1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Die set is zeker heel goed, ik kan het niet vaak genoeg zeggen! Ik heb m voor €59,95 gehaald bij de Dixons. Je hebt de mogelijkheid om 3D sound in te schakelen, en apart hoge en lage tonen te regelen. De boxjes zijn ten opzichte van elkaar nog te draaien om zo een breder geluid te creëren. Ook op een hoog volume komt er prachtig geluid uit. Helemaal open heb ik hem nooit gehad, dan zouden de ramen eruit springen, daar ben ik van overtuigd :9 ! Zowel sfeer bij het gamen als bij het kijken naar DVD's! Zeker een tip om aan te schaffen dus!
     
  2. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een off-topic vraagje van mij. Ik stel hem maar hier in de hoop dat hier de meeste DVD-experts zitten :)

    Ik heb een aantal weken geleden de DVD-box Serie 1 & Serie2 van Friends gekocht. Allemaal erg cool, maar nu kwam ik gisteren tot de ontdekking dat er op disc1 van serie2 een fout zit.

    Tijdens het afspelen van aflevering 1 van serie2 liep de film compleet vast. Beeld ging steeds meer schokken om vervolgens compleet vast te blijven staan. Als je dan heel lang wacht en een beetje op de knopjes van de remote zit te drukken, kom je wel weer in het menu.

    Eerst dacht het dat het wel een vieze DVD zou zijn ofzo, dus ff eruit gehaald en gepoetst. Vervolgens weer in de speler en die aflevering op 32speed gespoeld, maar weer op hetzelfde punt loopt ie vast. De andere afleveringen doen het allemaal goed, dus ik snap er nix van. Zou het soms een misdruk kunnen zijn? Als je heel goed kijkt, lijkt het ook alsof er een "deukje" in de disc zit :confused:

    Iemand enig idee of je soms ergens kunt nagaan of het een misdruk zou kunnen zijn of heeft iemand andere suggesties?
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis niet ongebruikelijk, had laatst min of meer zelfde probleem met derde dvd van serie 8 van friends, kant A deed het totaal niet, kant B deed het prima, gewoon omruilen.
     
  4. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... dan moet ik maar eens heel goed gaan zoeken naar het bonnetje. Ben bang dat ik die kwijt bent :mad:

    Zou een afschrift van de bank anders voldoende kunnen zijn? Heb ze gekocht bij de FRS.
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het proberen.... Tis inderdaad vervelend bij dat soort dvd's vaak kijk je die over een periode van tijd en kom je er te laat achter dat de dvd het niet doet. Als het nog niet te lang geleden is dat je ze gekocht heb zou ik het gewoon proberen.
     
  6. XBOXjunkXL

    XBOXjunkXL XBOX Freak 4 LIFE

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    die pmpo watts dat zijn heel weinig echte RMS watt. Ik had hem ook zien staan in het media markt krantje. Maar het geluid valt dus denk ik best wel mee. ik zou liever nog een paar 100 euro bijleggen en een betere halen. Trouwens deze heb ik sinds 2,5 week en ben er super tevreden mee hij heeft ook "optical in" voor digitaal geluid via de advanced scart cable.
    [​IMG]

    deze heeft 5 x 75 watt(RMS) en 75 Watt (RMS) subwoofer

    Maar als je voor het iets betere geluid zou ik toch even verder kijken naar een andere, er zijn er genoeg.
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    hey boys...was ik weer eff tussendoor.....tip van de beukmeister....
    de laatste starwars dvd is sinds gisteren uit..attack off the clones.
    heb zelden een dvd gezien die er zo goed uitziet en ook vreselijk lekker klinkt...koooooooooooooooopen dat ding:9 .
     
  8. XBOXjunkXL

    XBOXjunkXL XBOX Freak 4 LIFE

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    he beuker weet je toevallig waar ik ergens beugels kan bestellen om mijn boxen van mijn pioneer DCS-303 op te hangen.
    Geef aub even een reply
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    Nieuwe Lotr 4 disc uitvoering klinkt beter:)
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik denk dat je dat zelf het beste weet.
    die pioneer boxies zijn van plastic toch??
    ik denk als er speciale beugeltjes zijn dat pioneer die zelf in zijn assortiment heeft.
    staat er niks in de handleiding?
    je kan er echt niet zomaar een schroef of spijker door heen rammen...vinden je speakers niet echt top vrees ik.
    je kan ook altijd nog kijken of je ze ergens op kunt plaatsen.
    zelfs ikea heeft speakerstands dus ze zijn toch echt wel in de handel te krijgen....enne......voel ik weer een beetje haast opkomen rofl.
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

    welke??????????? er zijn er 2 uit namelijk.
    dat boek...das de extended version.
    of die tempeldoos...(belachelijk duur ding trouwens).
    ik haal morgen denk ik effies die extended version.....weet alleen niet of hij net als bladeII ook 6,1 dts is of gewoon 5,1dts.
    de normale lotr was dd 5.1 ex en die klonk ook niet slecht vond ik.:+
     
  12. Alanson

    Alanson PS2 raper

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb volgens mij gehoord dat er zelfs dolby 7.1 op zit, maar kweet niet zeker.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    dit is hem....lots extended edition.
    http://video.barnesandnoble.com/search/product.asp?ean=794043554926
    dolby digital 5.1 ex.....stond ook op de standaard dvd.
    maar het mooiste...dts 6.1es staat er dus ook op.
    bladeII (engelse import) heeft ook dts 6,1es en klinkt ongeloofelijk vet.
    morgen heb ik em hier in huis dus zet alles wat los staat vast en waarschuw het leger maar vast voor de algehele mobilisatie van amsterdam.........beuk moet het stof effies uit de boxen blazen8)
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad 6.1 dts-es :) Amsterdam, take cover!
     
  15. bartos

    bartos Mooi Kreidler

    Berichten:
    488
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een probleem ik heb een leuk setje boxen (Jamo J-70)maar ik weet niet hoe ik die het best kan be vestigen aan muur of plafon om dat deze van gips plaat zijj gemaakt en dus geen stevige onder grond geven. En ik denk dat als ik op zoek ga naar de stuun balken in de muur dat dande muur als klank kas gaat werken of zou dat mee vallen omdat er warmte isolatie in zit.
    De box trillen naar mijn idee wel erg omdat ik ze nu schuin tegen de vloer en muur heb staan en dat als ik het een beetje hard heb staan ze gewoon recht op trillen om het zo maar te nummen.
    In de boxen zel zitten 3 gaaten voor schroeven zodat je hem aan de muur kan hangen maar dan kan je ze niet echt stellen dus dat wil ik niet.

    Dit is dus de vraag hoe kan ik het beste mijn boxen op hangen op een zolder kamer met 2 schuine wanden ??
     
  16. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    k denk da dit vraagie wel in deze topic past, heb een HK receiver (pro logic I), deze heeft geen optical in, maar wel gewone tulp in voor elk kanaal (sub, center, r front etc.) Maar nu is dus mij vraagie bestaat er een omvormer om van een optisch signaal een analoog signaal te maken, of kan ik beter een andere dvd speler kope die optical in heeft en zo het via de dvd speler door te lussen naar m'n receiver (zoals altijd en bijna voor iedereen speelt geld een rol:mad:)
     
  17. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
  18. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt vast goed in de tram dat setje 8)
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    vogels maken steunen speciaal voor speakers en tv's.
    deze steuntjes geven je de mogenlijkheid om van alles te verdraaien en te kantelen zodat je speakers in de juiste richting gesteld kunnen worden.
    http://www.vogels.com/english/index1eng.htm
    kijk hier eens op....waarschijnlijk vind je vast wel wat naar je keuze:+
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    dit zijn zaken waar ik niet echt veel verstand van heb...ongetwijfeld zullen er in de handel stekkerdoossies verkrijgbaar zijn die optisch in hebben en tulpies of coax als uitgang...lol bijna alles wordt tegenwoordig gemaakt.
    maar dan hebben we nog steeds het algemene probleem......zonder een decoder ertussen kan je hier niks mee.
    waar jij naar vraagt is een losse decoder met analoge uitgangen....en die zijn erg moeilijk te krijgen..en wat er nog is is vrij kostbaar.
    doorlussen via een dvd speler is wel te doen........alleen met een hele dure dvd speler(hij moet namelijk optisch in hebben) en dat willen we nu ook weer niet toch?
    hoe dan ook....het blijft een geklootzak van je welste als je op dit soort manieren dolby digital wil hebben.
    ik weet niet wat je uit wilt geven maar eventueel doorsparen voor een homecinema setje of een leuke creative speaker set met decoder blijft de goedkoopste en simpelste manier:+ .
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina