1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, eerst nog een paar vraagjes stellen natuurlijk :9

    Ik heb de HD A/V XBOX kabel met optische uitgang. Die optische kabel sluit ik dus aan op deze unit. Ik zie ook veel video in en uitgangen, is het de bedoeling dat ik ook het beeld van de xbox via deze unit schakel? Moet ik de scart van de xbox HD A/V stekker gewoon lekker in de tv laten zitten, of iets hebben om het via de Harman te schakelen?
     
  2. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik zelf alleen het audio gedeelte van mijn receiver, elke extra schakeling is meestal geen vooruitgang. Op de harmon zitten waarschijnlijk alleen composiet / s-video ingangen, dan kun je beter gewoon de rgb scart in je tv laten zitten dan heb je het beste beeld.
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt....ik zal maar even een prijsonderzoekje gaan doen waar hij het goedkoopste is :9 en het is HarmAn Kardon...dat moet jij toch weten O-)
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Weer is een vraagje :) Ik zit nu met een enorm probleem (beetje overdrijven ;)) maar ehm het is dat al mij scart kabels te kort zijn en dan heb ik zo'n kastje voor 3 scarts maar alle kabels staan gewoon enorm strak en dat lijkt me niet echt goed voor de connectors. Ook lijkt dat kastje te storen. Dus mijn vraag is, heb je ook recievers waar je scarts op kan aansluiten en waar dan 1 scart uitkomt die naar de tv gaat?
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Receivers met scartingangen ken ik niet, je ziet ze meestal met composiet, s-video en component. Zit er aan je scart kastje een vaste scartkabel soms? Op mijn switch kan ik gewoon zelf een eigen scart prikken die naar de tv gaat. Maar dan krijg ik ook een brom op me tv dus is ook niet echt ideaal. Maar goed geluid van me tv staat in principe altijd uit.

    @dynamike: excuses :)
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nja het was dat de kleuren niet goed meer waren als er meer dan 1 scart in zat. Helaas heeft mijn TV geen component ingang dus dat schiet ook niet op. Kan je me iets aanraden om te doen om gewoon netjes alle kabels weg te werken?
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Enigste wat je kunt doen is denk ik een scart switch zoals de mijne kopen met een losse uitgang waar je zelf een lekkere lange scart op prikt die naar je tv gaat. Dat hoef je maar 1 kabel weg te werken.
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ah ja natuurlijk, ga ik daar maar is naar kijken :)
     
  9. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je weer wat te doen
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar ben ik wel weer nog meer euro's van de reciever verwijderd :)
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is wat te prijzig voor mij :) Dan duurt de reciever wat te lang. Ik verwacht trouwens dit jaar een enorm end te komen met mijn bios. Mijn familie verschilt nog erg van mening over een leuke vakantie. Iedereen wil wat anders en toen na veel proberen enzo hebben we gewoon besloten thuis te blijven en dan ga ik hier kitesurfen. Maar het leuke is, is dat het geld van de vakantie verdeeld wordt en dan kan ik dus flink aan de bioscoop werken :D Heb je je reciever nog Tipex :+?
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok, ik heb me moeder overtuigt het voor me te betalen. Nu vroeg ik me af als ik nu http://www.h-e.nl/meerinfo.php?ProductID=33374, plus HQ scart kabel heb, moet ik dan eigenlijk ook nog een HQ scart voor de DVD speler naar die switch of merk je daar niks van? Er zit nu namelijk gewoon een scart kabel aan die erbij zat. Die zal niet veel soeps zijn.
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het beste resultaat moet je zorgen voor allemaal goeie scarts er tussen hebt zitten maar goed, als ik jou was zou ik lekker proberen met die cheap ass kabel en als jij het beeld goed genoeg vind dan zou ik het lekker zo laten. Probeer eerst je dvd speler eens rechtsstreeks met die goed kabel op je tv, en daarna via de switch, verwacht niet dat je heel veel verschil zal zien.

    En ja de receiver staat er nog :) Zeker zolang me rotel nog niet terug is. Zou gisteren wat horen maar vandaag wisten ze nog niets toen ik belde :mad:
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok dan neem ik nu gewoon even een duurdere kabel met een verdeel scart box en dan ga ik is proberen of ik genoeg verschil zie en anders komt het ooit nog wel is.

    Weet je of iemand anders of je het beste die kabel en verdeeldoos online kan bestellen of ergens in de winkel halen? Er zit hier wel een electronica zaak maar die is best duur over het algemeen. Als ik online het beste kan doen, waar kan ik het dan het beste bestellen? Hermes kan wel maar die zijn ook best duur vaak. Maar ik heb nu geen winkel om het te vergelijken.
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Even een vraagje, maakt het veel uit of je nu een Media Markt RCA-kabel gebruikt voor je subwoofers, of een "merk" kabel? Ik gebruik nu dus van die MM kabels, maar dat zijn van die niet-afgeschermde dropveters :D. Misschien dat het met subwoofers wel uitmaakt wat voor`n kabel je gebruikt, want tussen normale speakerkabels hoor ik het verschil niet :).

    Edit//

    Ik heb even wat kabels opgezocht, en kwam o.a. de volgende tegen van Monster Cable:

    - M Series® Bass 850 Powered Subwoofer Interconnect, 3,66m €100,-
    - ZBass100 Audiophile Powered Subwoofer Interconnect, 3,66m €100,-
    - Ultra Series THX® 1000 Subwoofer Interconnect Cable, 4,88m €80,-

    Best wel prijzig!!, zeker gezien het feit dat ik er twee nodig heb :eek:.
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2005
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    oeps! mezelf gequote :confused:
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Sja volgens mij heb je niet zulke dure kabels nodig hoor, er was me verteld dat voor iedere 1000 euro die je aan je installatie uitgeeft je 200 euro aan kabels moet uitgeven als je het goed wilt doen. Nu weet ik niet wat voor speakers en dingen je hebt maar ik denk dat dit wat overdreven is. Dan zou ik eerder goede kabels voor me speakers kopen dan voor de sub.
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op het moment heb ik van Eltax hun Evolution 5.2 set staan. Dit set wordt in maart vervangen door B&W`s. De subwoofers die ik gebruik zijn van Yamaha, de yst-sw315. En de receiver is ook van Yamaha, de rxv-630rds. Anders maar even voor wat goedkopere alternatieven zoeken :D.
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja idd, het is flink zonde om zoveel geld aan sub kabels uit te geven met wat je nu hebt. Niet dat je speakers enzo slecht zijn ofzo maar het is gewoon zonde. Weet je al naar welke serie je van B&W gaat kijken?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina