als je een rgb splitter zoekt dit is de goede

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tasoeli, 17 nov 2003.

1. tasoeli

tasoeli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na lang zoeken heb ik eindelijk een goede rgb splitter gevonden die ook nog niet eens te gek duur is.
    Hij is te koop bij conrad en heeft het bestelnummer 350708-02 €25,95 ( 3x scart ) RGB-omschakelaar.
    Hij heeft dus 3 rgb scartaansluitingen en er zit een rgb swich op en dan zie pas je goed het verschil tussen rgb en gewoon beeld.
    Je zet de scart aan door een knopje in te drukken 1,2 of drie.
    Echt heel simpel.
    Let wel op dat je ook een rgb scartkabel vanaf het kastje naar je tv anders werkt het nog niet.

2. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen die liever gewoon in de winkel zo'n ding kopen. Bij de Mediamarkt (iig vestiging in Hoog Caterijne - Utrecht) verkopen ze 'm ook.

3. gerjan

gerjan Guest

en nog goedkoper ook waarschijnlijk, je hebt ook een advanced scart kabel nodig he, om rgb te krijgen.

zo ziet ie er uit:

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2003
  4. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Apparaatje dat ze bij de Mediamarkt verkopen ziet er ietsje anders uit. De SCART aansluitingen zitten niet bovenop, maar achterop het kastje. Voor de rest vrijwel hetzelfde. Ook zo'n nep silver/plastic look :cool:

Prijs was volgens mij iets van 30 eurotjes, maar pin me er niet op vast :)

5. tasoeli

tasoeli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    splitter

Ik heb die bij de mediamarkt ook zien liggen.
    Maar daar wisten ze niet of alle aansluitingen rgb waren.
    En nu heb ik zeker te weten drie rgb aansluitingen.
    De prijs maaakt in ieder geval niet veel uit hij koste 29,95 euro.
    En met opsturen bij conrad was ik 34 euro kwijt.
    Je moet inderdaad ook een advanced scartkabel hebben.

6. 34^y_R75

34^y_R75 Since the 70's

Leuk Bevonden:
    0
    Re: splitter

Heb je de splitter al uitgeprobeerd?

Vorige week nog, had ik een mailtje naar Conrad met de vraag of ze een RGB splitter verkochten en ze antwoorden met een uitgebreide mail waar het uiteindelijk op neer kwam dat ze geen RGB splitters verkochten :confused:

7. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: splitter

Apparaatje bij de Mediamarkt ondersteund ook RGB op alle aansluitingen. Mijn neef heeft 't apparaatje daar namelijk gekocht en er zit zo'n knoppie op waarmee je RGB aan of uit kunt zetten. Op die manier kun je ook perfect zien wat het verschil is.... en dat is dus niet gering! :)

8. tasoeli

tasoeli Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: splitter

Ja ik heb hem al uitgeprobeerd en het werkt goed.
    De dreamcast xbox en mijn cube hebben allemaal rgb.
    Let wel op dat je ook een advanced scartkabel moet hebben en ee rgb scartkabel van het kastje naar je tv.
    Anders zie je geen verschil

9. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die van de mediamarkt is eigenlijk beter, daar hoeft je geen scart-kabel (voor de leken :D, nee niet de advanced scart van je XBox, maar de scart van je splitter naar de tv) meer te kopen, die zit er al aan vast. Hij is trouwens van Vivanco.

Laatst bewerkt: 24 nov 2003
  10. Kurupt

Kurupt G-Unit

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar ik ben een beetje een leek op dit gebied :D. Ik heb een advanced scart kabel voor mn xbox gekocht omdat je daarmee een beter beeld krijgt. Nu is het dus mogenlijk om met dit apparaat een nog beter beeld te krijgen???:confused:

11. KiLLerKnight

KiLLerKnight Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, leek }:]. Dit dingetje is bedoeld om verschillende scartkabels (dus bv, je XBox, Gc, en Ps2) tegelijk op 1 scartingang achter je tv aan te sluiten. Je beeld wordt er niet beter op, maar je hoeft niet elke keer je scart te wisselen als je een andere console wilt spelen.

Laatst bewerkt: 26 nov 2003
  12. TheWalrus

TheWalrus Guest

ikheb al twee van die dingen achter mijn TV liggen, nu heb ik er nog eentje nodig omdat ik graag een digitale kabelverbinding wil hebben :mad:

Wat me opvalt is dat heel veel van die scartboxen, drie ingangen hebben, waarvan er maar 2 RGB zijn. Hoe zit dat met de genoemde scartboxen?

Is het jullie ook opgevallen dat je voor consoles sowieso een box met schakelaars moet hebben omdat ze anders tegelijk aangaan doordat er stroom door de scartkabels gaat?

Deel Deze Pagina