Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 14 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    We zijn al weer toe aan deel 4 :) Het is de bedoeling topics nu wat eerder af te kappen en nieuwe delen te maken. Waarschuw dan ook een van de moderators wanneer het topic tegen de 10 á 15 pagina's gaat lopen.

    Deel 1
    Deel 2
    Deel 3

    Veel plezier :)
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    kommmaaaaar kommmmaaarrrrrrrrrrrrr met al die vragen lieve xboxspelendekijkbuiskonijnen van ome beuk.........15 pagina's hebben we zo weer vol :)
     
  3. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Hehe, hoelang doen we erover?

    Ome Beuk, ik heb trouwens een Sony Home Cinema set tijdje terug gekocht. Niet die andere die ik wou.
    Deze bestaat uit versterker, dvd speler en boxen met subwoofer.

    Deze was ook stuk duurder dan ik wou uitgeven en is echt top. Games zijn nu echt wel te gek enzo.
    Ouders vinden het wat minder maar dat boeit niet zo :9

    Nu moet ik alleen nog mijn boxen ophangen aan het plafond/muur.
    Hoe werken jullie die draden eigenlijk weg?
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik gebruik gewoon kabelgoten die je bij elke bouwboer,gamma praxis,ome arie's knusklus paleis weet ik het allemaal kunt kopen joh:)
    het kan soms best lastig zijn om alles netjes weg te werken maar er zijn genoeg oplossingen.
    ikzelf probeer altijd de meest directe weg te vinden tussen speaker en versterker...helaas is die er soms niet en moet je een stukkie om.
    langs de wanden(of plinten)gebruik in kabelgoten(hele dikke)waarin dan ook meerdere speakerkabels weggewerkt worden.
    aangezien de dunste speakerkabel hier 4 mm kwadraat is is het soms wel eens proppen ja:{

    zo ziet het er niet alleen 20 keer netter uit maar je breek natuurlijk ook veel minder snel je nek over al die losliggende bende,wat zelfs als je de kabels eruit yankt nog een kortsluiting tot gevolg kan hebben:'-(

    op naaar de bouwboer..............dat zeg ik"gamma"
     
  5. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Pom pom... deeltje 4 alweer... :D

    Toch nog maar effe een linkje naar de FAQ. Hij gaat binnenkort zelfs officieel geplaatst worden.

    Xbox Dolby Digital FAQ
     
  6. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus hier mag je alle vragen stellen over DD? Oke: Waar kan ik minstens 4.1 vinden voor een leuk prijsje?(merk maakt me niet uit, als het maar goedkoop en degelijk is)
     
  7. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat we die 15 pagina's in een weekje of 3...4 wel vol hebben, misschien leuke nieuwe weddenschap:p of nieuwe prijsvraag8)


    @Tinman NL:

    Ik ben nog geen 4.1 setjes tegengekomen.
    Wel een aantal 2.1 setjes.wat opzich erg leuk geluid is voor weinig geld.

    Maar 5.1 is toch wel even het echte werk:)

    De populairste (en zeerzeker goedkoopste oplossing voor 5.1) is de Creative 5500.

    Hij is ong. 180 euro, er zijn wel verschillende versies(xbox , ps2 etc) maar dat is allemaal hetzelfde:)

    wat 2.1 betreft. Ik ken er niet zoveel, maar als ik nu even snel op de dixons site kijk zie ik al heel wat spullen.

    Of je al deze dingen kunt gebruiken weet ik niet helemaal zeker. misschien wil ome quack/beuk/iemand anders even te hulp schieten?

    dixons zoek uitslagen

    iversonfan88

    edit: nog een linkje naar de Creative site:)
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2003
  8. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    tof deel 4 alweer
     
  9. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom 4.1? Daar heb je niet veel aan met de xbox. Daar komt dan alleen stereo uit. 4.1 setjes zijn eigenlijk alleen voor PC's bedoeld. Dan kun je dus beter een 2.1 set kopen.
     
  10. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zat de hele tijd te twijfelen om losse boxenset te kopen en een losse versterker, dit omdat ik al een goede dvd-speler heb (pioneer). Mijn oog was dus gevallen op een sony pascal speakerset, en daarbij een losse sony versterker (5x100 watt).

    Nu kwam ik in de winkel en ik legde mijn situatie uit, en vroeg of dat mogelijk was. Die verkoper begon meteen sony te dissen, en te zeggen dat die pascal speakertjes veel te schel klonken (frequentie bereik incl subwoofer 20hz - 70000!! khz). Hij prees mij toen meteen een yamaha versterker aan met bijbehorende speakers. Maar het ding had EN minder vermogen (RMS) EN zag er ook nog eens oerlelijk uit... En het feit dat hij geen enkle positief woord over sony set had sprak mij ook al tegen.

    Toen kwam ik in een andere winkel, en die zei dat ik beter meteen als ik zoiets zou gaan kopen meteen een hele complete set kon kopen, dus dat ik die dvd-speler die ik al had maar ergens beter zou kunnen verpatsen. Dan zou ik meteen nieuwere dvd-speler hebben en goedkoper uitzijn omdat het een setprijs zou zijn. Dus vanaf toen kee ik eigenlijk naar complete sets.

    Totdat ik gister dus in het megapool krantje die pascal speakers weer zag staan met een fikse prijsverlaging (van 899 naar 649 d8 ik). Dus nu begin ik weer te twijfelen om gewoon alles los te kopen... Maar is dat verschil in geluidskwaliteit van die pascal speakers in vergelijking met andere sets van sony nu zo groot? Ik bedoel, of het dat prijsverschil waard is.
     
  11. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ok hier komt ie :)
    M'n ouders hebben laatst dit Homcinemaset gekocht en ik heb geen flouw idee hoe ik mn xbox daar op aansluiten moet:confused:

    Wat moet ik er voor kopen en hoe moet ik het aansluiten?

    En met DIT Homecinema set bedoel ik deze:
    [​IMG]

    URL:http://www.akai-benelux.nl/frames/frames/dvd_home.html
     
  12. Royal

    Royal Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Microsoft Advanced Scart Kabel
    prijs : +/- €30
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    @ tha-d: Ik weet niet welke van deze sets jij hebt, maar je moet kijken naar een Optische Ingang! Als die erop zit, hoef je alleen nog maar een Advanced Scart cable (overal te koop voor €29,95, zie plaatje) te kopen en deze aansluiten. Als je geen Optische IN hebt dan gaat het je niet lukken, maar je moet dus zelf ff kijken of je die hebt :)

    Advanced Scart Cable:
    [​IMG]

    Grtz Blokkie


    p.s: het is deze ;)
     
  14. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien kijk ik niet goed maar ik zie geen Digital optical in, dus je kan je Xbox niet met een optisch draadje aansluiten. Ik zie wel RCA in en als ik het goed heb is dat toch coax?. In dat geval kan je je xbox via een coax draadje aansluiten. Dan moet je dus een adv. scart cable kopen, een optisch draadje en een coax draadje en niet te vergeten een optisch naar coax adaptertje.
    En dan Xbox->Scart kabel->Optisch draadje->Adaptertje->Coax draadje->DVD speler.

    Maar zoals ik al zei weet ik niet zeker of RCA coax is, het kan net zo goed een gewone tulpstekker ingang zijn.:{
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is de DVR3100SS. De Akai website is daar niet helemaal duidelijk over; er staan geen specs over de ingangen van dat ding; er staat alleen dat ie een AUX ingang heeft... Als die digitaal was hadden ze dat wel geschreven, dunkt me.

    Een paar plaatjes verder staat een andere set, de DVR3100VSS. Bij de specs van die set staat letterlijk dat er een coax digitale ingang op zit.

    Je moet dus effe checken of jullie set een digitale ingang heeft, en zo ja welke.

    Als het een optische ingang is (ook wel "toslink" genoemd) heb je de advanced scart kabel van MS nodig, met daarbij een toslink verbindingskabeltje. (Zie bovengenoemde FAQ)

    Als het een coaxiale digitale ingang is koop je een Speedlink "Real RGB & Digital Audio Cable" bij Mediamarkt. Deze kabel kost 13 euri. Daar heb je dan een Digital Coax kabel nodig, eveneens te koop bij bijv MediaMarkt voor 17 euri.

    In beide gevallen (optical of coaxial) heb je dus twéé kabeltjes nodig.

    Ik heb beide sets, want ik heb één XBox via optical aangesloten en één Xbox via coax. ;)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vrijdag heb ik Koda-setje vervangen door een JVC met een optische in-gang.

    Mijn Xbox meteen hierop aangesloten.
    Ik heb wel "digitaal" muziek bij de Dashboard/CD/DVD , de JVC schakeld netjes tussen normaal stereo en DD5.1 en DTS.
    Maar wanneer ik een game in de Xbox stop hoor ik eerst de muziek van de Dashboard maar zo gauw de game wordt opgestart valt het geluid weg.
    Op de display van de JVC komt wel Dolby Digital te staan , ook wanneer de game geen DD ondersteund.
    En de speaker icoontjes op de display van de JVC beginnen dan te knipperen ( slecht signaal ).

    Ik heb Zaterdag al contact gehad met de helpdesk van M$ , maar ook zij begrepen niet waarom ik wel muziek heb bij Dashboard/CD/DVD maar niet bij games.
    Ik krijg volgende week een nieuwe Scart Advanced kabel van M$ , misschien dat het probleem dan verholpen is.

    Als ik de digitale opties in de Dashboard uitschakel heb ik wel muziek (Stereo) via de optische kabel tijdens het gamen.
     
  17. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zie nu pas dat GTA3 ( Vice City ) DTS geluid heeft.
    Heb meteen mijn Xbox los gekoppeld en vervangen door mijn PS2 , en inderdaad in heb perfect DTS geluid bij deze game.
    Sta je voor iemand dan komt de stemmen uit de voorspeakers maar staat de persoon achter je, dan komt het geluid uit de achterspeakers.

    Alleen begrijp nu helemaal niet meer waarom ik geen digitaal geluid tijdens het gamen met de Xbox.
    Als de PS2 werkt dan zou je Xbox dat ook moeten doen.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Bfalcon,

    Die verkoper kan best gelijk hebben. De wattages van Sony kloppen vaak niet helemaal. Ik vind Sony sets over het algemeen vrij schel en wat betreft bas een lage brei. I heb er zelf jaren een van Sony gehad en met mijn nieuwe speakers i het echt een verademing. Ik heb de door jou genoemde speakers echter nog nooit gehjoord.

    Je hoeft heus niet voor een alles in een set te gaan. Wat is precies je budget? Zelfs vind ik de satelietsetjes van Kev en mordaunt Short echte aanraders, maar dat is heel smaakgebonden.

    Voordat je iets koopt grondig luisteren, en je niet laten verblinden door genoemde wattages. Een stel speakers van 80watt kunnen veel mooier klinken dan speakers van 300 watt.
     
  20. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Het kan haast niet anders dan dat er wat fout zit in je Xbox of Adv.Scart. Een andere verklaring zou ik niet kunnen bedenken. Je weet ook zeker dat de instellingen goed staan tijdens het Xboxen op je versterker? Probeer anders tijdens een game een beetje met je instellingen van je versterker te klooien misschien mocht ie het onverhoopt wel doen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina