1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vroeg het me af, omdat iemand deze op marktplaats aanbood en er niet veel geld voor vroeg.... rond de 80 euro en dat is eigenlijk niks voor die versterker (denk ik)
     
  2. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je Sony ooit gehoord? laatstaan de QS serie. Met de QS en ES probeert sony te concureren met Denon, Marantz, Pioneer. (en in mindere mate Yamaha en HK) het enige wat tegenzit is SONY. De naam, ik hoor vaak best positieve verhalen over de QS en zeker de ES serie. Of het een goede prijskwaliteit verhouding levert weet ik niet. Maar ik kan met 100% zekerheid zeggen dat je geen troep koopt. Klank kan ik niet beoordelen en dat is ook altijd persoonlijk. Zelf hou ik van de denon "sound" maar ik heb deze receiver nog nooit gehoord.
    Ik zou kijken hoe oud hij, staat etc. 80 euri klinkt leukt om te beginnen.
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je dan ook wel weer gelijk in. Die goedkopere sony versterkers komen ook heel vaak goed uit tests. Toch zou ik er denk ik geen goed gevoel bij hebben als ik een sony-versterker zou kopen. Maar toch, ze zullen vast en zeker goed zijn...
     
  4. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie nog wel wat ik doe..... eigenlijk zoek ik eerst goeie speakers, want die technics van mij zijn echt flut....:p en die sony receiver heeft die gast nu al verkocht:mad:
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Foto's (technics)!!! :cool: .
     
  6. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb geen foto van de technics...

    maar ze zien er krom uit een soort van houte kast achter met een zwarte plaat ofzo erop geplakt
    verder aan de voorkant een plastic frontje en een plastic omhulzel waar de woofer en tweeter in zitten.... tweeter gaat kraken bij de echte hoge tonen bass komt er niet of juist als kei harde dreun bass uit niet mooi dus, dus vandaar nieuwe speakers:)
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2005
  7. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar woon je dan eigenlijk? Ook in nijmegen?
    Want je moet eens naar Audio zaak gaan, ik ben bijvoorbeeld naar Tilburg geweest voor een dvd speler en daar hadden ze mooie magnat zuilen staan van 100 euro per stuk. Ik ben er misschien morgen weer dan ga ik wel beter kijken ;)

    In Rotterdam heb je ook bijvoorbeeld de correct met hun koopjeskelder :cool:
    Daar verkopen ze ook verouderde modellen voor ook rond de 100 euro per stuk.
    Of je pakt het gelijk goed aan door een set te kopen met 2 front zuilen erbij.
    Ik zou dan gewoon eerst gaan kijken bij een hifi zaak, kan je ook een luisteren welke je nou mooie vind klinken
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons in Nijmegen zijn wel hifi-zaken, maar daar hebben ze pas zuilen vanaf 150 euro per stuk. Zo'n winkel als jij in Tilburg hebt waar ze zuilen hebben vanaf 100 euro per stuk is denk ik nét die 100 euro bij een set minder en denk ik ook wel iets meer betaalbaar voor iemand onder de 15:).
     
  9. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja 150 euro is toch een stukkie duurder, wel jammer dat je een stukje verder moet gaan om wat betaalbare speakers te kunnen kopen. Tilburg is ook niet even in een kwartiertje te reizen...
    Heb je misschien ook al gekeken in Arnhem?
     
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al speakers;). X-zibit is op zoek naar speakers omdat ie alleen nog maar 2 van die hele slechte technics boxen heeft staan.
     
  11. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry, ik bedoelde eigenlijk ook X-zibit. Eigenlijk had ik het in het meervoud moeten zeggen O-)

    Hopelijk is morgen mijn dvd speler binnen gekomen, ik had hem namelijk gister besteld en ik wil nu wel eens een fatsoenlijk dvdtje af kunnen spelen :D
     
  12. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dat ook:). Ik draai nu op m'n xbox, en dat is niet echt geweldig... Welke dvd-speler had je ook alweer gekocht? Foto's:)?
     
  13. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een Yamaha s657 besteld. Op mn Nikkei krijg ik het maar niet voor elkaar om hem op dobly digital te zetten. Steeds maar weer op Dolby Prologic. Zet ik hem op xbox doet hij dat wel, maar die maakt weer pokke herrie :p

    Zelf wilde ik graag een yamaha dvd speler, omdat hij op mn versterker komt en die is ook van yamaha. En hij speelt sacd en dat vond ik ook wel belangrijk :)
    [​IMG]
     
  14. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0

    mooie dvd speler....
    ik heb nog niet in arnhem gekeken.... maar ik zag op internet dat er in oss ook een hifi winkel zat dat is wel wat dichterbij.....
    als je kan zeggen hoe die zaak in tilburg heet kan ik daar misschien ook wel heen gaan...
    dat is ongeveer een uur ofzo rrijden vanaf hier
     
  15. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel je gaat naar oss om te gaan kijken, zal ik eerst maar eens bellen of het wel de moeite waard is...
    Ik ga morgen of volgende week zaterdag naar Bartels zo heet hij namelijk. Dan ga ik wel beter kijken of ze nog meer zuilen hebben van die prijs. Die magnat zuilen stonden namelijk in de vitrine dus het kan ook wel zijn dat de enige zijn in die prijs categorie :)
     
  16. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu ook ff op kieskeurig te kijken, om te kijken welke speaker het was...
    Het blijk deze te zijn in de zelfde kleur:

    [​IMG]

    Wat blijkt bij kieskeurig kost hij 350 euro terwijl hij bij bartels 100 is :eek:
    Ik denk dat ik zat te kwijlen naar die speaker en dat ik een verkeerde prijs heb gelezen. Misschien was het een surround speaker die er naast stond voor die prijs :+
     
  17. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    tja ik heb die ook wel in de winkel gezien maar toen waren ze ook een flinke prijs
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Het plaatje doet het niet;).

    Maarre, als ik een dvd-speler ga kopen, dan koop ik hem denk ik van denon. SACD vind ik niet zo belangrijk want er zijn nu nog heel erg weinig cd's die dat ondersteunen.
     
  19. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm nog maar een poging :)

    http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/CCB55A3B972D06BFC1256CCE006B01D2_big.jpg

    Heb je trouwens al een dvd speler van Denon in gedachten ?
    Misschien de 1710 of de 1910?

    En ja over sacd er zijn heel weinig cd's ervan, de enigste die ik wel leuk lijkt is 3 Doors Down. Voor de rest is er nog niet zoveel keus. Maar eigenlijk wil ik deze dvd speler wel een paar jaartje houden en dan zijn er hoop ik wel dat de meeste cd's in ieder geval hybride sacd :)
     
  20. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Dvd spelers van denon en in zekere mate de 1710 en 1910 zijn muzikaal gezien echt waardeloos. Kijk eens naar marantz spelers die zijn wel wat duurder maar muzikaal vind ik de mijne echt top.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina