1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Aldi had laatst aan aanbieding met zo'n DVD speler maar die is nu al een tijdje voorbij. Die kostte destijds 80 euro dus zo duur hoeven ze niet te zijn.
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen denk ik ook wel dvd-spelers zijn van gewoon 50 euro die ook zo'n output hebben... Arjan geeft een voorbeeld van een toch wel redelijk dure dvd-speler (als je naar een aan het kijken bent van rond de 60 euro) maar er zijn er ongetwijfeld goedkopere (die van Pimmy is zoiezo een voorbeeld).
     
  3. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand op marktplaza verkoopt er een voor 20 euro daar ga ik waarschijnlijk kijken...
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk merk en type?
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Pioneer is natuurlijk aan de prijs door alle decoders die zijn ingebakken.

    Maar deze kwam ik ook nog tegen bij een computerwinkel: Xoro.
    Deze is voorzien van een Dolby Digital decoder, en een 5.1ch output, voor €79,- excl. verwijderingsbijdrage :).
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt al meer in de buurt:). Maar toch een vraagje: heeft er hier iemand al weleens van het merk Xoro gehoord:D?
     
  7. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    nee.... ik ken dat merk helemaal niet hoezo?

    edit: Oeps foutje.... ik had ff niet goed gelezen over die dvd-speler van 79 euro :cool:
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2005
  8. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    hee x-zibit
    Ik heb hier mooie Magnat 880 zuilen gevonden voor 85 euro per stuk :)
    http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/cPath/27_74_152_169/products_id/13793

    Weetje over die dvd speler met een analoge 5.1 uitgang die zal je niet snel meer viinden, omdat dat dat veel minder mooi klinkt dan via coax, geen handel in ;). Het enige wat je kan doen is veel zoeken, die van 80 euro of zon sacd speler kopen. Maar dan kan je net zo goed een nieuwe versterker kopen :)
     
  9. Frank.V

    Frank.V HomeTheater

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    tja dat had ik zelf ook al gedacht.... maar mijn dvd speler die ik nu heb funcitoneert niet meer zo goed vandaar dacht ik dat ik een nieuwe kon kopen met die analoge uitgangen maar inderdaad zijn ze niet zo makkelijk te vinden.... ik zie nog wel wat ik doe.... en thanx voor 't vinde van die zuilen
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn er natuurlijk genoeg te vinden, maar niet voor rond de €60,- helaas.

    5.1 kanaals geluid over de analoge uitgangen hoeft per definitie niet onder te doen voor geluid via de coaxiale of optische uitgang. SACD wordt in de meeste gevallen altijd via de 5.1ch. uitgang weergegeven, dus slecht zal het niet zijn ;).

    Maar Wallie heeft zeker een punt! Voor een speler van €180,- heb je ook een 5.1ch receiver.
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je koopt zo'n alles-in-een-geval met versterker en dvd-speler in één apparaatje en dan nog 5 speakers en een sub. Ik zag er laatst een (ik dacht in de Otto gids) voor 120 euro (dacht ik). Ik denk dat je dan best wel een redelijke versterker hebt maar dat je iig de sub moet vervangen. Met van die setjes heb ik de ervaring dat de subwoofer niet deugt en dat er veel te veel bespaart wordt op de snoeren. Maar om die 2 dingen te veranderen hoef je niet persé veel geld uit te geven...

    Offtopic: leuk Arjan, dat je hier ook komt kijken (in deze thread);).
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Haha, leuk om te horen :)

    Deze hobby stond een tijdje op een erg laag pitje :cool:.
     
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor setje heb je eigenlijk?
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hieruit bestaat mijn setje:

    Receiver: Yamaha RX-V630rds
    DVD/SACD-speler: Sony DVP-NS930V
    Fronts: Eltax Evolution vloerstaanders
    Center: Eltax Evolution center
    Surrounds: Eltax Evolution surrounds
    Subwoofers: 2* Yamaha YST-SW315

    Na drie jaar trouwe dienst, beginnen m`n fronts nu sterk achteruit te gaan, en deze wilde ik aanvankelijk in oktober vervangen, samen met de center speaker en de surround speakers. Maar dat plan heb ik weer even in de koelkast gezet, eerst wil ik een lcd scherm kopen voor de xbox 360 :cool:.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi setje! Maar waarom heb je eigenlijk 2 subwoofers ipv 1?
     
  16. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor de extra power waarschijnlijk. Anders heb je er niet zoveel aan.
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad :cool:. Ik was al gewend om met twee subs te luisteren. Toen ik één Yamaha sub kocht, vond ik het geluid mager klinken. Dus vandaar de tweede.

    Ontopic,

    De receiver van m`n ouders doet de laatste tijd een beetje vreemd. Wanneer die wordt aangezet, komt er alleen maar geluid uit de subwoofer (alleen na een 'koude' start zeg maar). We hebben alle kabels nagelopen, maar dat zit allemaal in orde. Wanneer we de receiver weer uitzetten, en vervolgens weer aanzetten, doet alles het weer?

    Tijd om de receiver na te laten kijken? Of zou dit iets anders kunnen zijn?

    Edit// Het gaat btw om een Marantz SR8300.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  18. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk inderdaad dat 1 van je elektronische componenten het een beetje aan het begeven is. Zelf nakijken is denk ik te lastig. Ik zou eens info verkrijgen bij de lokale electroboer.
     
  19. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    We hadden ergens nog een Labs Inspire 5300-setje liggen en ik heb in de openingspost gezien dat die niet geschikt is voor Dolby-geluid. Maar kun je hem dan wel gewoon aansluiten met een Advance Scart Kabel en een optische kabel? Ik snap dat er dan geen 5.1 geluid uitkomt, maar dan koop ik eventueel later nog wel een keer een geschikte set. Het gaat er dus gewoon om dat er geluid uit alle boxen komt...

    Alvast bedankt
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet heel erg veel van zo'n setje, maar als er een optische ingang op zit (wat me eigenlijk zeer onwaarschijnlijk lijkt) krijg je geluid uit 5 speakers. Als er een 5-channel-stereo-optie op zit kan je ook geluid uit 5 speakers krijgen, maar anders niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina