Amerikaanse student kraakt xboxbeveiliging (nie negatief of illegaal, bron zdnet)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CyberMonkey, 4 jun 2002.

1. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.zdnet.be/news.cfm?id=18127

Code zit verborgen in nVidia-chip
    Een postgraduaat student aan de Amerikaanse universiteit MIT claimt de eerste grote doorbraak bij het verschalken van de Xbox-beveiliging. Met wat handig soldeerwerk en een zelfgebouwde printplaat ter waarde van 60 dollar heeft hij de sleutel gevonden tot het besturingssysteem van de console. De droom van vele hackers om eigen applicaties zoals Linux te draaien op de Xbox kan nu misschien realiteit worden.

Andrew Huang, in het dagelijks leven een onderzoeker aan de supercomputerafdeling van MIT, bewandelde bij zijn hackpogingen een iets ander pad dan veel van zijn collega-inbrekers. Af te leiden van de vele sites die handelen over Xbox-hacks, wordt er veelal geprobeerd softwarematig een doorbraak te forceren. Vooral de encryptie die het besturingssysteem van de console beschermt, ligt in het vizier.

Huang ontdekte dat de nVidia-mediachip (MCPX) van de Xbox een geheime bootblock bevat. Daarmee zag hij door een dwaalspoor van Microsoft, dat de console beveiligde tegen dergelijke hackpogingen. De Xbox heeft ook een flashrom, zogezegd de plek waar de gecodeerde bootinstructies een thuis hebben. De code in deze chip is echter vals, stelt Huang, en wordt bij het opstarten overschreven door de instructies die in MCPX verscholen zijn.

Een zelfgebouwd toestel dat de datacommunicatie tussen de mediachip en de rest van de Xbox onderschept, gaf Huang toegang tot de code. Op zijn webpagina beschrijft hij hoe alles in zijn werk ging.

Langs deze weg kreeg de onderzoeker de binaries, de code van het achterliggende besturingssysteem, in handen. Die bestanden zijn echter niet terug te vinden of te downloaden op zijn website. Daarvoor is de tegenstand van Microsoft te groot. Want hoewel het bedrijf - waar Huang regelmatig contact mee heeft - niet echt tegen zijn project is, wil het niet dat de gecopyrighte code online verschijnt. 12 uur nadat Huang zijn doorbraak rapporteerde, kreeg hij een telefoon van het softwarebedrijf om daar de nadruk op te leggen. Het gesprek is hier te beluisteren (in MP3-formaat).

Dankzij de informatie in de binaries heeft Huang inzicht gekregen in de gebruikte encryptie en de bijhorende sleutels. Volgens hem is het mogelijk om bijvoorbeeld Linux te draaien op de console - al is er nog werk aan de winkel.

Tijdens zijn hackpogingen ontdekte de onderzoeker en passant dat het unieke serienummer van de console mogelijk leesbaar zal zijn via de Live-breedbanddienst. Dat zou betekenen dat elke Xbox in principe online identificeerbaar is, wat beschouwd kan worden als een schending van de privacy.

Best wel een interessant artikel.
    Willen de mods dit deleten, mij goed. Maar naar mijn mening is het wel eens interessant om te weten wat microsoft allemaal uitgestoken heeft om dat te beveiligen.

Doe ermee wat je wilt :)

Laatst bewerkt: 4 jun 2002
  2. AlphaZeL

AlphaZeL Obey your Master...

Leuk Bevonden:
    1
    Die kerel is een MIT student..bwahha ik zie een doorsnee leerling dit nog niet doen..is wel een interessant bericht...

3. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Maar mocht dit omslaan tot een discussie over modchips etc etc, die oneindige discussie.

Dan gaat hij wel dicht. :)

4. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow man!!
    Knap van die gozer!!!
    Ik doe het hem niet na....
    Is idd wel een interessant stukkie!!!

Ben benieuwd of MS nog wat aan die beveiliging gaat doen van het serienummer!!! :)

Edit:
    Check die website van die gozer...
    Ik snap er de ballen niet van...
    Hier klikken
    Hij legt het stukkie voor stukkie uit!!
    Edit:

Laatst bewerkt: 4 jun 2002
  5. lazze

lazze Guest

Waarom willlen die hackers linux draaien op de x-box?

6. CyberMonkey

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm kvind dat van dat serienummer toch wel nogal zeverachtig... Wat kan ms nu eigenlijk doen met dat nummer? Al je gegevens heb je zelf gegeven! Of zit er meer achter?

7. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    zodat microsoft je xbox voor internet kan bannen ofzo. Ik vind dat gezeik van schending van privacy wat boeid dat nou joh als ze weten waar je woond en dat ze een xbox hebt, ach wat erg

8. CyberMonkey

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zal nu voor de concurrentie natuurlijk weer een teken zijn om een collectieve aanval op ms in te zetten met weer een hele hoop zever-rechtzaken aan hun been.

9. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Ook wel interresant om te weten dat MS mogelijk je serienummer kan lezen wanneer je gebruik maakt van Xboxlive.
    Als dat zo is dan krijgt dat verhaal nog een staartje!

10. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn altijd mensne die zich dat soort onzin heel erg aantrekken.

Wij hebben zoiets van "Serienummer? ja boeie?" Terwijl zij zoiets hebben van "ONEE! NIET MIJN SERIE NUMMER NEEEEEE STERF!!!"

Tja...

11. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ze mogen alles van mij weten, behalve mijn Serienummer!!!
    BWAHAHA!!! 8)

12. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Waarom Linux op een Xbox?

- Je hebt dan voor €299,- een ERG goedkope webserver
    - Je kunt ERG mooie dingen dan evt. zelf gaan maken

Tja, zelf ben ik er geen voorstander van. Gewoon lekker gamen op dat ding.

[preek]
    Niet hacken of illegale spellen gaan spelen.

Dit zou het einde van de xbox inluiden. Waarom zouden software bedrijven dan nog ontwikkelen?
    Kortom gewoon gamen en software kopen, zodat de programmeurs ook hun centjes verdienen en NOG mooiere dingen gaan maken.
    [/preek]

Greetz
    Frankx

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Dat laatste ook nog in een paniekerig wijven stemmetje

14. RelaXXinG

RelaXXinG 98223 posts

Leuk Bevonden:
    0
  15. CyberPunk

Leuk Bevonden:
    0
    HAHAHA!!!!
    lollig!!! :)

16. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik dit begrijp dan zouden ze dus software kunnen schrijven voor b.v. de ntsc,pal kunnen uitschakkelen door middel van cd of dvd net zoals dvd region x.

Dat lijkt me wel aardig alleen ik haat het dat ze gewoon in dat ding zitten te hacken en slashen.

get a live en ga xbox spelen ipv hem te vern**k*n.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Cool bericht!

18. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier staat niks.

Laatst bewerkt: 5 jun 2002
  19. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik zou het zelf wel errug koel vinden om m'n eigen geschreven programmatjes/spelletjes op duh Xbox te draaien, met alle mogelijkheden die Xbox daarbij biedt...
    Ehm...
    Err0r...
    hint hint?

20. MasterJ

MasterJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die gast is in een klap wereld beroemd :D :cool:

Deel Deze Pagina