1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op dit moment ook een beetje te kijken naar een goede receiver met boxen en actieve subwoofer. Wil wel meteen een goede waar ik ongeveer 10 jaar mee kan doen, dus wil wel 7.1.
    Zat zelf te kijken naar dit setje van harman kardon, de AVR 235 of de AVR 330
    Weet iemand of dit goede setjes zijn, of dat ik beter voor iets anders kan gaan.

    En wie weet een set boxen die er goed bij zou passen, en die ook gelijk is aan de kwaliteit van een bepaald genoemde receiver?
     
  2. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp :)

    Discreet --> DVD zend 6.1 geluid naar receiver deze zet het om in 6.1 geluid
    Matrix ----> DVD zend 5.1 geluid naar receiver, maar door matrix zet deze het nog eens om in 6.1 geluid. Rear center wordt er bijgemaakt zo gezegt.

    Maar dan kan toch Discreet 7.1 toch wel, alleen moeten er nog wel dvd's uitkomen die dat ondersteunen :9

    Kunnen 7.1 versterkers ook 6.1 geluid produceren. In plaats van een Back Rear (ofzoiets) een Rear Center. Of moet je dan echt een 8.1 versterker kopen? Niet dat ik dat doe hoor, kwam opeens in me op :cool:
     
  3. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    is er ook nog 8.1 :eek:
    damn, zou ik meteen achterliggen met een 7.1 set
     
  4. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Beuk kwam eens met een Denon 10.2 of 10.1 aan zetten (begin van de tread)
    Dus hou het maar bij 7.1 als je kijkt dat nu pas 6.1 aan zit te komen bij dvds, denk je hoelang het nog duurt dat 10.1 ingeburgerd is?
     
  5. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    daar zit wat in, maar ik moet er wel een tijdje mee kunnen doen.

    10 speakers, en 2 subs, waar laat je die dingen??

    nee, 6 a 7 speakers vind ik wel genoeg, waar zouden jullie op dit moment voor gaan, 6.1 of 7.1???
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat kan gewoon. Ik tweifelde daar eerst ook over, maar het kan gewoon. Dan meot je gewoon ff instellen op de versterker dat je maar een sb-speaker hebt.

    Edit@MC: gewoon voor 6.1 gaan:).
     
  7. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik nu een mooi 5.1 setje die ik kan upgraden naar 6.1. Ik vind het namelijk niet zo mooi zo'n center pal achter je bank :)

    Trouwens ik doe dat eigenlijk nog alleen bij Blade II en Blade III dus zo vaak hoef ik dat nog niet te doen :)
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2005
  8. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    dus jij zegt eigenlijk 5.1 of 7.1
    is het dan niet gewoon het beste om nu een 7.1 receiver te nemen, en dan 5.1 of 6.1 boxen erbij, of werkt dat niet optimaal??
     
  9. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn bijna geen 5.1 receivers meer te krijgen, alle versterkers zijn met 6.1 zoniet 7.1 uitgerust. Het feit dat het een 7.1 versterker is heeft geen invloed op de 5.1 prestaties. Vaak zijn 7.1 versterkers nog met een wat dikkere voeding uitgerust die niet tenvolle benut word met 5.1 dus het kan zeker geen kwaad.
     
  10. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan het ook zo doen:
    Dit jaar receiver kopen met je bestaande speakers aan te sluiten en een jaar later goede speakers kopen. En dat hoeft ook niet perse gelijk 7.1 het kan ook eerst 5.1 en daarna 6.1 of 7.1
    Ik had eerst ook een versterker gekocht en mn 2.1 set op aangesloten en een center met 2x surround gekocht voor 30 euro. Meer geld had ik niet en had ik wel surround sound;)

    Gewoon lekker opbouwen zodat je ook meteen goed kan oriƫnteren voor een goede speakersset :)
     
  11. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand trouwens wat xbox360 maximaal gaat ondersteunen??
     
  12. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ergens gehoord dat hij 7.1 ondersteund, maar ik denk dat we meer weten in Leipzig ;) en voor de meeste mensen is dat niet belangrijk zeker omdat de meeste een home cinema of een Logitech / Creative setje heeft. En daarvan zijn er eigenlijk alleen maar 5.1 setjes van :)

    Verder hoop ik dat de 360 games ook DTS ondersteunen in plaats van alleen Dolby Digital :)
     
  13. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    voor hun niet, maar voor mij wel :p:p
    ik wil optimaal kunnen genieten van Halo 3 en PGR 3 _O_
     
  14. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Zekers zekers :D

    Ik heb ff de Xbox Magazine erbij gehaald, hierin staat allemaal in wat hij ondersteund aan audio. Helaas staat daar niet bij of hij 7.1 ondersteund laat staan 5.1
    Verder staat er bij dat hij 48 KHz 16-bit audio ondersteund. Wat houd dat in?
    Wat ik verder vreemd vind dat hij Multi Channel ondersteund. Hiervoor moet je wel 6 analoge tulpen hebben, maar dat kan denk ik alleen uit de video output komen van de 360. Maar hier vind ik dus geen kabels bij (zie begin post van Feitjes xbox360)
     
  15. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    daar hebben we inderdaad nog niet veel aan, even afwachten dan nog maar
     
  16. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ff iets anders.......ik heb al een tijdje een pro-logic versterker thuis staan, maar ik vraag me nog altijd af hoe het nou precies werkt... want pro-logic is niet echt surround..... Kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe prologic precies werkt?
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iets aangeschaft maar weet niet wat :p . Ik kan je wel iets vertellen: koop een dolby digital versterker, die dingen kosten tegenwoordig helemaal niets meer. Met pro-logic kom je nu nergens meer...

    Koop deze:
    [​IMG]

    :cool:
     
  18. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    haha je hebt gelijk!!! ik wist wel dat het niet echt surround was.... maar hoe duur zijn die versterkers met dolby digital dan tegenwoordig?
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    De pioneer VSX-D711 heb je al vanaf 200 euro. Maar in de startpost staan setjes (dus incl luidsprekers) al rond de 180 euro die dolby digital ondersteunen...

    Edit: de Creative labs inspire 5.1 5500
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2005
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina