1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu ook maar weer me denon aangesloten is ook wel leuk om effies het verschil weer te horen met de rotel. De denon doet het gelijk natuurlijk weer in 1x arrrggh :) Ik heb redelijk vaak dat dingen stuk die ik nieuw koop, stom toeval natuurlijk maar als het eenmaal werkt dan blijft het ook meestal wel goed werken :)
     
  2. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    PC - XBox

    Ik denk niet dat het mogelijk is maar vraag het toch maar. Is het mogelijk om voor het geluid van de XBOX de geluidskaart met optische ingang van de PC te gebruiken?

    En dus de geluidskaart van de XBOX niet meer te gebruiken.
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich is dat wel mogelijk, mijn huidige geluidskaart heeft een optische ingang maar dat zal niet op veel andere kaartjes zitten denken ik, daar vind je meestal alleen een optische uitgang.
     
  4. Gregg

    Gregg Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    De Audigy 2 heeft toch een optische input dacht ik, niet? Op welke manier moet je je speakers/XBOX/PC dan aansluiten?

    Je zal een optische kabel moeten leggen van je speakers naar je PC-geluidskaart maar hoe moet je je XBox dan naar je PC-geluidskaart brengen (Je PC-geluidskaart heeft toch maar één optische input).
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je nu al een speakersetje aan je pc hebt hangen die 5.1 ondersteund dan moet je denk ik alleen nog een stukje software hebben die op de optische poort gaat luisteren en dat dan weer weergeeft via je speakerset.

    Volgens mij heb ik bij mijn kaartje ook een dergelijk stukje software gehad. Wellicht kun je er adobe audition ofsjow voor gebruiken.

    Enigste verbinding die je dan zou hoeven te maken is van je advanced scart naar de optische ingang van de audigy (als die een optisch in heeft)
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2005
  6. partyanimal

    partyanimal Be afraid.If u dare!

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    De pc's van de ALDI hebben ook een optische in- en uitgang. En ze hebben owk een digital coaxial audio in- en uitgang.... Is volgende week in de aanbieding bij de ALDI. Dus als juh interesse hebt.........
     
  7. eleven

    eleven Know Thyself

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    1
    Is de Logitech X-530 een goede set om op je Xbox muziek te beluisteren want daar wil ik de set voornamelijk voor kopen, het is niet echt dat ik DD 5.1 nodig heb.
     
  8. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Een kameraad van me heeft de set ook gekocht, komt toch nog een behoorlijk geluidje uit zeker voor dat budget.
    Alleen de center zal niet werken aangezien de game-adaptor maar twee aansluitingen heeft. (die je er ook nog los bij moet kopen)
    Ik weet niet of het jou gaat dat je er "middenin zit anders is deze set een goede keus.
    Voor het zelfde geld heb je anders wel een wat betere 2.1 set (logitech z3 bv.)
    Hoge tonen komen goed uit de verf, dat geld idem voor de midden tonen.
    De sub lijkt bij sommige stukjes een soort aan z'n limiet, waardoor er een soort doffe knal (moeilijk uit te leggen)uit lijkt te komen, de z 640 die ik aan mijn pc heb hangen heeft daar geen last van.

    Maar voor dit budget is het zeker zijn geld waar, op de mediamarkt waar wij toen gingen kijken was er geen echte concurrentie in zijn prijs klasse, alleen een altec lansing setje kwam een beetje in de buurt.


    EDIT: Lees net op het tweakers forum dat Logitech nu wel draden die je los kan maken en vervangen op de Z-5500 heeft gemaakt, wel lekker genaaid voor de mensen die ze eerder gekocht hebben... :{
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2005
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    *snif* Morgen gaat me nieuwe voorversterker richting de dealer, ik mis hem nu al *sigh*
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    * aait

    Arme tipex. Het zit je ook niet mee...
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Die mooi blauwe leds... dat zilvere frontje... die zwarte love handles.... andere mensen de eraan gaan zitten :mad:

    Ik hoop nog dat ik iets ontzettend stoms over het hoofd heb gezien maar ik denk het niet :mad:
     
  12. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe komt het eig dat die dolby surrounds voor de xbox zo duur zijn?
    Vriend van me heeft dolby surround 5.1 voor pc & kostte maar 70€ ...

    Als ik nu toch zo'n setje koop van 100€(die volgens de meesten van jullie niet goed zijn) heb ik dan wel goed geluid, maar geen dolby?
    Bv dat je niet enkel de speakers achteraan hoort?
    Maar is de kwaliteit van het geluid van zo'n setje op zich goed?

    (ik kraam waarschijnlijk wartaal uit)
     
  13. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    is idd wartaal.

    maar, in de pc van je vriend zat al een geluidskaart, het enige wat hij nog nodig had waren speakers. Deze zijn inderdaad te koop voor 70 euri. Maar in de xbox zit niet een geluidskaart. Daarom moet je deze los kopen en dat word een versterker/receiver genoemd, deze zijn vrij prijzig(vanaf 200 euro) en dan moet je nog een speakerset kopen. Daarom hebben merken als creative en logitech complete pakketten. Deze hebben een redelijke prijs en hebben vaak een goede combinatie tussen prijs/kwaliteit.

    Lees voor meer info over zo'n setje de 1e pagina.

    Hoop je zo geholpen te hebben
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de rotel is ingeleverd, hopelijk hoor ik komende woensdag wat er mee gaat gebeuren, om repareren over vervangen, ben benieuwd wat het gaat worden.
     
  15. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    hopen dat ze er snel mee klaar zijn(wat het probleem ook mag wezen)
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Zijn externe decoders dan te koop? zo ja, waar?

    wat bedoel je hiermee?
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2005
  17. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, alleen een normaal woord daarvoor is een versterker(receiver) ga naar de audioboer en ze hebben er genoeg staan!
     
  18. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die heb je wel.
    Zoals Jaguar al zegt: receiver .
    Maar je hebt ook externe kastjes van creative,maar die zijn erg duur (welliswaar goedkoper dan een receiver)
    voor 50 euro meer heb je al een complete dolby setje geloof ik.
    Doe gewoon een beetje onderzoek.

    En dat over de z-5500:

    Op de 1ste versies van deze set zaten de draden in de speaker, je kon ze dus niet los maken en bv. een ander draad nemen.
    Op de 2de versie zit dat nu wel.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2005
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaringen met de Harman Kardon AVR 130? linkje
    Ik zag hem staan bij de Media Markt en vond hem echt zooo mooi! Het is voor mij een instappertje in de hifi wereld zeg maar...en zoek gewoon iets goeds en moois om het geluid van me box weer te geven...
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar kun je je xbox prima op aansluiten zo te zien, Harman maakt leuke spullen lekker kopen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina