1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Anime] Algemeen (Deel 3)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Orcrist, 22 sep 2007.

  1. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, kom ik erachter dat ik bij Fumoffu geen subtitles heb.:mad:

    Iemand enig idee waar ik het wel kan krijgen(spaans kan ik niet & japans, klinkt gewoon vet maar geen subs = :mad: :9).
     
  2. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt van je media player en bestanden af, welke subgroep, bestandsformaat en welke player bijv?
     
  3. Ashavan

    Ashavan Guest

    Gisteravond dan de marathon afgelopen. Zowel Kiba als The World Strongest Discipline Kenichi. Nu nog Skullman en Blood+ bekijken. Begin wel achter te lopen met de reguliere series tussen door :confused:
     
  4. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0

    Speel het met VLC player af. Zal ff nog een poging wagen met een andere.:)
    Heb FMP(wel subtitles) van KickAssAnime en Fumoffo(geen subtitles?) ook.

    Verder is het .avi dus...
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Spirited Away is zooo ontzettend mooi. Ik heb die film nu al zeker vier keer gezien. Elke keer weer gebruik ik namelijk die film om mensen te overtuigen dat animé wel voor iedereen is.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ik vind het inderdaad jammer dat anime nog steeds wordt gezien als kinderspul, zoals het gros van de Westerse tekenfilms. Natuurlijk is ook een deel op jongeren gericht, maar er is ook genoeg gericht op jong en oud of op oud alleen (Berserk, Fullmetal Alchemist ed). Maarja, dit stereotype zal wel altijd bestaan, net zoals nerds en computers.

    Wat voor mij echter de films van Ghibli bijzonder maakt is niet het feit dat ze voor jong en oud zijn, maar de kunstwaarde erachter. De films zijn zo mooi gemaakt en zitten niet vol met CGI. Daarnaast is de muziek van Joe Hisiashi zo geweldig.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Naast 'kinderspul' heb ik om één of andere reden in mijn omgeving veel mensen die denken dat het bijna alleen maar hentai is 8)
     
  8. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Haha, precies. De personen die er ooit is wat over hebben gehoord denken al snel dat het alleen maar hentai is, en de andere doen het af als 'kinderspul'. Achja, met zo'n houding missen ze een hoop. Niet mijn probleem. :cool:
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ja, daar heb je gelijk in.

    Toch blijft het jammer, want personen als Miyazaki verdienen gewoon veel meer respect dan ze nu krijgen.
     
  10. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies wat hier dus gaande is bij al mijn vrienden.:+
    Iedereen denkt dat ik een freak ben die de hele dag Hentai kijk en overdreven bloederige(met alleen maar naakte meiden) films kijk.8)
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  11. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb Fumoffu van een of andere onbekende groep zie ik, maar de kwaliteit lijkt me goed, dus ik laat het maar zo.
    KAA is natuurlijk 1 van de beste die er is(DVD-rips + goede subs en notes) dus daar zal het niet aan liggen. Mijn VLC speelt idd andere anime van KAA in avi gewoon goed af, dus die encode van Fumoffu is maybe iets anders. Kan je de subs niet gewoon aanzetten met: rechter muisknop -->ondertitelingsspoor-->en dan aanklikken?
    Anders moet je ff op de site kijken of dat probleem ergens vermeld staat of een andere player downloaden(gebruik zelf GOM-player i.c.m. CCCP codecs, speelt alles af en subs krijg ik altijd automagisch + custom softsub front en goede saturation op max.)


    Hmm, CGI kan een film ook een stuk mooier maken en een extra dimensie toevoegen aan het verhaal, zie de films van mijn favo director; Shinkai Makoto; voor geweldige CGI en verhalen. Muziek in die films is van Tenmon, dus dat is altijd top.


    Van mensen die bij anime aan hentai denken heb ik persoonlijk geen last gehad, hoewel ze er zeker wel zullen zijn.
    Ik heb meer gedoe idd met dat het kinderfilmpjes zijn e.d.
    Dwong m'n moeder gister Spirited Away mee te kijken en ze vond de tekenstijl en veel dingen op Pokémon e.d. lijken. orz

    /edit: pokkesirenes ook altijd om dit tijdstip. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  12. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zou Spirited Away eerder met een schilderij van Salvador Dahli vergelijken dan met Pokémon. 8) Probleem is, de echt goede anime is vaak té Japans voor veel mensen. De setting, hoe het verhaal verteld word, de karakter ontwikkelingen, het verhaal zelf. En dan moeten de meeste mensen die anime voor het eerst zien eerst nog dat brokje doorslikken van "omg tekenfilm". Al met al een hoop muren die gesloopt moeten worden voordat men daadwerkelijk van zoiets kan gaan genieten. En nu kan je wel een mainstream anime voorschotelen die beter te volgen is, maar dat is vaak bagger.
    En dan heb je de otaku-gemeenschap die juist het stereotype van anime alleen maar bevestigen, waardoor anime helemaal zijn respect verliest (zelfs in Japan). Maar goed, ik heb zelf nog lang niet genoeg gezien gelukkig. :cool:
     
  13. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb al meerdere anime gekeken op VLC & al vaker wat moeten veranderen. Verder ook geen files van subs erbij & ik kan alleen kiezen uit spaanse audio & japanse audio.

    Probeer wle ff verder met andereplayers die ik kan vinden.

    (PS: Jesus christ, TSR net een aflevering in het engels gekeken. Wat klinkt dat toch weer ff bagger i.v.m. japans:+)
     
  14. myHighness

    myHighness Active Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ondertussen wel steeds meer mensen open staan voor anime. Ik ben afgelopen maand dan 3 keer naar de melkweg geweest ivm met Ghibli maand, en de zaal zat elke keer weer vol.
    Vooral de laatste keer (Tales From Earthsea, die al een aantal dagen had gedraaid) was het mega-druk, we kregen zelfs een nummertje omdat we niet gereserveerd hadden, en moesten wachten of degene die wel gereserveerd hadden wel kwamen opdagen. En dit was dan wel de laatste dag, maar het was toen ook Halloween, een woensdag, dus midden in de week en de film had al een aantal keer gedraaid, en toch zo druk, verbaasde me wel.

    En degene die in de zaal zaten waren echt niet alleen maar freaks, ook genoeg "normale mensen" om het zo maar te zeggen.
     
  15. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Hadden ze maar zoiets hier in de buurt._O_
    Misschien ooit heen als ik geld teveel heb(want tijd heb ik al teveel8)).
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Je maakt weinig kans dat je de film nog in de bios zult zien. Hij komt echter wel in januari op dvd. Die ga ik zeker aan mn collectie toevoegen! Ik kan mensen niet vaak genoeg Ghibli films aansmeren en aanraden :+

    En ik heb twee nieuwe aanwinsten:

    [​IMG]
    Had ik al, maar ik wil deze hebben om hem bij de Optimum serie te laten horen.

    en

    [​IMG]
     
  17. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ziet eruit als hele andere soort dan ik kijk.:9
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    castle of cagliostro is wel een mega klassieker die ik zelf nog steeds moet zien.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Zoals ik al eerder zei, mijn favoriete anime-film tot op heden. De sfeer is gewoon zo goed en de characters spreken me echt aan. Ga hem nou kijken :+

    Wat kijk jij dan? Hentai? :+
     
  20. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0

    Als je zou geloven wat iedereen hier zegt wat anime is, wel ja.:+

    Nee, bedankt. Houdt het wel bij normale anime(tentacles wattefak!?:confused::x8)).
     

Deel Deze Pagina