1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peanutnl

    Peanutnl Halo3

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    meestal is het beste van de voeding af...
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ga je ooit nog is een upgrade doen of vind je t allemaal wel best zo? :)
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    oja zeker weten......

    eerst een flatscreen.......plasma of lcd???? we wachten het nog ff af.

    betere surround en back surround speakers.

    de rotel rsp 1098 surroundprocessor staat heel erg hoog op de verlanglijst.

    genoeg dus........nu de munten nog.
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat staat er bij jou eigenlijk op het verlanglijstje:)?
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ok dan, die RSP 1098, is dat die met LCD scherm erop toch? Die heb ik al paar keer zien staan, echt onwijs mooi ding. Helaas nog nooit gehoord. Moet nog steeds is een keer ergens een goede setup horen... maar goed komt nog wel is een keertje :) Maar veel succes dan met de munten verzamelen ;)

    Te veel ;) Het enige wat op dit moment goed is, zijn de 2 B&W 640i's als front speakers. De rest is allemaal erg brak. De kabels zijn op dit moment 2 stroomkabels die ik van een oude lamp had afgesloopt. De versterker is een +-15 jaar oude Sony versterker.

    Dus alles behalve 2 fronts heb ik nog nodig... Dus dan kom je neer op dit lijstje:
    *2 rears, 1 center en evt. een subwoofer maar ik denk dat ik daar niet aan begin, de fronts gaan flink laag dus het is voorlopig niet nodig. Ik wil als rears dezelfde speakers gebruiken als fronts gebruiken. Center weet ik nog niet, ik ben tot nu toe nog geen enkele center tegen gekomen uit dezelfde serie als de 640i, dus dat moet ik nog bekijken.

    *Een goede reciever, heb er over nagedacht om te gaan sparen voor pre/pro setup maar dat is met kabels en alles voorlopig nog echt te duur. Dus ik ga binnekort op zoek naar een 2e hands reciever, Denon waarschijnlijk.

    *Kabels, voor alle speakers en dingen zijn natuurlijk ook weer de nodige kabels nodig, alleen al voor speaker kabel kom ik weer op de 22 meter ongeveer en we weten allemaal de prijs van een gemiddelde speaker kabel :eek:

    Dus kortom, zelfde verhaal als beuker, genoeg ideeën, niet genoeg munten :+ Ben bezig met een aantal spullen te verkopen en dan heb ik mijn schuld af betaald en kan ik gaan sparen voor de reciever.

    Zo en nu mag jij vertellen wat er op je sinterklaas lijstje staat :)
     
  6. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    haha
    hij heeft de meeste dingen al hij wil nog een goeie breedbeeld en klaar is hij!!:p
    daartegen heb ik nog niet echt veel
    ik ben nu vooral opzoek naar goeie zuilen~!!!!
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Die Rotel heeft een TFT-schermpje, geen LCD:).

    Tja, wat staat er op mijn lijstje. Ik heb net een versterker gekocht, frontjes, center en surround. Ik had wel genoeg munten :+ . Ik heb dus nu een 5.1-setup waar ik nog zelf 2 SB-speakers bij ga maken. Tegen de tijd dat 6.1 standaard is koop ik wel een goede center maar dat vind ik nu nog niet nodig. Wat ik nu graag wil, is iig een breedbeeldtv. Ik heb nu zo'n geval uit de middeleeuwen staan, en als je widescreen moet gaan kijken op zo'n 50 cm ding, dan moet je bijna een verrekijker erbij pakken :+ . Jammer is dat ik daar nog wel genoeg munten voor heb, maar niet de goede ouders:D. Die vinden dat ik wel genoeg heb aangeschaft de laatste tijd.
    Na die breedbeeld zou ik ook nog wel een normale dvd-speler willen kopen, want ik draai nu de dvd'tjes op m'n xbox. Dat gaat opzich prima, maar het is eigenlijk gewoon 3 keer niks wat er uit dat ding komt. Hij heeft de laatste tijd ook moeite met films die DTS ondersteunen, maar gelukkig heb ik nog garantie:).
    En als ik heel ver vooruit kijk (nouja, ik denk een jaartje ofzo;)) wil ik ook nog wel een betere sub dan dat ik nu heb staan. Het is wel zo dat ik soms weleens subwoofers van 500 euro heb gehoord, maar die het niet haalden bij de bas die er uit de MFB's komt, dus wat dat betreft ben ik wel tevreden. Ik heb ook wel het gevoel dat het aan de accoustiek in de kamer ligt, want volgens mij zijn de MFB's en mijn kamer perfect voor elkaar. Als je het niet gelooft, kom dan maar een keer luisteren :cool: . Maar toch wil ik een keer een echt goede subwoofer van rond de 1000. Daar heb ik alleen de munten niet voor :+ .

    Edit@X-zibit: en die pro-logic versterker dan :+ ?
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2005
  8. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    tja die pro-logic versteker
    daar kan ik even nog mee vooruit maar na een half jaartje zit daar zeker wel verandering in ik heb er de munten voor maar net zo als jki de ouders die het wel genoeg vinden van wat ik heb gekocht:p
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @Pimmy: heb je een foto van die B&W'tjes van je, want ik kan er op internet geen vinden...
     
  10. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    jki

    k heb die koeling ff gekeken hoe 't stond ziet er gaaf uit echt waar!!
     
  11. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand nog waar je mooie (2ehands mag ook) en goeie dolby digital versterkers kan kopen..... ik heb ook al op marktplaats gezocht maar daar hebben ze nu niet echt iets moois
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
  14. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik volg het niet meer...
    Ik heb een Logitech X-530
    [​IMG]
    Maar daarvoor heb ik zo'n game adapter nodig
    [​IMG]
    maar daardoor benut ik mijn surround niet optimaal, omdat 1 stekkertje niet in die adapter kan :{
    Is er een andere oplossing, zodat ik wel gewoon 100% 5.1 dolby surround heb?
     
  15. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had eerst ook zoiets maar je hebt daar volgens mij wel kastjes voor maar die zijn erg duur!!

    iemand ik had nog naar een dolby digital versterker gekeken maar ze zijn opzich niet heel duur.... maar ik wil ook nog zuilen kopen dus speakers en een versterker dat wordt dan wel prijzig...

    dus weet iemand waar je zo'n dolby digital setje kan kopen met speakers erbij voor een niet al te hoge prijs
    ??
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk in de dolby digital faq, daar staat een best goedkoop setje.

    @Pimmy: mooie speakers! Hoeveel hebben die gekost?
    Enne, wat voor werk ik doe? Ik ben nog een jaartje jonger dan jij, dus... Maar ik bezorg wel folders, als je dat soms bedoelde:). Daar krijg ik rond de 6 euro per week voor. Waarom vraag je dat eigenlijk:p?
    En wat voor werk doe jij:)?
     
  17. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb op de marktplaats een Sony STR-DB 925 receiver gevonden
    Technische gegevens:

    Type: STR-DB925
    QS-serie
    Kleur: zwart
    Dolby Digital en DTS
    5x100 w
    5.1 direct
    In zeer goede staat verkerend
    Programmeerbare afstandsbediening met lcd-scherm.

    maar ik weet niet echt of dit een goeie versterker is??? kan iemand zeggen of deze geschikt is of niet?
     
  18. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    QS serie is wel een goede serie, hebben m'n ouders ook staan. Knappe receiver met veel mogelijkheden en met de geluidskwaliteit zit ook wel goed.
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind sony niet echt geweldig, ookal zal dat een best goede versterker zijn. Als je een surround-versterker koopt, ga dan voor Denon, Marantz, Yamaha, Harman Kardon, etc (naar mijn mening). Maar los van dat: die sony is best prijzig, ook 2dehands denk ik, en je liet net weten niet zo heel erg veel geld uit te willen geven dus maar zo'n set te kopen met versterker incl speakers... Waarom vraag je dan toch of die sony goed is. Met redelijke 2dehands zuilen zit je dan al gauw op de 300 a 400 euro...
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Thx, ik heb er zelf voor 2 stuks maar 325 voor betaald :D Viel erg mee, genoeg andere advertenties waar mensen er 400-500 voor kregen. De speakers zijn wel vrij oud, jaartje of 8. Hebben destijds ongeveer 2000 gulden per stuk gekost, en laat speakers nu is lekker lang mee gaan :D

    Ik vraag aan de meeste mensen wat voor werk ze doen, geeft me een beetje een idee van de moeite die ze in hun spullen stoppen zegmaar :) Ik zelf doe op het moment geen werk helaas, heb even tomaten geplukt maar 5 uur lang in een bloedhete kas voor een slavendrijver plukken voor 10 euro per keer... nee dankje ;) Maar ik wil als het drukke baantjes seizoen is afgelopen ergens proberen te gaan vakkenvullen, in elk geval wil ik iets gaan doen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina