ik ga me een amd 2400xp,met: monitor 17 inch 120 gb 1024 mb ram 128 mb gf4 5200 nog wat kaart cd brander 52 cd speler en dan alles standaart kast,muis,toetsen bord en speakers is dit een goed systeem voor 750 euro?
Als ik jou was zou'k er nog een dvdspeler is plaatsen ipv die cdspeler, dan heb je echt een BOEM van een Pc! -> 750 euro blijft echt een hoop geld maar ik denk wel dat het de pc waard is (staan er al programma's op gelijk xp en explorer?)
Is ie 2e hands of zelf samengesteld ?? Als ie zelf samengesteld is kan ik je aanraden om de software er niet bij te kopen, maar van iemand lenen of downloaden. scheelt HEEL veel eurie's, alleen XP al.
www.lj-pc.nl de site is ff down maar hij heeft ook msn info@lj-pc.nl hijs vaak online en de software staat er al op die hoef ik niet te betalen.
als je trouwens een dvd speler koopt moet je wel uitkijken, je hebt namelijk ook een merkloze dvd speler en als je vraagt of ze een dvd speler er in doen dan doen ze die er meestal in, maar die laser die leest heel slecht gekopieerde cd's...
Heb je dan ook al rekening gehouden met al die andere grote en kleine kosten die nog niet in uw lijstje staan: - netwerkkaart (als je die moet hebben natuurlijk) - moederbord (kan ook vrij duur zijn) - cooler - ... En het geheugen: Ik weet niet meer hoe het momenteel zit, maar je had 2 types: SDRAM en DDR. En ga je voor 1 x 1024MB of 2 x 512. Dit kan ook nogal verschillen in prijs Daarnaast En een monitor is iets dat je niet vaak gaat upgraden, dus ik zou mij direct een hele goede kopen. Natuurlijk verhoogt dat de prijs, maar vraag u eens af wat je volgend jaar gaat doen ? Een harddisk kan je er altijd bijsteken, dus kies niet voor de maximum opslagcapaciteit. Kun je binnen 2 jaar een nieuwe processor op dat moederbord steken, of ga je dan ook een nieuw moederbord moeten kopen ?, .... (Ik ga mij binnenkort ook een nieuwe pc kopen en ik word gewoon zot van al die zaken )
Ik wil niet spammen ofzo...maar een (vind ik) écht goedkope site is deze: www.gigabytecomputers.nl Is van 2 vrienden van me, ik vind ze zelf best goedkoop, maar voor de rest is het daar ook wel mee gezegd dacht ik. Maar je kan er een kijkje nemen!
best goeie deal..............mja ik ga nie snel voor amd, omdat bijv, als je een cd aant brande bent kan je nix anders doen op die pc, of alsie met iets anders druk bezig is kun je niet echt meer met de pc werke. mja da vintik het nadeel maar als je da nix uitmaakt
@darkdesign: Dat heeft toch nik met AMP of Pentium te maken, dat gaat dan toch om je werkgeheugen (mb-ram), althans dat werd mij verteld toen ik 1,5 jaargeleden wat mb ram bij de pc pleurde, dat je dan meer dingen telijk kon doen.
@ Enygm Het moederbord/cooler zit er natuurlijk al in. Wat denk je het mobo/cooler er in een tasje bij krijgt?!? Dat is gewoon standaard. En ik denk dat je met deze pc echt wel een hele tijd vooruit kunt. @darkdesign Ik heb het gevoel dat jij niet helemaal weet waar je over praat..no offense btw. Alsof je met een Amd cpu maar 1 ding tegelijk kan doen. Effe over dat branden dat heeft eerder met bijv. de buffer van je brander ed. te maken. Ik ben juist wel een Amd fan omdat je voor een lagere prijs practisch een even snelle cpu hebt als met intell ,soms zelfs sneller duz... Naja op zich is het natuurlijk een mooi systeempje. Alleen dat geheugen is een beetje overkill, want in de theorie heb je niet zoveel winst na 512mb, tenzij je video's en dergelijke gaat bewerken. Maar voor dat geld heb je gewoon een goed systeem.