1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    :confused: :confused: :eek: :eek: , dit heb ik nog nooit eerder gehoord, of ik ben een nieuwtje misgelope, of je loopt me te flessen:confused:

    edit:

    als je zow gaat 'schreeuwen' dan hoef je op dit forum geen hulp te verwachten...
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2003
  2. houdoeken

    houdoeken Houdoe Ken!!!

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er wel van gehoord, maar ik denk niet dat die dolby digital ondersteunt. In de xbox zit een geluidskaart die dat wel doet maar bij de ps2 en de cube volgens mij niet.
     
  3. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    mjah, behalve die ene speciale gamecube, volges mij kan die ook 5.1 van jvc ofzow toch? kheb ergens op et forum dr iets over gelezen , maar volgens mij loopt die vent ons te flessen:{
     
  4. houdoeken

    houdoeken Houdoe Ken!!!

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Die NGC met DVD functie is van Panasonic. En die PSX ondersteund denk ik wel Dolby Digital aangezien de gewone PS2 ook een optische uitgang heeft en sommige spellen DD ondersteunen als MGS2.
     
  6. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad. PS2 ondersteunt wel films met dolby digital, maar niet de spellen.
     
  7. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Re: Re: lol

    Even mijn vraag kicken. Niemand die het antwoord weet?? :confused:


    [edit] Als je 5.1 geluid afspeelt op een 6.1 systeem! Zo is de vraag weer duidelijk. Zie anders een paar posts terug.[/edit]
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2003
  8. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan werkt het net zoals met Pro-Logic I.
    De processor filterd een rear-center kanaal uit beide surround speakers. Ik vind het niet verkeerd klinken overigens.
     
  9. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Dus stel: Ik word door een vijand van rechtsachter benaderd. Dan hoor ik hem nog steeds komen vanaf rechtsachter???
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    eum, weet niet hoe boxen opgesteld staan in 6.1, als ze gewoon in 3 voor en 3 achter staan dan wel, dan is alleen middenachter die niet werkt en krijg je normaal 5.1, dat denk ik, weet het niet 100% zeker
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    @ blokkie: als ik iets koop, wat best wat kost wil ik toch wat goeds hebben, dan kost het maar iets meer maar heb ik zeker lekkere boxen die flink vermogen aankunnen, dus kies ik de logitech

    edit: sorry voor dubbelpost, kan mn bericht nu helaas niet meer verwijderen en de andere editen, zag te laat dat ik ervoor een post had staan.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2003
  12. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Das mijn probleem ook :) . Ik wil het graag 100% zeker weten.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2003
  13. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou betekenen dat je dus ook niet meer normaal een DVD film af zou kunnen spelen. Lijkt me sterk. Maar ja, heb geen 6.1 dus kan je geen zekerheid geven.
     
  14. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Of dat je met de boxen moet gaan schuiven. Daar heb ik niet veel zin in.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    volgens mij moet dat gewoon goed gaan, 6.1 ondersteunt ook 5.1 (meende ik hier ergens gelezen te hebben), dan met de 3-3 opstelling moet dat prima gaan. je kan wel normaal dvd film afspelen, maar meeste dvd's staan volgens mij toch in 5.1 dus is 6.1 volgens mij nog vrij nutteloos nu
     
  16. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik ga het gewoon aanschaffen. Nu nog even het juiste setje vinden. Ik denk dat ik alles los ga kopen. Versterker en boxen en TV.

    Gaat helemaal goed komen, ik voel het aan mijn water.
     
  17. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    @AJK,

    Je heb twee soorten 6.1:

    -Discreet: (er is een apart kanaal opgenomen voor het zesde back-center kanaal).
    -Matrix: (je ''haalt'' d.m.v. de Pro-logic decoder het zesde kanaal uit de rear surrounds).

    Mijn ervaring is nog steeds dat het klopt, wanneer er bijvoorbeeld een vliegtuig van rechts achter komt aanvliegen, dan hoor ik 'em ook rechts achter.
    Voor meer uitleg kijk eens op www.dolby.com, ze hebben daar een FAQ waar alle oude en nieuwe geluidsformaten worden uitgelegd.

    Succes!

    Tommy
     
  18. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Hartstikke TOP!! Bedankt man. Ga gelijk even lezen.
     
  19. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Alweer 88 pagina's vol vragen en antwoorden....

    Het is dus weer tijd voor Deel 3
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina