1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Sjo... net effe bij de friendly neighbourhood Hobo geweest om wat info in te winnen over spikes etc. Hij raadde mij een aantal rubberen schijfjes aan. 6 eurootjes per stuk, dus daar wordt ik ook niet echt arm van. Daar staat het boeltje dus nu ook op. Nu maar eens kijk^H^H^Hluisteren of het ook inderdaad wat uitmaakt... hmmm... niemand thuis... geen buurtjes... hmmmm...
     
  2. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Kabeltjes

    Yo Beukie, en de rest..

    In het forum van DVD.nl lees ik dat ik mijn speakerkabels zo moet aansluiten dat ik de tekst die er op staat van de versterker naar de speakers toe moet kunnen lezen. Ik heb alleen aangehouden dat plus en min op versterker en speaker gelijk zijn. De tekst is een beetje om en om... gaat dit echt uitmaken als ik het omdraai? Ik geloof daar geen sodemieter van eigenlijk.
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Kabeltjes

    lol ik hoor dit ook voor het eerst.
    het is idd het belangrijkste dat je de boel goed aansluit met plus en min zodat al je speakers in fase zijn.
    er zal wel speaker kabel zijn dat op een bepaalde manier gewikkeld is zodat je dat maar op een bepaalde manier aan moet sluiten...maar met normaal speakerkabel heb ik hier nog nooit van gehoord lol.
    maf bericht trouwens...moet je het lezen van de versterker naar je kabel....en als je dan je andere speakers aansluit...moet je dan op je kop gaan staan:confused: of staan de letters er dan in spiegelschrift op hahaha....was het geen blad uit belgie?:+
     
  4. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Voicemail:
    Vrijdag 5 uur 17minuten, hallo hier met budgetwinkel
    <.....heel verhaal....>

    ik heb samen met me pa een setje gekocht, me pa LX3000 en ik HTSL5 bij budgetwinkel.nl (lekker goedkoop :))

    wachten er al 2 weken op want er waren wat probleempjes met bezorging etc, donderdag kwam de postbode met één pakketje.... wat denk je de LX3000D... (ach ja kan gebeuren was blij voor me pa maar vond het wel k|_|t dat mijne er nog niet was


    luister die voicemail af (waren overigens gewoon thuis :confused: ) de HTSL5 kan nog een paar weken duren]:-
    GVD klote zooi=( :'-(
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    echt de goedkoopste en simpelste oplossing zijn toch die creative dingen.
    let op...er moet wel een decoder bij zitten met een optische ingang.....hadden we dit al eens eerder gezegd haha.
    ik kan er eigenlijks niks meer van maken...mijn advies is:confused:paar effies door..die 100 euro verschil krabbel je toch zo ergens vandaan man.
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Kabeltjes

    Wordt beweerd dat kabelsrichtingsgevoelig zijn, geen idee of dat zo is, het simpelst is het om het eens te proberen, verwacht er zelf niet echt veel van. Het schijnt ook nogal uit te maken hoe je stekker in het stopcontact zit, is een goede manier en een slechte manier.
     
  7. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe kun je de stekker nou verkeerd om in het stopcontact doen?
    krijg je kromme volten:+
     
  8. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Kabeltjes

    Tja, het leek mij ook al erg sterk. Zo'n stukje koperdraadje maakt het vast niet uit of de electroontjes nou de ene of de andere kant op gaan. Ik ga het ook niet aanpassen want dan moet ik alle kabel weer van gaan lostrekken...
     
  9. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Is deze klik sperakerset op de xbox aan te sluiten. Hij staat immers in de xbox magazine. Lijkt mij erg raar als ze daar zo'n ding in zetten die niet op de xbox aan te sluiten is.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het staat er niet bij maar ik durf te wedden(zal niet zeggen om wat)dat hier dus weer eens geen decoder bij zit,dus kan je hem niet aansluiten met een optische kabel dus njet doelbie soerroundskie.:{
     
  11. n3m

    n3m Nosy

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    ROFL 8)
    ga gewoon naar bed man :p
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je gewoon bij de specs kijkt zie je dat dit weer zonder decoder is, alleen te gebruiken met je xbox middels stereo kabeltjes....

    System Requirements
    PC
    For 5.1 surround sound: any 4 or 6 channel sound card
    For Dolby Digital 5.1 sound: sound card or software DVD player with built-in Dolby Digital decoding

    Video game consoles
    A PlayStation®, PlayStation®2, Xbox™, or Nintendo GameCube™ using stereo RCA (red and white) audio cables
    TV

    TV with stereo RCA audio output jacks (stereo RCA cable not included)
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    beukie is er uit.....na toch een tijd met het idee te hebben gekloot weet ik nu definitief wat de surround opstelling wordt in het nieuwe huis in het o zo pietoreske almere whoehahaha8) .
    alles wil ik gescheiden van elkaar hebben wat inhoud:losse versterkers voor font en surround kanalen,apparte decoder en surround processor,gescheiden voedingen.
    als dvd speler gebruik ik me huidige denon dvd 2800.
    http://www.denon.de/bilder/dvd/dvd2800ggross.jpg
    voor me front kanalen gebruik ik dan me huidige rotel rb 1090.
    http://www.rotel.com/products/rb1090.htm
    voor de surround kanalen komt er de rotel rmb 1095.
    http://www.rotel.com/products/rmb1095.htm
    en om dit alles aan te sturen komt de rotel rsp 1066 aan het roer.
    http://www.rotel.com/products/rsp1066.htm
    interconnects worden allemaal ixos(de coax,optische en cinch verbindingen)
    http://www.ixos.co.uk/interconnects/index.html
    speakerkabel en scart wordt van de firma monster.
    http://www.monstercable.com/home_av/
    de losse voorversterker en surround processor geeft me ook de mogenlijkheid om mijn 2 subs via lfe aan te sluiten.
    lfe staat voor het low frequentie effects kanaal...je sub kanaaltje dus.
    ik heb nu mijn 2de sub aangesloten tussen mijn front speakers en niet via het lfe kanaal omdat er heel weinig av receivers of versterkers op de markt zijn die 2 sub lfe uitgangen aan de achterkant hebben.
    de rotel heeft dit wel..errug makkelijk als je 2 subs heb.
    ook de mogenlijkheid voor software upgrades vanaf het internet zit er in verwerkt.
    komt er een nieuw meerkanaals formaat uit is het simpelweg even te downloaden van de rotel site en vanuit je pc over te zetten naar de rotel.....dus met het oog op de toekomst zit je hier helemaal goed mee.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2002
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Drewl :) Klinkt errrug lekker allemaal beuk :) Kun je mij ook een winnend staatslot bezorgen, aardig prijzig alles bij mekaar :)
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik moet eigenlijk alleen de rotel rmb 1095,en de rotel rsp 1066 kopen.
    bijna alles heb ik al staan hier waaronder ook de kabels.
    zal alleen wel een shitload aan nieuwe en langere speakerkabels moeten kopen:'-( ...en das ook een hoop moelah moelah.
    mischien ook iets voor jou tipex...ik heb van de week een nieuwe kabel gekocht van ixos speciaal ontwikkeld voor je sub.
    hele strakke bas nu...tis het proberen waard toch?
     
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er al een kwalitatief goede subwoofer kabel aanhangen (merk moet ik effies kijken), en kliktt al aardig strak evengoed.

    Beuk heb je geen last van trillende deuren als je sub ze werk doet? Moet er maar eens iets aan doen, is irritant .
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    lol ja heb ik ook...meestal zet ik ze dan op een kiertje.
    het vervelende wat ik hier heb is dat me ramen en de raampjes in me gaskacheltje ook trillen...en die kan ik niet op een kiertje zetten:{
    wat ook helpt bij je deuren zijn die plakstrips ertussen prakken....bij de praxis of andere bouwboer vind je die dingen.
    ze zijn eigenlijk om tocht tegen te houden maar helpen prima tegen getril....succes;)
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Worden tochtstrips denk ik, rest staat aardig stil denk ik :)
     
  19. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    He Beuk, waar laat jij al die stuff man? Ik heb eens ff zitten kijken naar wat het allemaal wel niet weegt, en je komt volgens mij op zo'n 100 kg! 8) Een simpel ikea-kastje zal daar toch wel eens moeite mee kunnen hebben denk ik zo... :+
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    hahaha het weegt idd een ton.
    op de rotels zit aan de onderkant ook een set wieltjes.
    de power amp die ik nu heb weegt idd een kleine 40 kilo en de rmb 1095 die ik over een maand of wat koop is dat ook bijna.
    die grote dingen staan op een soort van mini pallet op wieltjes.
    (stond ook bij ikea trouwens haha) zodat ik ze een beetje verplaatsen kan.
    ze zijn niet te plaatsen in een drager of audiorek vanwege de grote en vooral het gewicht.
    als ik ze op een steun wil plaatsen heb ik waarschijnlijk bouten nodig zo dik dat me buurman er aan de andere kant zijn jas aan op kan hangen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina