AMSTERDAM - Zo vertrekt de roeier Theodore Rezvoy uit Oekraïne: vol zelfvertrouwen en energie. Met als doel: de eerste persoon worden die ooit in z'n eentje de Atlantische oceaan overroeit. Van New York naar Frankrijk. Hij zou over de hachelijke tocht van ruim zesduizend kilometer ongeveer 80 dagen doen. Maar na 8 dagen gaat het al mis. Hij wordt aangehouden door de Amerikaanse marine. Zij doorzoeken zijn schip in het kader van 'The War On Terrorism'. De Rus trekt de aandacht van de Amerikanen als hij over zijn radio om medicijnen vraagt voor een leverkwaal. Aan boord van het Amerikaanse marineschip vinden ze dat verdacht en daarom zetten zij de boot van de roeier letterlijk op z'n kop. "Ze vroegen me of ik explosieven bij me had of wapens. Ze namen mijn vuurpijlen in beslag en ook mijn zakmes. Ze pakten het allemaal af." Uiteindelijk is de Amerikaanse marine er toch van overtuigd dat deze man geen terrorist is. Maar dan is de recordpoging al verziekt. Zijn boot raakte beschadigd toen de Amerikanen probeerden hem op hun schip te hijsen. Toen ze de boot terug in het water zetten, bleek er apparatuur te ontbreken. Zoals een apparaatje dat iedere 90 seconden een signaal afgeeft. Dat is nodig om de roeier op te sporen als hij wordt vermist. Rezvoy wordt vervolgens aan land gezet. Zijn boot ter waarde van 100 duizend dollar, drijft nog ergens op zee. Met dank aan de Amerikaanse marine. Zijn de Amerikanen nu bijna enger aan het worden dan de terroristen of mogen ze dit om zichzelf te beschermen? Gaarne jullie mening
Ik vind dat ze hem schade vergoeding moeten geven en zich moeten verontschuldigen aan de oekrainse regering voor deze ongeloofelijke onnozele actie. Ik ben zelf in Oekraine geboren en ik ben hier niet echt blij mij.
aaaaaaaaah fokking hel, die VS knakkers worden gekker en gekker. Dit is weer zo'n voorbeeld van de FBI en CIA in actie tegen het zogenaamde terrorisme. Het geldbedrag wat de CIA en FBI van de over heid krijgt is het afgelopen jaar verviervoudigt (4x!!!). (te vinden in: P.Franssen 'Waarom de Kapers Vrij Spel Kregen. ISDN: 9064452687) Echt, het lijkt erop dat de CIA en FBI de voorlopers worden van de new world order.... Alles is verdacht en iedereen moet onder de duim gehouden en geindoctrineerd worden. Maar dan kan je je afvragen: hebben wij die bescherming tegen terrorisme echt nodig of worden wij wijs gemaakt dat we het nodig hebben. In mijn ogen niet. Zo is ook al aangetoond dat het cyberterrorisme nergens op gestoeld is. Het wordt aangepraat! Maar wat ertegen te doen?
Met dank aan maat Freak: Ik zag gisteren Star Trek (Deep Space 9). Helemaal te gek. De aarde werd bedreigd door de dominion, shapeshifters. Ze zouden gecloaked door de wormhole zijn gekomen en de aarde infiltreren. In werkelijkheid werd de wormhole gemanipuleerd zodat het alleen maar leek alsof er dingen doorkwamen die ze niet konden zien en viel de stroom uit op de aarde omdat het door de luitenant die de boel leidde was gesaboteerd om de mensen bang te maken zodat hij de macht kon grijpen. Ze lieten een beetje in het midden of hij oprecht geloofde in die mogelijkheid van Dominion overheersing of alleen de macht wilde grijpen, maar als kritiek op het huidige Amerika was het subliem. Maarja, daar kwam alles goed terecht en werd de coup verijdeld terwijl het in Amerika wel is gelukt...
Het begint steeds meer op het wilde westen te lijken waar iedereen vogelvrij is verklaard onder het mom van onze veiligheid. Maar ik vraag me ook af waar ze bang voor waren. Misschien dachten ze dat die knakker zich midden op zee zou opblazen en dat daardoor een golf zou onstaan waardoor Amerika zou worden overspoeld "Now on CNN, breaking news; American heroes prevent the complete destruction of America"
Tjonge jonge, wat een idioten die amerikanen. ze hebben wel gelijk het verdacht te vinden maar dan moeten ze het wel anders aanpakken. Schade vergoeding is nu wat geld.
Verdacht vinden???? waarom ... omdat ie voorpijlen bij zich had.. wil niet veel zeggen maar die dingen heeft elke scheepvaarder bij zich.. Ik geloof dat het in sommige internationale wateren zelfs verplicht is. Dit is gewoon weer een typisch voorbeeld van amerikaanse achtervolgingswaanzin.
Die Amerikaantjes hebben te lang in de zon op zee gedobbert en door de hitte zijn nu hun kleine hersentjes helemaal weg gesmolten. Straks gaan ze nog elk niet-amerikaans schip aanhouden wegens vermeend terroristisch gedrag.