1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shailesh

    Shailesh Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de set vorige week ook aangeschaft en kan je alvast vertellen. Geluid van de MP3 is inderdaad slecht. Nou heb ik toevallig ook een Iriver, die juist bekend staan om hun geluidskwaliteit. Dus dat wordt helaas niet beter. PC geluid is wel super, mits je een goede geluidskaart hebt. Ik heb een creative Audigy 2, en daarmee klinkt de muziek echt geweldig. Zeker als je de ingebouwde equalizer inschakelt, dan klinkt het echt scherp en helder.

    Maar een andere optie is een goedkope geluidskaart kopen en die optisch aan te sluiten. Maar aangezien je huidige dat toch niet heeft raad ik je aan een goede van creative te kopen. Zit je wel rond de 80 euro, maar dan haal je echt de max uit je setje.

    Nog een ander iets. Mocht je twijfelen over de Z-5500, die klinkt echt niet beter. Heeft alleen meer vermogen, dus hij gaat harder. Voor die 100 euro extra zou ik investeren in een geluidskaart.

    Nog een tip, de Z-5400 is momenteel in de aanbieding bij Media Markt. Voor 199 euro. Zou even terug gaan en die 30 euro van je terugvorderen :thumbs:
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb deze bij de MM vandaan in in Groningen, en de aanbieding was juist 229. Ik zag vandaag op de sites van wat andere shops hier in de buurt
    ook de 5400 en daar was ie bij 1 shop 200 euro,maar daar was ie al uitverkocht en kregen em ook niet meer binnen. Kortom...ik houd deze gewoon nu :)

    Ik heb nu een vrij simpele Acoustic edge, al vrij oud...maar mijn vader
    heeft een Audigy kaart over, die kan ik zo overnemen van hem, en dan ga ik er dus absoluut op voorruit. inplaats van een splitter (die ik nu moet gebruiken) gaat alles gewoon direct van de 5400 receiver naar de soundcard.
     
  3. Shailesh

    Shailesh Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, hier in Rotterdam is het juist 239->199. Maar goed, voor die 30 euro...
    En met die Audigy kaart ga je er zeker op vooruit. Voor het gamen kan je hem analoog aansluiten (tevens voor muziek), en met films kijken kan je genieten van digitaal geluid. Beter kan het eigenlijk niet.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Binnekort komt er naast mijn 360 ook een PS3 te staan. Uiteraard wil ik de games op beide consoles in surround geluid beluisteren, maar mijn 5.1 setje heeft maar één optische ingang. Ik wil niet steeds de optische kabel van console wisselen, dus vroeg ik me af of er een blokje is met 2 optische ingangen en 1 uitgang...
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds ik mijn nieuwe dvd-speler heb, die ook SACD afspeelt, zat ik al te popelen om een keer een SACD'tje uit te proberen. Ik heb even rondgekeken naar beschikbare SACD's, want ik wil er natuurlijk wel eentje die ik leuk vind, en vond dat haast alleen klassieke muziek op dit medium verkrijgbaar is. Slecht een paar populaire cd's te vinden. Ik heb genomen: Twentysomething van Jamie Cullum. Zijn muziek vond ik altijd al relax om naar te luisteren.

    Ik moest voor SACD wel mijn receiver aansluiten met de analoge multichannelaansluiting, dus ik heb even snel wat dropveters bij elkaar gepakt en aangesloten op de HK. Ik stop de cd in de lade en er gebeuren gelijk allemaal magische dingen :)
    Logo's op schermen lichten op, titels verschijnen, het blauwe balkje op de lade gaat aan, en ik hoor wat lichte pianoklanken op de achtergrond. Toen kwam die stem. Holy shit! Waar kwam die vandaan?! Ik had nog nooit echte multichannel muziek gehoord, maar dat was echt ff schrikken. Die gast stond recht voor mijn neus.
    Je krijgt door de multichannel opname toch een goede plaatsing van alle instrumenten om je heen, waar je bij een stereo systeem wel even door mag sparen wil je echte plaatsing van de instrumenten horen. De details van de SACD zijn ook enorm, het begint echt een beetje live te worden. Als je de mogelijkheid hebt om een SACD uit te proberen, moet je het zeker proberen. Bij mij valt het iig in de smaak :D

    Piccie van het schermpje met SACD logo, mch (multichannel), titels en 6 kanaals sacd aanduiding.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2006
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Leuk om te horen dat het je bevalt :b: Mooie foto ook!

    Maar we willen ook nog even een foto'tje zien van het beruchte lampje op de lade :+:cool:
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik dat nu vergeten |:-

    Ik zal morgen als er weer zonlicht is nog een pic maken. Foto's van lampjes met gloeilamplicht als belichting is natuurlijk niks :)
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat mijn dvd-speler geen SACD ondersteunt. Ik had het graag uitgeprobeerd. Misschien nog eens een speler voor SACD aanschaffen:).
     
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ach kom gewoon eens langs bij Mike of mij.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zit momenteel te wachten op de Depeche Mode Remasters (CD/SACD + DVD). :9 Ook heel mooi in multichannel!
     
  11. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een groot probleem!! ik heb vanmiddag m'n speakers aangesloten d.m.v banaanstekkers op m'n receiver. alleen doet m'n centerkanaal niets meer:mad: de kabel is goed want als ik die op een andere terminal op m'n receiver aansluit dan doet m'n center het wel gewoon. alleen de + van het center kanaal geeft geen signaal meer door:confused: ook niet als ik de banaan er weer af haal. ik heb een Pioneer VSX 415, normaal pakt ie geen bananen maar je kunt er zo'n zwart dopje uithalen en dan pakt ie ze wel. ik heb dat dopje eruit gehaald door er een heel klein schroefje in te draaien en dan met een tang dat geheel eruit te halen. Is m'n centerkanaal nu dood verklaard of kan ik nog iets doen om hem het toch nog te laten doen?:'-( :'-(
     
  12. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens bij je (speaker) setup.
    Op mijn 812vsx zat een setup knopje.
    Kon je netjes alle kanalen instellen.
    Mischien dat je je center kanaal dus gewoon uitgeschakeld hebt staan.
     
  13. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de tip!! ik heb geen idee hoe dat kon gebeuren want ik heb niet aan de instellingen gezeten, maarja hij doet het weer!! bedankt:b:
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    JA draai even de test-tone...
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren ging ik de nieuwste CD van Within Temptation maar weer eens luisteren. Maar toen ik de cd erin deed ging er opeens een lampje branden op m'n dvd-speler die ik nog nooit had zien branden. Het was namelijk een HDCD:). Nooit geweten, en heb het ook niet kunnen vinden op het doosje.
    Nou vond ik de opname altijd al goed van de cd, maar ik ga binnenkort ook nog eens goed luisteren of ik verschil hoor tussen de HD-versie en de normale.
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het langverwachte plaatje van de balk op de lade die alleen brand bij een SACD :9 Het Sound Mode lampje op het knopje gaat ook branden. Dit is om te schakelen tussen de Stereo, Stereo SACD en Multichannel SACD lagen op het hybride schijfje.

    [​IMG]
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Nou de Logitech Z-5400 bevalt me dus echt prima.
    Ik heb de fronts al aan de muur hangen ,de center staat in het midden uiteraard, ietsje onder de fronts, en de rears hangen nog niet, vanwege een keiharde muur en het gebrek aan een goeie boormachine , dus de rears staan gewoon achter me op een verhoging. Met games klinkt het prachtig, vooral 360 games,maar ja...helaas kan ik niks beginnen met een defecte 360.

    Ik heb em ook aangesloten op de PC, op mijn vrij oude Philips Acoustic Edge soundcard, maar dat word vanaf morgen een Creative Soundblaster Audigy 2 ZS (pa heeft em over en die mocht ik hebben) dus het gaat allemaal erg mooi klinken. Nu mijn vraag...wanneer jullie MP3's draaien en PC games, op welke setting staat de receiver van je Logitech set dan? Stereo 2x, of Dolby Pro logic movie/music? De ene vind ik namelijk veel beter klinken voor mp3's dan de andere, maar ben benieuwd wat jullie gebruiken.
     
  18. Shailesh

    Shailesh Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0

    Nu, zou ik zeggen Stereo 2x voor muziek. DPL Music klinkt op de een of andere manier gewoon niet. Maar aangezien je morgen een Audigy ZS 2 tot je beschikking hebt zou ik zeggen, gebruik de CMSS optie van Creative zelf. Die schakel je in via de software van Creative. Geeft een vele malen beter geluid dan de Stereo 2x. Die gebruik ik dus ook nooit. De CMSS klinkt gewoon veel ruimer dan de Stereo 2x. Maar dat moet je zelf maar bepalen joh. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan CMSS2, die eigenlijk is bedoeld voor dvd's, maar het klinkt gewoon voller dan CMSS1.

    Overigens heeft de Audigy 2 ZS volgens mij ook een stereo 2X ingebouwd in de software. Ik heb namelijk de Audigy 2 (geen ZS), en die heeft dat niet. Maar zoals ik al zei moet je dat zelf even bepalen, maar ik zou zeker de optie van de Audigy gebruiken :)


    Overigens, ik ga er vanuit dat je de set dan wel analoog aansluit. Als je enkel coax gebruikt zul je niks van de CMSS enzo horen, dan moet je inderdaad stereo 2x gebruiken. Analoog klinkt imho namelijk beter met muziek, en digitaal strakker met films. Hoewel dat laatste niet echt hoorbaar is, maar dan heb ik nog het gevoel dat die Logitech iets aan het doen is (decoderen)
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2006
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga nu de soundcard erin zetten,en ik kan het gewoon aansluiten met de 3 stekkertjes, (groen voor de front speakers,zwart voor de Rear speakers,en geel voor de center&sub) films kijk ik toch op mijn Xbox360 of PS2, dus dat maakt niet uit. Op PC gebruikik het meest MSN, en luister ik MP3's , gamen doe ik al amper..al ga ik dat absoluut wel proberen.
     
  20. Shailesh

    Shailesh Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, dat is de ideale manier om het te doen. Als je films via je xbox kijkt zou ik gewoon ff toslink kabeltje voor een tientje kopen en doorlussen, zit je lekker gebakken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina