1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil vandaag of morgen ook een logitech Z-5400 online bestellen

    wou hem bij www.yorcom.com bestellen alleen 1 vraagje kan ik hem daar goed bestellen=?

    en weet iemand hoelang de levertijd is?

    mvg Rutger98
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat ziet er inderdaad gaaf uit zeg :eek:, erg mooi :cool:
     
  3. Shailesh

    Shailesh Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de mijne daar ook gekocht, en als ie op voorraad is (is ie ook) heb je hem vrij snel binnen. Yorcom is 1 van de betere winkels, en ze hebben ook een showroom in Vlaardingen staan. Ik woon in Rotterdam dus ik kon hem makkelijk zelf ophalen. Tis trouwens www.yorcom.nl
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij brandt wel vaak de laatste tijd :)

    Heb je je Depeche Mode schijfje al?
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, heb er eerst eentje gehaald om te proberen (Music for the Masses), en het klinkt in ieder geval goed :9. Ze zijn begonnen om de albums uit hun begintijd te remasteren, dus op het betere werk zal ik helaas nog even moeten wachten!
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een goede SACD is The war of the world (Jeff Wayne).
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, die is ook erg goed. :)

    Heb nu de volgende SACD's in m'n collectie btw:

    • Depeche Mode: Music for the Masses (multichannel)
    • Depeche Mode: Playing the Angel (multichannel)
    • Dire Straits: Brothers in Arms (multichannel)
    • Jeff Back: Blow by Blow (multichannel)
    • Peter Gabriel: Car (stereo)
    • Peter Gabriel: Scratch (stereo)
    • Peter Gabriel: Melt (stereo)
    • Peter Gabriel: Security (stereo)
    • Peter Gabriel: UP (multichannel)
    • Pink Floyd: Dark Side of the Moon (multichannel)
    • The War of the Worlds (multichannel)

    Ze moeten 'Delicate Sound of Thunder' en 'The Wall' van Pink Floyd eens uitbrengen op SACD. :)
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's al aardig wat:).
    Hoor je nou echt een duidelijk verschil tussen normale cd's en stereo SACD's?

    Ik had trouwens laastst mijn dvd-speler vergeleken met de Xbox 360. Ik was namelijk wel benieuwd hoe de geluidskwaliteit was. Ik heb ze vergeleken met een cd, dus gewoon stereo.
    Ik vind de 360, net zoals de xbox 1, nog steeds niet echt goed qua geluidskwaliteit. Dat komt natuurlijk doordat ik er een speler naast zet die 3 keer zoveel kost, maar los van dat vind ik het niet echt fijn om naar cd's via de xbox te luisteren. Er zit totaal geen 'diepte' in het geluid.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het verschil is enorm.

    Mijn eerste SACD was ( Dire Straits: Brothers in Arms (multichannel)).
    Walk of Life is nog steeds mijn favoriet.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jazeker! Ik kan dit soort dingen altijd moeilijk omschrijven, maar het klinkt 'luchtiger', alsof de instrumenten van elkaar loskomen. :) Natuurlijk zal de ene opname mooier klinken dan de ander. Tevens merk ik ook dat cd's mooier klinken.

    De geluidskwaliteit van consoles vind ik over het algemeen ook niet geweldig, zeker niet vergeleken met m'n SACD speler. De CD-i van Philips heeft wel een ontzettend mooi geluid, mja das alweer een klassieker 8)
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Nou , dikke problemen gisteren.

    Al maakte ik ook een domme fout maar ja...zoiets zou toch te herstellen moeten zijn. Ik heb dus de PC los gehaald...oude soundcard eruit, nieuwe erin, pc opgestart (ik had natuurlijk eerst de oude philips drivers moeten un-installen en dan pas afsluiten en nieuwe kaart erin)er werd nieuwe hardware gevonden, toen heb ik windows alles automatisch laten installeren, wat fout bleek want ik had dus 'cancel' moeten klikken en de software vanaf cd installeren..toen ik ging kijken bij sounds and audio devices zag ik de audigy 2 staan maar wel in het donkergrijs en ik kon niks veranderen aan de settings, dus niet correct geinstalleerd, dus ik neem aan dat de software cd nodig was.Het probleem...de software cd van de Audigy 2 ZS zat er niet bij, had pa vergeten erbij te geven. Maar aangezien mijn Philips acoustic edge prima werkte zonder oficiele software en al geinstalleerd kon worden door drivers van internet dacht ik dat dit ook ging werken met de Creative Audigy 2, en heb dus geprobeerd drivers ervoor te vinden , maar alles wat ik vond waren driver updates en niet echt goeie software waardoor de kaart correct gaat draaien...... dus de software cd is echt perse nodig??? of is er een andere manier?
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Philips cdi-220 heeft vele jaren op zolder gestaan met een defecte display.
    Op de rommelmarkt tijdens Koninginnedag kon ik er één kopen met een kleine defect voor € 5.
    Voor mij was de display het belangrijkste , heb van 2 spelers weer 1 kunnen maken.
    De speler van de rommelmarkt staat nu op zolder (reserve onderdelen) en mijn oude staat nu naast de SACD van Sony.

    De Bitstream technologie was perfect.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Het is gelukt met de soundcard. Ik heb in de creative console bij CMSS3D , CMSS2 aanstaan....echter op de receiver van mijn Logitech surround set staat ie nog steeds op Input Stereo1, Effect Stereo X2. Maar ja, weinig aan te doen toch? En wanneer ik in de audio console CMSS verander naar CMSS2 hoor ik geen enkel verschil, raar niet?
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  14. Shailesh

    Shailesh Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat probleem daarnet met je drivers. Je moet echt de originele cd hebben. Anders werkt het niet goed, tenminste, de mijne deden dat niet.

    De oplossing voor je andere probleem. Achter de audiocontrolcenter zit een knopje. Daarmee kun je switchen tussen 6ch of 3x2 ch. Aangezien jij input stereo hebt, vermoed ik dat hij op de laatste instelling staat. Dus dat moet je ff omzetten dan is het in orde. Gewoon een knopje achterop het kastje naast de 3 stekkers. Heb het zelf net getest en dan geeft ie inderdaad ook stereo1 bij mij aan.

    En het verschil tussen CMSS 1 en 2 hoor je vooral als je de stereofocus op het midden zet. Standaard staat hij bij mij op 'voor'.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja inderdaad , ik zag ineens dat ie nog niet op 6Ch direct stond, nu wel en het klinkt aardig relaxt :) Nu staat op de receiver Input Direct, en Effect Stereo x2 tijdens MP3's , omdat ik vooral dichtbij mijn achterspeakers zit is dit voor MP3s het mooist denk ik, ik hoor het dan het beste, of het heeft te maken met het afstellen van de speakers, al is die aardig goed voor console gaming, dus denk dat ik daar niet meer aankom.

    In PC games dan laat je dit ook gewoon hetzelfde? om de mooiste surround enzo te krijgen? of doe je dan bij Effect 6 ch direct?

    En dan nog als laatste voor nu....welke mediaspeler wordt het beste bevonden hier?
    WMP? Itunes, Winamp? etc... Ik gebruikte eerst steeds WMP altijd..maar ik begin er aardig af te raken nu, de maximale volume in Itunes ligt veel hoger en beter dan in WMP vind ik.
    Maar ik hoor ook dat Winamp gewoon de dikke winnaar is , van een kennis dan he.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  16. Shailesh

    Shailesh Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Stereo 2x is inderdaad erg leuk voor opvulling van het geluid in je hele kamer. En het calibreren van je speakers zal geen groot verschil maken met muziek. Dat heeft voornamelijk effect bij 5.1 geluid in films en games.

    En bij het PC gamen zet je hem uiteraard op 6ch input. Tegenwoordig ondersteunt bijna elk spel 5.1 en die komt ook gewoon lekker in je setje door. Als je hem op stereo 2x zet gaat het hele surround verloren, dus gewoon op 6ch zetten, en dan heb je echt 5.1, als dit wordt ondersteund tenminste. Mocht een spel enkel stereo ondersteunen, dan hoeft het natuurlijk niet.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zag ineens dat bij "creative audio console" bij de 'speakers' tab ie niet eens op 5.1 stond, nu ik dat gedaan heb merk ik pas echt hoe goed de kaart is.
    En nu weet ik nog niet helemaal zeker of ik tijdens MP3s draaien de receiver wel op stereo x2 moet zetten inplaats van hem op 6ch direct te laten staan.
    Want als ik bij de creative audio console gewoon bij CMSS "stereo" aanzet, klinken Mp3s ook erg mooi.

    Maar misschien dat het juist weer beter klinkt wanneer de receiver bij effect wel op stereo x2 staat en in de creative audio console bij CMSS2 aanstaat.

    En welke setting als je bijvoorbeeld een tv serie kijkt op PC? Ik zit een beetje te switchen tussen CMSS en CMSS2, maar welke word het beste bevonden hiervoor? Want zelfs stereo surround klintk helemaal niet gek.

    En Shailesh, CMSS2 heb jij op front staan dus? helemaal naar rechts dus?

    En is er ook een programma ofzoiets waarmee ik de bass, trebble, etc, kan veranderen?
    Toen ik de philips kaart installeerde een tijd terug kreeg ik zo'n appje erbij waar ik dit alles kon regelen, waar ik ook de speakers kon testen of ze correct stonden,maar waar vind ik dit voor de Audigy 2???
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2006
  18. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb toevallig naar het setje geluisterd en is niet om aan te horen.
    Vervelende is wel, dat het een van de weinige setjes is met een
    optische digitale ingang om aan te sluiten op je Xbox. Setje heeft een passieve subwoofer.

    Ik zou als ik jou was een receiver instapmodel Pioneer VSX-416 (Euro 190)
    + een JBL SCS 260.5 ( Euro 265) kopen. Voor Euro 455 veel goedkoper kan het niet (2e hands wel) kun je genieten van de surround van je spellen.

    Dus ff 1 spel minder en je hebt geluid wat is te pruimen bij je toekomstige spellen.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2006
  20. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff de genoemde producten bekeken en het lijkt me ook geen verkeerde keuze, bedankt voor je feedback iig.

    trouwens van die pioneer VSX-416 is er een K versie en een S versie.

    volgens mij is de K de betere, of heb ik ongelijk.

    kzal er iig even goed over nadenken, aangezien ik in februari een half jaar op stage ga in het buitenland, heeft het misschien niet zoveel zin om nu nog veel geld weg te leggen voor een surround set.

    ik zal ff kijken :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina