ik dacht dat het wel handig was om een algemene en herkenbare thread over Ghost Recon te openen, waarin alle vragen, kritiek, opmerkingen en vergelijkingen met andere games terecht kunnen. Ik zal in de volgende post alvast mijn bevindingen uit de release-thread halen. - Locke
Mijn bevindingen na een aantal uurtjes te hebben gespeeld: Dit spel is hemels in co-op. Iedere speler bestuurt een squad en door goede samenwerking en planning kunnen prachtige crossfires en flankbewegingen worden gemaakt. Nu al een van de beste multiplayer ervaringen (wellicht gelijk met co-op Halo) die ik heb gehad. Maar goed, de bevindingen: - Tempo. Dit is een rustig spel met af en toe heftige momenten. Pak er een biertje bij en ga een lekker je missie plannen. Stap voor stap. Hardlopers zijn doodlopers in Ghost Recon. - Muziek. Nou ja, er is niet echt muziek in-game, maar wel goede geluidseffecten. Vooral de wind door de bomen (het is al weer 5 december, ja) en het geluid van ontploffingen zijn erg mooi. - Graphics. Niet het mooiste dat Xbox te bieden heeft, maar de goede keuze van kleuren en mooie skins, samen met bewegende bomen, etc. zorgen wel voor een dusdanige immersion dat de iets mindere textures, etc. niet echt hinderlijk opvallen. Ik zit steevast door mijn scope te turen of dat bewegende stipje nou een zwaaiende boom/tak of tegenstander is: niet alles wat beweegt moet/kan ook dood. Is weer wat anders. - Controls. Makkelijk te hanteren als je ze doorhebt. Veel mogelijkheden voor beweging (om hoekje kijken, crouch, liggen) die ook invloed hebben op je accuresse bij het schieten. - Algemene presentatie. Sfeervolle intromuziek en begrijpelijke menu's. Allemaal keurig verzorgd in strakke stijl. - Multiplayer. Veel verschillende speeltypen. Sommige moet je unlocken, wat wel vervelend is. Zeer jammer dat er geen splitscreen bij systemlink bijzit. Je zult dus heel veel Xboxen en tv's bij elkaar moeten slepen om een redelijke LAN-party te kunnen houden. Grootste minpunt in mijn ogen. - Singleplayer. Leuke campaign met verschillende missies in verschillende omgevingen. Ben nog niet zo ver. - Gameplay. Erg goed. AI is uitstekend (ook de eigen mannetjes; ze hebben mijn hachje al vaak gered) en op de hogere moeilijkheidsgraden een echte uitdaging. Tegenstanders maken flankbewegingen, dekken hun kameraden, gaan crouchen of liggen en lopen patrouilles. Veel verschillende soorten wapens om te gebruiken en realistische fysics (een raket heeft bijvoorbeeld een steekvlam naar achteren waar je dus geen maatje moet hebben staan anders zijn zijn snorharen wel verbrand). Eindelijk (samen met Splinter Cell) ook eens een sple waar je niet een aanval van een raket kunt overleven en vrolijk door kunt springen. Een schot kan dodelijk zijn of ten minste invloed op je bewegingssnelheid uitoefenen. Ik kan wel door blijven typen, maar dat houdt me ook maar van spelen af. Jullie moeten dit trouwens ook niet lezen, maar snel naar de winkel rennen om hem zelf te halen. Aanrader! - Locke
ik heb btw nog cool nieuws over de verkopen over splinter cell. Hiet is de link: http://www.teamxbox.com/news.php?id=3895:D Er staat bij dat het nu al 550.000 keer is verkocht!!!!!!!!
shit link doet het niet probeer nog een keer: http://www.teamxbox.com/news.php?id=3895 http://www.teamxbox.com/news.php?id=3895
Deathmatch heb ik nog niet gespeeld, maar ziet er natuurlijk hetzelfde uit al andere gametypes. Over systemlink is grote onduidelijkheid. Hier zal je via een HUB de xboxen aan moeten sluiten, maar of 16 mogelijk is? De manual lijkt dat te beweren, maar ik ken niet genoeg mensen met een xbox om dat uit te proberen (plus is dat een enorme volksverhuizing). - Locke
Er zijn niet echt veel gadgets (behalve nightvision). Er zijn er veel wapens. Ik ga ze niet allemaal opnoemen, maar ze vallen onder de volgende soorten: - sniperguns (minstens 4 typen) - assault met granaatwerper (minstens 2 typen) - Support guns (zwaar kaliber machinegeweren) - pistolen (met en zonder geluidsdempers) - assaultrifles (met en zonder geluidsdempers) - claymores (soort op afstand ontsteekbare mijnen) - rocketlauncher - frag grenades - C4 explosieven - Locke
Commentaar betreft de Graphics waar Locke het over had: De graphics zijn niet veel mooier, maar zeker niet slechter als op de PC/MAC. Het is volgens mij gewoon een port van PC naar Xbox zonder dat er speciefieke "eyecandy" is toegevoegd oftwel men heeft niet gebruikt gemaakt van de visuele kracht van de Xbox. Nietemin, erg lekker spelen. Wanneer is volgende sessie, Locke
Hee, thanx voor je impressie. Ik wilde alleen ff weten: Is het spel goed genoeg om te kopen voor singleplay alleen? Is het spel vergelijkbaar met DeltaForce? Is er een shotgun te krijgen?
Period: Het spel is genoeg om alleen voor singleplayer te kopen. Naast de campaign kan je alle maps in een quick mission doorlopen op verschillende moeilijkheidsgraden en in verschillende speltypen (naast mission ook firefight en recon). Maar er is toch wel iemand te vinden om een keertje co-op mee te spelen? Het spel lijkt zeker op DelatForce. Het is wel een tijdje geleden dat ik dat heb gespeeld, maar als ik me goed herinner was dat ook een tactical squad-based FPS. Maar dan beter! Op de pc is Ghost Recon bij bijvoorbeeld IGN.com spel van het jaar geweest. Er is geen shotgun voor zover ik weet. Is ook niet praktisch in gevechten over deze afstanden. - Locke
Het spel lijkt zeker op DF idd. En voor SP alleen zal ik de game zeker kopen, want wie general wilt worden (ik bijvoorbeeld) moet allemaal speciale objectives completen bijv: "complete mission 03 on veteran in recon mode with only a sniper". Ik speel de game op veteran en zit in level 5 btw.
Delta Force is iets anders. Ik speel trouwens heel veel DF online Land Warrior en Task Force Dagger. Maar bij de single player van DF ontbreekt de AI die er bij GR wel is. Als jij een visual hebt op een gast dan heeft hij dat meestal ook op jou in GR. Bij DF is het nog steeds een beetje dom om je heen raggen met niet echt veel tactiek wat iets is wat je in GR heel veel nodig hebt het is niet dat je zo ff een level door rent terwijl je ook nog eens met 6 man bent en bij DF in je eentje. Hij is juist zo goed door de single player. MP speel ik op de PC eigenlijk niet alleen maar DF daar vink de MP veel beter van.
Gr Squad bediening He Locke, In de PC versie van GR kan je de soldaten ergens neerzetten, bv ter verdediging, en dan zelf met bv je sniper verder kruipen. Bij de Xbox versie heb ik telkens twee man aan mijn reet hangen. Nou is dat handig indien ik aangevallen wordt, maar het is absoluut kut als ik met bv mijn sniper achter een rots zit, denkend dat ik niet gezien wordt en support en rifleman gewoon naast de rots zitten waiting to get their heads blown off! Vind ik wel behoorlijk K! Verder heb ik er veel plezier van, hoor mensen.
Ik speel in Co-OP samen met een vriend maar dan hebben we beide maar 1 speler. Moet je eens proberen dan is het op recruit al een hele opgave om een level te halen met zn 2en en zorgen dat ook beide spelers blijven leven. Maar het spel lijkt niet op Delta Force en verschilt in een hele hoop aspecten. De enigste overeenkomst = dat het een FPS is en dat de personen meestal in 1 schot dood zijn, maar voor de rest is er een wererld van verschil.
to Gforce Gforce, Ik heb nog nooit Delta Force gespeeld dus ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb GR ook in co-op gespeeld, in recruit-stand, en het is nog knap lastig. Feit is wel dat je meter voor meter moet gaan ipv grote stappen snel thuis (en erg dood). Maar wat bedoel je met dat je maar 1 speler hebt? Je kan toch gewoon switchen binnen je squad tussen de mannetjes.