1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. houdoeken

    houdoeken Houdoe Ken!!!

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    beste beuk,

    Ik heb mijn xbox al een keer aangesloten op de jvc breedbeeld van me ouders (100hz) en daar was het gewoon goed, dus ik denk wel dat het aan de tv ligt.
     
  2. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Fred Jodie Kwak
    Dat 6.1 JVC setje stelt niets voor, mijn oom heeft het in zijn huiskamer staan ik kwam een keer binnen op een verjaardag en het viel me niet eens op dat hij het had. De speakertjestjestjes zijn zo klein als een pakje drinken hebben een vermogen van 30/40W ofzo, de subwoofer is passief en wordt alleen actief door die speciale versterker in die dvd speler. Kleine apparaten worden sneller heet en in dit geval geldt niet hoe heter hoe beter.
    En bovendien is de aanschafprijs van dit hele gebeuren ca.€800 waarvoor je beter losse componenten, speakers en een subwoofer van kunt kopen.
     
  3. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies!!

    Dus koop mijn Pioneer voor 250 pleurootjes, en geef de rest aan een leuk speakersetje uit 8)
     
  4. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Nee dank je! :+

    Dergelijke dingen schaf ik per defenitie niet tweedehands aan. Ik ga rustig nog even koekeloeren. Ik heb geen haast, aangezien ik toch meestal niet thuis ben.
     
  5. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Re: lol

    Nog even een vraag:

    Staan je boxen dan nog wel goed??? Kan me voorstellen dat dan een bepaald geluid uit de "verkeerde" hoek komt.
    Kortom: Blijft rechtachter wel rechtsachter en rechtsvoor etc, ect.

    thx
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    ik ben nu toch hevig in twijfel gebracht over 5.1
    ik zat te denken aan een versterken met boxen, goed vermogen en veel inganger maar kost ook wel wat

    maar ook een 5.1 set van logitech of creative leek me wat, aangezien ik toch niet van plan ben om te gaan uitbreiden qua dvd speler etc zit het met uitgangen toch wel goed.

    nou denk ik dus aan het laatste, maar weet ik nog niet welk, logitecht z680 heeft goed vermogen, creative heeft een aantal sets, maar ik hoorde van iemand dat de 5500 met laag vermogen boxjes toch ook flink geluid kon produceren.

    Toch heb ik het idee dat de goedkopere set iets te laag vermogen heeft, maar ik kan het verkeerd hebben omdat ik het niet zelf gehoord heb. De logitech z680 is toch niet het goedkoopste, maar zit nu hevig te twijfelen: iemand meer raad om me te helpen bij me keuze, ik ga hem nog niet direct kopen, kan best tot na mn vakantie duren

    edit: ik twijfel tussen de creative 5500: stuk goedkoper (rond de 190 euro) maar lager vermogen en
    de logitech z680: flink vermogen, maar duurder, rond de 500 euro
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2003
  7. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou , ligt er denk ik aan wat voor ruimte je moet vullen..slaapkamer dan creative, iets groter, logitech.. de rest moet je andere prijsklasse in ..
     
  8. Japzor

    Japzor ... Biertje ?

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    1
    Kun je een gewoon 2.1 setje meteen op de xbox/tv aansluiten of heb je daar nog iets voor nodig ??
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    volgens mij kan dat direct

    iversonfan: het is voor een kamer, dus creative is waarschijnlijk genoeg, maar aan de ene kant lijkt het me toch alsof het is van, ik kan hem nog niet echt hard zetten, maar ik heb er zelf nog niet naar geluisterd dus das moeilijk te zeggen
     
  10. Japzor

    Japzor ... Biertje ?

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    1
    Kun je mij dan alsjeblief vertellen wat je waarop moet aansluiten ? Heb al een beetje zitten kloten maar lukte niet echt |:-
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    je hebt al een 2.1 set neem ik aan, ik zou hem dan denk het makkelijkst op je tv aansluiten

    als het goed is zit er op je tv een koptelefoon uitgang, ipv je koptelefoon verbindt je je speakers (of decoder met draad naar aan te sluiten apparatuur) met je tv, weet niet of het lukt vanwege de in en uitgang kant van je snoer(en). zo krijg je je tv en xbox op 2.1


    edit: aangezien ik hem toch niet gelijk ga kopen wacht ik tot na mn vakantie, en dan heb ik meteen genoeg geld voor de logitech z-680, mochten mn ouders niet mee willen werken kan ik altijd voor de creative gaan, maar zoals het er nu uitziet ga ik voor de logitech, losse versterker en boxen vind ik nog wat te duur en ik ga hem toch niet uitbreiden dus vind ik dit wel een goede keus, eindelijk.
    alleen jammer dat de optical cable er niet bij zit, had best wel gemogen voor die prijs, dat kabeltje kost volgens mij ook nog wel wat, en dan nog een adv scart kable.

    heb nu een rgb scart kable is beter voor ntcs en pal beeld, kan ik met gewone adv scart ook ntcs games/films spelen zonder kwali verlies?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2003
  12. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Huh, volgens mij had ik op de site gelezen dat alle kabels erbij zitten(behalve adv. scart...)

    ik ga ff kijken op de site, en k edit strx wel ff...


    edit:

    zie hier
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2003
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    ow beter, krijg hem nu in nederlands (de site)

    dacht toch echt gelezen te hebben dat ie er niet in zat, ow was voor de geluidskaart van de pc:
    Digital optical for DVD or CD player, PlayStation®2, Xbox™*, or PC sound card (requires optical cable, sold separately)

    maarjah, dan alleen ff een adv scart cable erbij kopen en ik kan gaan genieten, moet alleen nog zo lang wachten:'-(
     
  14. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    tsjah geduld is een schone zaak.
    Ik ben al aan het kijken naar een leuk 5.1 setje sinds euhmzm
    november 2002?

    Sindsdien ben ik flink op inet gaan zoeke, gewoon, flink ' research' doen:D :D

    Nu weet ik dus welke ik ga kopen, alleen lopen me ouders te zeiken :'-( :'-( .

    Maarja, enough about me :+

    Suc6 met w88, en ik wens je veel plezier met je setje.

    Greetz iversonfan88
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    het wachten valt mee, eerders koop ik een md component (als ie binnen is) en dan misschien nog een spel tussendoor, en na de vakantie heb ik mn salaris weer mooi binnen en mn verjaardag (in de vakantie) dus dat moet hoop ik wel lukken.
     
  16. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Kan je misschien ook vertellen waarom je voor de logitech hebt gekozen? Ik heb zelf namelijk de Creative 5500. En ik moet zeggen dat ik hier aardig wat geluid uit kan blazen..oké, misschien niet zo veel als die logitech maar dat vind ik mijn xbox ook niet waard..:9 Want je gebruikt het immers toch alleen met gamen en dvd's kijken. Mijn moeder komt zo nu en dan mijn kamer binnen om te vragen of ie iets zachter mag omdat ik anders last krijg van me oren (op lange termijn).

    DVD's kan je hier perfect mee afspelen, en krijgt geen vervormingen ofzo, het enige wat slecht word is de subwoofer, als je gewoon los vanaf een cd of de harddisk een trance/hardstyle/hardcore nummer draait, en je zet je subwoofer op het allerhardst (je kan de sub, surround, center-speaker(s) los harder of zachter zetten) dan heb je wel een grote kans op vervorming (lees: raar geluid). Maar als je de subwoofer iets zachter zet, dan kan het prima.

    Trouwens, hij heeft misschien niet zo veel vermogen, maar als ik me raam open zet en ik zet hem op 4 (van de 7/8 dacht ik) en ik ga buiten op de straat staan, hoor ik het toch aardig goed.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt..(ik begrijp zelf niet waarom ik dit type want nu laat ik jou alleen maar twijfelen)

    Groeten Blokkie!
     
  17. Ik heb een vraagje. Kan je de Thrustmaster dolby 5.1 set ook gebruiken op de nieuwe PSX van sony? Hij kan namelijk wel op de PS2 en XBOX dus misschien ook op de PSX. Weet iemand of dit zou kunnen?
     
  18. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    denk et niet, en ookal zouw et kunnen, volgens mij ondersteunen de spellen van psx geen 5.1...
     
  19. maar de dvd's toch wel, we kopen dat ding toch voor dvd!!!!!
     
  20. en ik heb het over de nieuwe PSX met dvd brander en harde schijf en ethernet aansluiting! Niet over de playstation 1
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina