1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Android

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ferron, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Staat er T-mobile, Vodafone, KPN, ofwhateverjeprovideris logo of software op? Branded (gemerkt).
    Staat dat er niet op? Unbranded (niet gemerkt).
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Oké, niet branded dus :+
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Mag je blij mee zijn.
    En Jellybean komt hier pas toch mid/eind oktober dus duurt nog ff.
     
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Duuude, rooten die hap, dan kun je nu al de officiele versie van Samsung installeren! :9
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Dan is mn garantie weg.
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Als er iets stuk is kun je zo de standaard software er weer opzetten, kunnen ze niets meer van terugvinden.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Hmm je bedoelt via opties dan gewoon de standaardinstellingen weer resetten?
    Hoe fix ik t met die ROM dan? Geen vertraging enzo? En mn bestanden blijven e.d.?
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Mn hele Apex Launcher kapt er opeens mee 8)
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Nee, zo simpel is het echt niet. Als je niet weet wat je doet moet je niet gaan rooten. Als iemand dat echt graag wil gaat hij er zelf wel achteraan, maar je moet nooit iemand aanraden om te gaan rooten. Het is een hoop gekloot, je moet er maar zin in hebben.
     
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Zal je morgen even helpen, zit nu achter mn telefoon. :).

    Toevallig gelezen dat de laatste versie niet pluis is, kijk maar bij de comments in de play store.
    Even een eerdere versie downloaden, gewoon googlen op apex launcher apk.
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Als je wil graag, ik zie zoveel verschillende dingen op internet dat ik door de bomen t bos niet meer zie.
     
  12. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    GoLauncher word ook echt regelmatig geüpdatet en vind wel vet hoeveel je er inmiddels mee kunt hoor. Je kunt echt alles veranderen.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Apex is alweer gefixt.
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Hmm je bedoelt via opties dan gewoon de standaardinstellingen weer resetten?

    Als je je telefoon opstuurt voor reparatie moet je er gewoon voor zorgen dat de standaard software er op staat zonder root toegang.

    Rooten is tegenwoordig heel simpel, gewoon zorgen dat de drivers van je telefoon op je pc staan, een tool zoals SuperOneClick downloaden, telefoon aan de pc hangen, tool opstarten, op root klikken, even wachten en klaar is kees.
    Als je SuperUser op je telefoon hebt staan (een app die regelt welke andere apps root toegang krijgen) weet je dat alles goed is gegaan.


    Hoe fix ik t met die ROM dan?

    Ik haal mijn roms altijd van XDA, daar zijn veel mensen die hun eigen roms bouwen.
    Als je een custom rom op je telefoon wilt zetten moet je ROM Manager downloaden, daaarna open je de app en druk je op "Flash ClockworkMod Recovery".
    In dit filmpje zie je hoe het verder moet.
    Ik raad je aan eerst het filmpje te kijken en hem niet gelijk na te doen, hij zegt namelijk nogal wat dingen achteraf :p.

    Het ziet er misschien wat ingewikkeld uit maar dat valt heel erg mee, ik kan het al met mn ogen dicht :+.


    Geen vertraging enzo?

    Als je je telefoon root verander je eigenlijk niet zo heel veel, je kunt gewoon meer dingen zoals de kloksnelheid van je CPU veranderen, er een custom rom opzetten en nog veel meer.
    Hij word er dus niet trager van.


    En mn bestanden blijven e.d.?

    Als je alleen je telefoon root blijft alles gewoon zoals het was, behalve dan dat je telefoon geroot is.
    Je raakt dus niets kwijt.
    Als je een custom rom 'flasht' (wat gewoon betekent dat je er een andere rom opzet) is het wel handig om eerst een backup van alles te maken.
    Als je een nieuwe rom flash is het namelijk handig om eerst de fabrieksinstellingen te herstellen via het recovery menu (wat je in het filmpje ziet).
    Het is niet voor elke rom noodzakelijk, maar het is wel aan te raden.




    Als je nog vragen hebt, stel ze gerust :).
    Ik zal binnenkort even een nieuw Android topic maken met instructies hoe je moet rooten en een custom rom moet installeren etc.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Wat is nou het voordeel van een rom dan?
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Sneller, meer functies, andere UI, eerder de nieuwste software, vaak updates, langere batterijduur, meer personalisatie etc etc etc.

    Ik gebruik op het moment MIUI, een van de populairste custom-roms.

    Er zijn ook al aardig wat telefoon die standaard met MIUI worden geleverd waarvan er een binnenkort naar Nederland komt, de Xiaomi Mi-Two.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik doe het niet meer in ieder geval, dan wacht ik maar even lekker.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Belangrijkste reden om mijn Desire te rooten waren dat je dan screenshots kon maken en idd een custom rom. Desire werd echt een stuk sneller met een rom zonder HTC Sense en de batterij duur ging er ook een heel stuk op vooruit. Met mijn One X heb ik nog niet echt de behoefte om het te doen al zijn er voor de One X nu volgens mij ook wel 1-click-root apps beschickbaar.
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Niet? Ik ben Sense echt helemaal zat. Heb ongeveer een jaar stock android gedraaid op mijn oude Desire HD, en ik baal echt dat ik nu weer op Sense zit. Het is een geweldige shell, de beste van allemaal. Maar voor de power user, zoals ikzelf, voegt het eigenlijk weinig toe.

    Mijn One X heeft echter wi-fi problemen en een gele vlek onderin het scherm. Ik heb me een maand geleden al voorgenomen om de Hi lease service te bellen, maar ik heb er gewoon niet zo'n zin in :+
    Daarna ga ik hem waarschijnlijk wel weer rooten, hoewel dat dan wel via HTC moet.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.417
    Leuk Bevonden:
    17.516
    Ik vind dat rooten maar niks. :+ maja wilde net final fantasy III downen doet ie t niet. Schijnt ie alleen te werken via een een of ander programmatje die de licentie weghaalt, en voor dat programmaatje moet je tel weer gerooted zijn...zucht.
    Trouwens, Rayman Jungle run voor Android is al te downen. Keivet spelleke!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina