1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemene Oblivion helpthread [Deel 1]

Discussie in 'Algemeen' gestart door C H i L, 22 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb het al gevonden. Niet op het compas. Op de kaart zitten kijken en zag dat ze een huis had :9
     
  2. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Die is nergens, je hoort het vanzelf wel op een willekeurig moment. Ik geloof dat je gewoon veel moet stelen en af en toe in de bak moet belanden.

    Offtopic: Al 130 gamerpoints ^^
     
  3. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Hoe geef je Jauffre het amulet ?

    iemand ?
     
  4. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Automatisch. Met hem praten en dan op iets van amulet drukken. (Staat gewoon tussen gespreks onderwerpen). Eerst over de keizer praten etc.
     
  5. Tha Ladykillah

    Tha Ladykillah Tha Nudies!

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een vraag:

    Ik ben net die grot uit gekomen... en ik loop niet de richting op waar je heen moet maar recht door (als je uit die grot komt zie je recht voor je neus een stijger aan een meer) die liep ik over en sprong het water in.. na aan de overkant te zijn aangekomen liep ik naar die ruins die daar staan.. en daar stonden 2 normale mensen... en die begonnen mij gelijk aan te vallen :confused:... Ik heb sterrenbeeld Mage en dat andere Warrior gekozen... mijn persoonlijkheid is goed... vandaar de vraag waarom ze me aanvielen.. snapte er geen reet van..
     
  6. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Gegroet,

    Ik krijg hem dan ook binnen, weer een hele tijd geleden dat ik een game voor de originele prijs koop, meestal wacht ik liever. Maar met deze mooie CE kon ik het niet laten. Was nog 'een beetje aan het kijken' voor een premium package, dus daar gaat nu ook de haast achter :p (heb dus nog geen 360, maar voorlopig is mn CE ook nog niet binnen.)

    Maar goed, ik had dus op http://www.oblivionmods.info/ al een char in elkaar gegooid, ik vroeg me af wat jullie er van vinden:

    Wat ik er mee wil:

    Mn class is zoals je straks zult lezen: Spellsword. Lijkt me vrij duidelijk, ik wil dus rond gaan lopen met een one-handed wapen om mn andere hand vrij te houden voor aanvallende magie. Hierbij heb ik geprobeerd mn magie zoveel mogelijk potentie te geven om op langere afstanden al veel damage te kunnen doen om het vervolgens one on one van dichtbij af te maken. Uiteindelijk wil ik dus ook heavy armor gaan dragen (Deadric _O_ in Morrowind ownde die al) hierdoor zal ik dus ook hand to hand sterk worden.

    Zo heb ik het nu:

    General Information:
    Max Level: 50
    Encumbrance: 225

    Health: 100
    Magicka: 80
    Fatigue: 180

    Name: Rego
    Class: Spellsword FTW
    Gender: Male
    Race: Dunmer
    Birthsign: The Lady
    Specialization: Magic
    Attributes: Willpower, Strength
    Major Skills: Conjuration, Destruction, Restoration, Mercantile,
    Acrobatics, Blade, Heavy Armor

    Abilities:
    Summon Ghost (daily: for 1 min.)
    Resist Fire (constant: 75 pt. Self)

    Attribute/Skill Stats:

    Intelligence: 40 Willpower: 45 Personality: 30 Agility: 40
    Alchemy: 10
    Mysticism: 15
    Conjuration: 30

    Destruction: 40
    Alteration: 10
    Restoration: 30

    Illusion: 10
    Mercantile: 25
    Speechcraft: 5

    Security: 5
    Sneak: 5
    Marksman: 10

    Speed: 50 Strength: 45 Endurance: 50 Luck: 50

    Athletics: 10
    Acrobatics: 25
    Light Armor: 10

    Blunt: 10
    Blade: 35
    Hand to Hand: 5

    Block: 5
    Armorer: 5
    Heavy Armor: 25

    Over mn birthsign ben ik nog niet helemaal zeker, dus als iemand een onderbouwde tip heeft, graag. De meeste major skills lijken me duidelijk, toch nog wat uitleg:

    Acrobatics: Als je dan bijna een level omhoog gaat kan je nog wat rondspringen om een lvl te gainen. Ook kan je zo makkelijk je speed trainen door rond te springen tijdens exploren.
    Destruction/Restoration/Blade/Heavy Armor: Gewoon standaard battle skills voor mn char.
    Merchantile: Het lijkt me wel cool om later een shop te beginnen, dus zo kan ik deze wat sneller trainen. Ook begin je dan wat hoger. Later kan ik dan ook naar een trainer gaan zodat ik mn Personality kan trainen. (Hier ben ik nog niet zo van overtuigd)
    Conjuration: Summonen vond ik altijd erg handig, ook aangezien ik met mn magicka een sterke ranged aanval heb. Dus je summon laten tanken en er achter vandaan schieten, lijkt mij goed werken.

    Ook heb ik geprobeerd om in elke stat een major skill te hebben, ik weet niet of dat juist handig is of juist niet. (Aangezien je pas bij 4x geloofk een bonus krijgt bij lvl up.)

    Dit was het dus zo'n beetje, graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  7. Rego

    Rego Reg0wnage!!

    Berichten:
    424
    Leuk Bevonden:
    0
    Wees niet bevreesd. Je kan het nou eenmaal niet altijd met iedereen vinden. Het zullen misschien vluchtelingen zijn die bang waren om gepakt te worden. Zo nu en dan heb je gewoon hostile mannetjes, dit was in Morrowind ook al zo. Als jij er van overtuigd bent dat je ze niets gedaan hebt dan kan je er ook niets aan doen. Dus afmaken en looten die handel.
     
  8. Tha Ladykillah

    Tha Ladykillah Tha Nudies!

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    hahaha... oke... ja ik vond het al zo vreemd allemaal maar dat zal het zijn:D...
    Nou dan zullen ze sterven aan een hele gruwelijke dood }:] (bedankt voor je reactie).
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vraag: kan ik alleen gestolen goederen verkopen bij de thief's guild (volgens mij wel) en moet ik daar dan ook perse aangesloten zijn?

    Conjuration is dus een kracht voor het summonen: wat voor creatures kan je allemaal oproepen?
     
  10. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen te verkopen bij de thiefs guild dacht ik, ze komen anders niet in het lijstje te staan waaruit je kan kiezen wat je wilt verkopen.

    Ik heb eindelijk de Mage guild gevonden, nogal makkelijk als je weet dat ie iig niet in Imperial city zit.
    De Thief's guild nodigt je uit als je iets gejat hebt en dan moet je naar Imperial City Waterfront komen. De Fightersguild kan je op drie plekken joinen, maar die is niet zo moeilijk te vinden.
    En de Dark Brotherhood die komt je opzoeken als je slaapt nadat je iemand gewoon hebt vermoord (en dus niet uit verdediging).

    Wat vinden jullie eigenlijk van die bergen bij Bruma (ofzoiets heet die stad), ik vind ze er echt niet uitzien....
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2006
  11. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb die Ranger gemaakt die ikzelf had gecustomised. Hij speelt heel fijn. Ik heb eigenlijk nog niks aan de main missies gedaan. Beetje trainen beetje ondekken. Waar kan ik in de Imperial City die archery range vinden? Of waar ik mijn marksman kan trainen? Trouwens Arena is echt vet! :)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik wil alles zo donker en macaber mogelijk, dus dark en thieves bijvoorbeeld. Dan kan ik toch alsnog de main quest uitspelen? Tnx voor de uitleg, maar moet je de thievesguild nou perse joinen om te verkopen?

    en welke monsters oid kan je nou summonen?
     
  13. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    De mainquest kan je altijd wel uitspelen. Ik denk dat je wel moet joinen om te kunnen verkopen, ik heb geen idee waar anders the thiefs guild zit. Die word in tegenstelling tot morrowind verborgen gehouden (de locatie). Maar ik zou het niet precies weten, ik heb nog niet zoveel gestolen.
    Je kan heel veel monsters summonen, volgens mij alles wat je ook in het spel tegen kan komen. Ik heb alleen nog maar de Scamp gezien (iemand in de Mage guild liep een beetje zijn tijd te besteden door dat beest te summonen).
     
  14. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Oei, best overweldigend dit spel. Wist van te voren niet eens wat voor soort karakter (ras) ik wilde spelen. Ben voor een Redguard gegaan. Daarna als sign The Warrior gekozen. En een beetje een stoer uiterlijk gemaakt natuurlijk.

    Maar eigenlijk vraag ik me af welk soort ras en type speler uiteindelijk het 'leukst' of meest interessant lijken te zijn (gebaseerd op de voorgaande delen ook?). Ik ben nieuw met de serie, dus slacht me niet af om domme opmerkingen a.u.b. :)

    /edit: ik ben voor zo'n warrior type gegaan omdat ik natuurlijk een held wil zijn. Groot, sterk, stoer, wilskrachtig en lethal met het zwaard :cool: En lijkt me dat je als krijger ook zowel de goede als slechte kant op kunt. Maar nu lees ik verhalen over mensen die een thief worden en dat klinkt ontzettend spannend. De keuze's zijn zo lastig!
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Op basis van andere rpg's die ik gespeeld heb vind ik characters waarbij ik toffe magie kan gebruiken altijd het leukst. Helemaal als dat grafisch mooi uitgewerkt is (al duurde de summons bij ff8 wel even iets te lang), daarnaast hou ik van duister, simpelweg omdat ik het leuk vind om dingen te doen die eigenlijk niet mogen :9
     
  16. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Jah, eerlijk gezegd lijkt het me ook wel eens tof om een uiterst donkere persoonlijkheid te spelen voor de verandering. Zo'n thief spreekt me ook wel aan. Maar welke combi's voor ras en birthsign zijn dan handig? Is daar een overzichtje voor?

    Of gewoon een savegame houden van net voor het vastzetten van al deze eigenschappen en maar gaan proberen?
     
  17. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Belangrijk voor Thief is dat je security en sneak hebt anders kom je nergens binnen. En voor de rest kan je het naar eigen wens invullen. Verder heb je een paar signs die je kan gebruiken, The Thief kan handig zijn, maar in Morrowind vond ik zeker in het begin Tower ook wel handig dan kan je met een spreuk sloten openen. En als je een beetje met het spel bezig bent (zal je ff moeten opzoeken in het boekje welke skill eronder valt) dan kan je een spreuk leren die Chameleon heet (is anders dan Invisibility) hiermee kunnen mensen je niet zien en kan je dus makkelijk langs ze sneaken en spullen ongemerkt jatten (VEEEEL gebruikt in Morrowind _O_ )
     
  18. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    hey ik heb met Character Creation dus een character gemaakt ik wil heb gaan gebruiken om te stelen }:]. En als wapen wil ik dus voornamelijk een boog gaan gebruiken.
    mijn vraag is nu; kan ik met deze stats en geen major magic skills toch nog beetje leuke magic gebruiken of moet je ze dan als major kiezen om ze te kunnen gebruiken?

    Max Level: 50.5
    Encumbrance: 150

    Health: 100
    Magicka: 80
    Fatigue: 175

    Name:Kane Valor
    Class:Heroic Ex-con
    Gender:Male
    Race:Wood Elf (Bosmer)
    Birthsign:The Lady
    Specialization:Magic
    Attributes:Agility, Speed
    Major Skills:Mercantile, Speechcraft, Security, Sneak,
    Marksman, Acrobatics, Light Armor

    Abilities:
    - Command Creature (daily: 20 pt. Touch for 1 min.)
    - Resist Disease (constant: 75 pt. Self)

    Intelligence: 40
    Alchemy:20
    Mysticism:10
    Conjuration:10

    Willpower: 40
    Destruction:10
    Alteration:15
    Restoration: 10

    Personality: 30
    Illusion:10
    Mercantile:25
    Speechcraft: 25

    Agility: 55
    Security:25
    Sneak:25
    Marksman: 55

    Speed: 55
    Athletics:5
    Acrobatics:30
    Light Armor:30

    Strength: 30
    Blunt:5
    Blade:5
    Hand to Hand:5

    Endurance: 50
    Block:5
    Armorer:5
    Heavy Armor:5

    Luck:50

    en heeft iemand nog slimme aanpassingen in gedachten?
     
  19. Qontroller

    Qontroller Q-dance fan

    Berichten:
    310
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem ipv light armor de blade skill, dan is het veel makkelijker om nog aan te vallen als je in een kamer word ontdekt (met een boog werkt dat niet echt). Dit kan dan ook in je voordeel werken als je later besluit om bij de Dark Brotherhood te gaan.
     
  20. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    zier nu pas dit topic maar het is echt super goed gedaan.

    nice gast.

    vragen komen nog wel:p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina